|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Als het maar feest is... Dan moet je ook alle plaatselijke feesten doen hé? Dat wordt gezellig hier keistadfeesten, boerenmaandag in nijkerk, en nu is er rugbyfeest iuin bunschoten/spakunburg volgens mij. |
|
quote: ow jah.... Wat vieren ze wel dan?? Alleen Walpurgisnacht? Want dat vieren wel meer mensen behalve satanisten... |
|
waarschijnlijk viert meneer het indalen van zijn balletjes.. of dat ie de baard in de keel krijgt..... Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
quote: Ik heb geeeeen idee over die dingen. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
What in the name of Cernunnos heeft satanisme met die feestdag te maken Die feestdag is Keltisch en is Beltanenacht, het feest van de zon, van het leven, van de Keltische zonnegod, bekend als Belinus, Belenos, Beli Mawr . Op die avond (de avond van de 30ste april, bij valavond) werden overal in de Keltische leefwereld grote vuren aangemaakt ter verdrijving van epidemiën en tot zuivering van het vee werd het vee tussen de vuren door gedreven. Voor mij heeft die nacht wel enige waarde ja Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Ik dacht dat dit topic ging over de heerschende band uit de Peel. Fuile Concerheumeu |
|
Nou moet ik zeggen dat er een apart feestje bij mij in de planning staat dit weekend maar ik denk toch dat het toeval is. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Een "apart" feestje? Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
Godverdomme zeg, bedankt voor dit topic, vermaak ik me op stage ook nog es |
|
En wie ben jij dan precies? |
|
kom maar op msn |
|
on topic please. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Ja geinig joh al die vreugdevuren hier in stockholm, lekker dingen in de hens steken en bier drinken! snapps en snappsvisor!! morgen gaat ik in iedergeval flink barbecuen ter ere van WALPURGISNACHT! I Find That I Am Not There... |
|
quote:Stomme sukkel, ga naar de kerk. |
|
quote: De feestdag waarover jij het hebt is idd. een soortgelijk feest, maar je hebt het mis als je zegt dat Walpurgisnacht van oorsprong Keltisch is. Walpurgisnacht is eigenlijk het feest ter ere van de Germaanse Godin Freya, wiens bijnaam 'Vrouwe van Valburgia' is. Het is eigenlijk het feest van de vruchtbaarheid. Ik denk dat ik de link met het Satanisme ook wel snap. In de Middeleeuwen werd het feest verboden door de Christelijke keizer Karel de Grote, in een tijd waar alles wat Heidens was moest worden 'gekerstend'. Degenen die Walpurgisnacht nog wilden vieren, moesten dat in het geniep doen, en met het risico om in de ban van de Kerk te geraken. Misschien is dit dan wel de reden voor de Satanisten om het feest te blijven vieren. "I find your lack of faith disturbing." |
|
Nee, ik geloof niet in god.. Laat staan satan. Bassist |
|
ik geloof niet in pindakaas, laat staan die boterham!!! "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Ik zit ik hier ook in het soort hel met deze kotebaan, dus ik heb het eigenlijk wel gevierd I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Ik zal is kijken of ik nog wat vuurwerk heb voor vanavond [Dit bericht is gewijzigd door venom rules op 30-04-2004 14:07] .. |
|
quote: Yup. Walpurgisnacht, Beltane of hoe je het ook wil noemen wordt ook wel Freyanacht genoemd. Deze nacht (evenals bij Hallowe'en, Samhain enz.) zijn de grenzen, de scheidingen tussen de werelden ook het dunst en is het het beste tijdstip om met de Goden in contact te komen en voor Runenwerk, divinatie et cetera. Slava! Slava! Heil! Heil! Heil! |
|
quote:Wat toevallig, mijn oma ook. Zou het dezelfde zijn. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
Ik vier alleen de verjaardag van Hitler. |
|
quote: hitler up yer arse |
|
Waardevolle toevoeging. Echte de moeite van het omhoogschoppen waard. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |