IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Conceptalbums Vorige pagina | Volgende pagina
winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 25-04-2004 9:41 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2004 1:39 schreef Chupacapra het volgende:
Meende me te herinneren dat het over de Gettysburg ging?

dr staat een drieluik op over gettysburg (zeer vet btw)
maar voor de rest is het niet echt een conceptalbum hoor.

Aina ken ik eigenlijk best wel waarderen (zal wel de enige hier zijn)

My madness, my sadness

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-04-2004 11:16 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Concept albums, mits goed uitgevoerd, heerschen zwaar! Gave conceptalbus zijn:

Ayreon - Into The Electric Castle (een van de beste cd's ooit gemaakt)
Pain Of Salvation - Remedy Lane
Avantasia - The Metal Opera
Blind guardian - Nightfall on middle earth
Iced Earth - Night Of The Stormrider
Aina - Days of rising doom
Bolt Thrower - Honour, Valour, Pride
Edge Of Sanity - Crimson I en II
Dragonland - Battle on the Ivory plains + Holy War

Maar die eerste 2 staan wel lichtjaren boven de andere platen uit het lijstje. Bezitten beide evenveel diepgang als de diepste troggen van de oceaan

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 25-04-2004 11:18]

Curunír
Usericon van Curunír
Posted 25-04-2004 11:33 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Blind Guardian: Nightfall in Middle-earth
Queensrÿche: Operation:Mindcrime
Bolt Thrower: Honour, Valour, Pride

Ik heb ook nog één of ander conceptalbum van Dream Theater, maar daar vind ik niks aan.

"I find your lack of faith disturbing."

Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 25-04-2004 11:34 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2004 11:16 schreef Tormented soul het volgende:
Concept albums, mits goed uitgevoerd, heerschen zwaar! Gave conceptalbus zijn:
Aina - Days of rising doom

Ik dacht al dat iemand die was vergeten, gelukkig niet! Meer van dat! (Leuk lijstje trouwens )

Like Some Snow-white Marble Eyes

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-04-2004 11:36 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

TNX . Enne ik ben er nog een klassieker vergeten:

Pink Floyd - The Wall

Curunír
Usericon van Curunír
Posted 25-04-2004 11:37 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Die was ik ook vergeten.

"I find your lack of faith disturbing."

Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 25-04-2004 11:37 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2004 11:36 schreef Tormented soul het volgende:
TNX . Enne ik ben er nog een klassieker vergeten:

Pink Floyd - The Wall

Ik vind je aardig!

ook een concept-album: Syd Barrett - Opel.

Hoewel het verhaal ver te zoeken is...is het naar eigen zeggen een concept-album

Like Some Snow-white Marble Eyes

spectre
Usericon van spectre
Posted 25-04-2004 11:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2004 9:14 schreef venom rules het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat het over een of andere kampbeul in Auschwitz ging......Of was dat nou alleen het nummer Angel Of Death?
AoD gaat over Josef Mengele... de rest niet

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

spectre
Usericon van spectre
Posted 25-04-2004 11:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nieuwe plaat van Control Human Delete wordt een conceptplaat... evenals de vorige mcd trouwens.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

telluriet
Usericon van telluriet
Posted 25-04-2004 12:44 by telluriet Wijzig reactieProfiel van tellurietQuote dit bericht

Abigor - Orkblut, the Retaliation vind ik wel geslaagd.

b 11
Usericon van b 11
Posted 25-04-2004 13:14 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Dat conceptalbum van Agent Steel is ook zeer fraai.

Angel668
Usericon van Angel668
Posted 25-04-2004 16:19 by Angel668 Wijzig reactieProfiel van Angel668Quote dit berichthttp://members.home.nl/dominguez/

Conceptalbums zijn zeker cool, al denken sommige bands er te licht over. King Diamond vind ik geweldig al vind ik het concept maar al te vaak veel te magertjes. Bijvoorbeeld de teksten van Them: Een grootmoedertje in een rolstoel die thee kan maken en eigenlijk toch weer dood is en toch weer niet etc. vind ik eerder op mijn lachspieren werken dan wat anders. De muziek vind ik wel cool, net als Abigail

Goede conceptplaten waar zowel de muziek als de teksten helemaal briljant zijn:
Pink Floyd - The Wall
The Who - Quadrophenia
Genesis - The Lamb lies down on broadway
Iced earth - Gettysburg trilogy (The Glorious Burden)
David Bowie - Ziggy stardust
Queensryche - Operation Mindcrime

Let wel dit is mijn mening. Kan goed zijn dat je het niet me eens bent. Sommige platen horen niet direct thuis in het rijtje zware metalen. Maar daar lig ik niet van wakker

the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 25-04-2004 16:30 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Ik vind conceptalbums meestal beter of gewone

after forever - invisible circles
gravedigger - excalibur
gravedigger - knights of the cross
macabre - dahmer
blind guardian - knightfall in middle earth

en is epica van kamelot ook gen concept

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-04-2004 16:37 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Beyond Twillight - The Devils Hall Of Fame is ook een waanzinnige conceptplaat!!!
Evenals het concept/levensverhaal van Neal Morse - Testimony
En Spock's Beard - Snow

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 25-04-2004 16:37]

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-04-2004 16:48 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Yeah..Conceptalbums kunnen vaak erg goed zijn..denk maar es aan operation Mindcrime van Queensryche en Scenes from a memory van Dream theater

Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.

HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 25-04-2004 16:49 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

mayhem - gdow, is wel ff wennen, maar uiteindelijk is het goed te doen

We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla

telluriet
Usericon van telluriet
Posted 25-04-2004 17:11 by telluriet Wijzig reactieProfiel van tellurietQuote dit bericht

Wat is (in het kort) het verhaal daarachter dan?

the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 25-04-2004 17:14 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

ik dacht de totale vernietiging vna de wereld, en de 2de cd is dab de heropbouw ervan

HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 25-04-2004 17:16 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

de eerste 4 nummers is de vernitiging van het christendom, vanaf nr 5 of 6 is de wederopbouw van een new world order zoals zij dat zien

We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla

telluriet
Usericon van telluriet
Posted 25-04-2004 17:22 by telluriet Wijzig reactieProfiel van tellurietQuote dit bericht

Aha, oke. Bedankt.

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 25-04-2004 17:25 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Het album "Watermark" van Enya kun je ook wel een conceptalbum noemen, doorheen de cd merk je steeds één trefwoord, water.

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 25-04-2004 23:25 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Theatre of Tragedy-Aegis heeft als thema vrouwen , volgens mij

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 26-04-2004 7:43 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

De cd's "A la quete de passé" en "Un lac de larmes et de sang" van Furia zijn mooie conceptalbums.

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 26-04-2004 8:39 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Voivod - Dimension Hatross

mag dan zeker niet ontbreken...

White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 26-04-2004 10:36 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

de beste die ik ken zijn al genoemd:

Pink Floyd - The Wall
Marillion - Misplaced Childhood

Verder zou ik graag verwijzen naar dit oudere topic, dat toevalligerwijs ook over conceptalbums gaat (en minder een opsomming is):
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=784529&page=1

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com