|
Auteur: |
|
|
hmm .. ik heb het concept "live cd" nooit gesnapt ... ik bedoel, je gaat toch naar een concert voor de sfeer, of om de band een keer in het echt te zien... wat is er nou zo leuk aan een live cd? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Dat is om te laten horen hoe "goed" ze live zijn |
|
quote: Tjsa ... het zijn toch altijd de "grote" bands die live cd's uitbrengen. En bij die bands is de kans vrij groot dat ze wel een keer bij jouw in de buurt spelen, dan kun je er net zo goed heen gaan toch? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Sommige live CD's hebben wel zin. Dan is de sfeer zeer, zeer intens, of worden de nummers met de een of andere fantastische line-up gespeeld of zo. En op live albums van bv. King Crimson wordt altijd stevig geimproviseerd waardoor je nieuwe nummers krijgt. Voorbeelden van aan te bevelen metal-live-albums: Morbid Angel - Entangled In Chaos (bijna tè perfect) Mayhem - Live In Leipzig (wat een enorme atmosfeer + Dead op vocalen!!) Decade of Agression van Slayer is op zich een prima live-album, maar voegt niet echt veel toe, terwijl de bovenstaande twee dat wel doen. En Darkthrone live-opnames zijn gewoon klote. |
|
Joepie een DB live CD. Live in Leipzig [Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 05-11-2001 18:55] |
|
kheb dimmu borgir nog nooit live gezien met een goed geluid dus zal die cd wel weer net opgenomen zijn waar ik niet bij was Je moeder. |
|
Interesting... |
|
meestal sluit een live-cd een tijdperk van een band af. behalve bij slayer, die, met alle respect voor de band, een van de meest nutteloze live-cd's ooit hebben uitgebracht. ze spelen nog steeds nagenoeg de zelfde set. |
|
heersch! "Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn" |
|
live-cd's zijn voor bassisten dan kunnen ze ook eindelijk een keer horen wat ze moeten spelen om een nummer te coveren Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
Live cd's, bootlegs; 'k vreet alles!!! Het gaat om de geweldige live sfeer!!!! Vooral als je er zelf bij bent geweest... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik heb nog een zelf gebrande cd met opnames van de radio toen ze op Waldrock optraden. Zwaar heersend cdtje. |
|
Ehj Paul, heerschend is met SCH hoor!!!! Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
quote:Oops je hebt gelijk |
|
Ach zo'n foutje kan zelfs de meest true metal forummer () nog overkomen Please give blood. Vampires are an endangered species! |
Index / Heavy Metal |