|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Concept albums, mits goed uitgevoerd, heerschen zwaar! Gave conceptalbus zijn: Ayreon - Into The Electric Castle (een van de beste cd's ooit gemaakt) Pain Of Salvation - Remedy Lane Avantasia - The Metal Opera Blind guardian - Nightfall on middle earth Iced Earth - Night Of The Stormrider Aina - Days of rising doom Bolt Thrower - Honour, Valour, Pride Edge Of Sanity - Crimson I en II Dragonland - Battle on the Ivory plains + Holy War Maar die eerste 2 staan wel lichtjaren boven de andere platen uit het lijstje. Bezitten beide evenveel diepgang als de diepste troggen van de oceaan [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 25-04-2004 11:18] |
|
Blind Guardian: Nightfall in Middle-earth Queensrÿche: Operation:Mindcrime Bolt Thrower: Honour, Valour, Pride Ik heb ook nog één of ander conceptalbum van Dream Theater, maar daar vind ik niks aan. "I find your lack of faith disturbing." |
|
quote:Ik dacht al dat iemand die was vergeten, gelukkig niet! Meer van dat! (Leuk lijstje trouwens ) Like Some Snow-white Marble Eyes |
|
TNX . Enne ik ben er nog een klassieker vergeten: Pink Floyd - The Wall |
|
Die was ik ook vergeten. "I find your lack of faith disturbing." |
|
quote:Ik vind je aardig! ook een concept-album: Syd Barrett - Opel. Hoewel het verhaal ver te zoeken is...is het naar eigen zeggen een concept-album Like Some Snow-white Marble Eyes |
|
quote:AoD gaat over Josef Mengele... de rest niet Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
nieuwe plaat van Control Human Delete wordt een conceptplaat... evenals de vorige mcd trouwens. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Abigor - Orkblut, the Retaliation vind ik wel geslaagd. |
|
Dat conceptalbum van Agent Steel is ook zeer fraai. |
|
Conceptalbums zijn zeker cool, al denken sommige bands er te licht over. King Diamond vind ik geweldig al vind ik het concept maar al te vaak veel te magertjes. Bijvoorbeeld de teksten van Them: Een grootmoedertje in een rolstoel die thee kan maken en eigenlijk toch weer dood is en toch weer niet etc. vind ik eerder op mijn lachspieren werken dan wat anders. De muziek vind ik wel cool, net als Abigail Goede conceptplaten waar zowel de muziek als de teksten helemaal briljant zijn: Pink Floyd - The Wall The Who - Quadrophenia Genesis - The Lamb lies down on broadway Iced earth - Gettysburg trilogy (The Glorious Burden) David Bowie - Ziggy stardust Queensryche - Operation Mindcrime Let wel dit is mijn mening. Kan goed zijn dat je het niet me eens bent. Sommige platen horen niet direct thuis in het rijtje zware metalen. Maar daar lig ik niet van wakker |
|
Ik vind conceptalbums meestal beter of gewone after forever - invisible circles gravedigger - excalibur gravedigger - knights of the cross macabre - dahmer blind guardian - knightfall in middle earth en is epica van kamelot ook gen concept |
|
Beyond Twillight - The Devils Hall Of Fame is ook een waanzinnige conceptplaat!!! Evenals het concept/levensverhaal van Neal Morse - Testimony En Spock's Beard - Snow [Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 25-04-2004 16:37] "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Yeah..Conceptalbums kunnen vaak erg goed zijn..denk maar es aan operation Mindcrime van Queensryche en Scenes from a memory van Dream theater Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
mayhem - gdow, is wel ff wennen, maar uiteindelijk is het goed te doen We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla |
|
Wat is (in het kort) het verhaal daarachter dan? |
|
ik dacht de totale vernietiging vna de wereld, en de 2de cd is dab de heropbouw ervan |
|
de eerste 4 nummers is de vernitiging van het christendom, vanaf nr 5 of 6 is de wederopbouw van een new world order zoals zij dat zien We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla |
|
Aha, oke. Bedankt. |
|
Het album "Watermark" van Enya kun je ook wel een conceptalbum noemen, doorheen de cd merk je steeds één trefwoord, water. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Theatre of Tragedy-Aegis heeft als thema vrouwen , volgens mij |
|
De cd's "A la quete de passé" en "Un lac de larmes et de sang" van Furia zijn mooie conceptalbums. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Voivod - Dimension Hatross mag dan zeker niet ontbreken... |
|
de beste die ik ken zijn al genoemd: Pink Floyd - The Wall Marillion - Misplaced Childhood Verder zou ik graag verwijzen naar dit oudere topic, dat toevalligerwijs ook over conceptalbums gaat (en minder een opsomming is): http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=784529&page=1 ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |