IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Festivals op hun retour? Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-05-2004 12:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 12:20 schreef Staalman het volgende:
nou nou, moet dat zo....
Als er maar bier en bands zijn.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 02-05-2004 12:23 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 02-05-2004 12:23]

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-05-2004 12:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Vergelijk de prijzen van Nederlandse en Belgische festivals met die van de Duitse en trek je eigen conclusie.

Ik heb bij de Ticketservice 70 euro voor mijn Wacken-kaartje betaald en dat is inclusief een fikse prijsverhoging ten opzichte van vorig jaar, maar vergeleken bij de belachelijke prijzen die een Graspop- of Lowlands-kaartje moet kosten, is het nog steeds relatief goedkoop.

Verder is het band-aanbod bij Nederlandse festivals - zoals al een paar keer gezegd - echt k*t met peren.

Conclusie: Het is niet zo zeer zo dat festivals in het algemeen op hun retour zijn, maar de Nederlandse in ieder geval wel.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 02-05-2004 13:19 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

quote:
Op 2 mei 2004 10:30 schreef Staalman het volgende:
Anthrax..

o ja idd

when there's no more room in hell then the dead will walk the earth

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 02-05-2004 15:46 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 10:32 schreef filosofem het volgende:
Voor mij is 't een combinatie van de belachelijk hoge prijzen (niet alleen de toegang, maar ook voor 't voedsel en 't bier) en de uiterst matige kwaliteit van de programmering...

Precies dat. Graspop werd voor mij pas betaalbaar toen me duidelijk werd dat Suffocation zou spelen, die heb ik nooit kunnen zien nl . Wacken ga ik ook vooral heen vanwege de sfeer/camping, de line-up alleen zou 70 Euro voor mij niet compleet rechtvaardigen. En helaas zijn voor mij festivals als Open Hell en Fuck the Commerce, Furyfest ook, niet te doen zonder rijbewijs.

Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 02-05-2004 16:19 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

Ik ben al een hele tijd niet naar festivals geweest, het trok me gewoon niet meer, 3 dagen vuiligheid, in een tent slapen en zo lam zijn dat je het merendeel van de bands niet bewust meemaakt. Of mis ik dan dat "festivalgevoel"? Maar dit jaat gaat het er waarschijnlijk weer van komen...dit jaar waarschijnlijk Summer Breeze in Duitsland, naar ik hoorde erg leuk, redelijk kleinschalig en op een leuke locatie. En Menhir komt en da's voor mij al reden om te gaan!

Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!

Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 02-05-2004 17:41 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Ik denk dat de oorzaak idd bij verhouding prijs/kwaliteit ligt. Waar PP 10 jaar terug nog enigszins steivige rockbands programmeerde moeten we het nu doen met Sugababes. Zo ook LL, was toendertijd al duur, maar dan kreeg je ook veel beroemde bands op een rijtje. Nu krijg je bandje X uit Kutkrabbeveen die dan zogenaamd de senstatie is, het aanstormend talent, maar waar verder iemand nog ooit wat van hoort. Plus natuurlijk de concurrentie uit het buitenland. In Belgie en Duitsland zitten festivals met een betere programmering voor (soms veel) minder geld. Dus Mojo Concerts je programmering laten doen, ja ach, dat blijkt niet zo verstandig te zijn. En winstbejag (dat is het enige argument wat ik kan gebruiken voor prijzen die in korte tijd verviervoudigd zijn) draait je blijkbaar in de festivalwereld je nek om. Eigen schuld, dikke bult.

X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 02-05-2004 19:08 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Rock Werchter was hier anders wel in een recordtijd uitverkocht ...

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 02-05-2004 21:00 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Wat T/W betreft : de Schuer is nu echt wel aan het overdrijven. De tickets zijn in no time uitverkocht en ze worden dan nog vaak op het net aan woekerprijzen doorverkocht.Plus: de kwaliteit is wel héél erg aan het achteruitgaan,ik zie meer MTV-smoelen op de affiche dan pakweg 10 jaar geleden.

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 02-05-2004 22:31 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 21:00 schreef madeline usher het volgende:
Wat T/W betreft : de Schuer is nu echt wel aan het overdrijven. De tickets zijn in no time uitverkocht en ze worden dan nog vaak op het net aan woekerprijzen doorverkocht.Plus: de kwaliteit is wel héél erg aan het achteruitgaan,ik zie meer MTV-smoelen op de affiche dan pakweg 10 jaar geleden.

mja, ik had me ook voorgenomen nooit meer de Schuer zijn kas te spijzen, maar had dan uiteindelijk toch aan vrienden beloofd zondag naar Pixies-Bowie te gaan. Maar meesten dus niet aan kaart geraakt...
We gaan nu waarschijnlijk wel nog 2 maanden doodgesmeten worden met allerlei stomme spelletjes op de radio waar je nog kaarten kan winnen

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-05-2004 22:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Misschien kopen nu meer mensen een kaartje op het laatste moment (zoals ik iig).
Ik ga iig naar Graspop en Wacken en Dynamo, en hoogst waarschijnlijk ook naar Waldrock.

Graspop ga ik trouwens wel gereduceerd heen wat prijd betreft omdat het het vrijwilligers uitje is van de willemeen en een gedeelte dus gesponsort wordt. Maar anders was ik ook gegaan. (ik ga niet op vakantie)

Orion
Usericon van Orion
Posted 03-05-2004 9:33 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

waarschijnlijk alleen waldrock en wacken dit jaar.
heel mischien dynamo maar dan alleen als agent steel komt

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-05-2004 9:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Festivals zijn idd zwaar te duur geworden, overal spelen nagenoeg dezelfde bands, en een beetje fantsoenlijk vreten, drinken of schijten is er niet bij.

Nu mensen wat minder te besteden hebben gaan ze toch meer letten op wat ze terug krijgen voor die pens geld die zo'n kaartje, en alle extra kosten met zich mee brengen.

Fests moeten denk ik beter gaan kijken wat mensen willen, en wat minder arrogantie uitstralen.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-05-2004 9:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

op graspop is het sanitair best goed, op wacken sinds vorig jaar ook wel trouwens. Alleen die eendaagse festivals is kut met peren.

Malagthot
Grindkøre
Usericon van Malagthot
Posted 03-05-2004 23:29 by Malagthot Wijzig reactieProfiel van MalagthotQuote dit bericht

eigenlijk zijn de enige festivals waar ik qua sanitaire voorzieningen over mee ken praten Lowlands en Wacken geweest.
maar dit jaar ga ik ondervinden hoe de organisatie van summerbreeze de term "sanitair gemak" heeft begrepen.
en waldrock.... en dan ben ik er alweer doorheen ....
en over de prijs... sjah
daar is iedere concert/festivalbezoeker het tegenwoordig wel met elkaar over eens! die liegen er niet om

Waar ik overigens WEL goed over te spreken ben, zijn de prijzen die gehanteerd worden door de kleinere zaaltjes...

neem nou een voorbeeld aan bijv. GOUDVISHAL komendne zaterdag... FOKKING MONSTROSITY...maar 8 eurootjes!! geen geld man (hebbe ze trouwes bij al die grote namen - ik heb volges mij nog nooit uberhaupt bij de goudvishal meer dan 10 - 12 euro betaald...GOEIE ZAAK!!)

[Dit bericht is gewijzigd door Malagthot op 03-05-2004 23:35]

Fristie
B.T.Y.
Usericon van Fristie
Posted 06-05-2004 13:59 by Fristie Wijzig reactieProfiel van FristieQuote dit bericht

Ik heb juist gehoord dat er al veel kaarten zijn verkocht voor Waldrock?

JRA
Usericon van JRA
Posted 06-05-2004 14:02 by JRA Wijzig reactieProfiel van JRAQuote dit bericht

Zaterdag 29 Mei 2004

LEIDEN DEATH METAL FEST

THANATOS
XENOMORPH
ENGORGE
CONSTANT PARANOIA
BILOX

LVC
Breestraat 66
2311 CS Leiden

Entree slechts 5 eurotjes!!

[Dit bericht is gewijzigd door JRA op 06-05-2004 14:03]

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 06-05-2004 14:04 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

overbodige post,JRA. hier is al een topic over.

Duitse festivals zullen waarschijnlijk voor altijd blijven heerschen

Bruce Banner

JRA
Usericon van JRA
Posted 06-05-2004 14:17 by JRA Wijzig reactieProfiel van JRAQuote dit bericht

Mijn punt was dat er ook coole festivals zijn voor weinig entree geld, zoals dit nieuwe initiatief 29 mei in LVC Leiden.

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1304913

[Dit bericht is gewijzigd door JRA op 06-05-2004 14:18]

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-05-2004 14:20 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 mei 2004 14:17 schreef JRA het volgende:
Mijn punt was dat er ook coole festivals zijn voor weinig entree geld, zoals dit nieuwe initiatief 29 mei in LVC Leiden.

Vijf euro is natuurlijk inderdaad niet duur, maar stiekem is het natuurlijk slechts een groot/gezamelijk concert. Taaltechnisch misschien een festival, maar eigenlijk weten we allemaal dat er (met dit topic) de (veelal meerdaagse) zomerfestivals bedoeld worden.

I'm not being rude. You're just insignificant.

Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 06-05-2004 14:22 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 9:40 schreef ghoulliette het volgende:
op wacken sinds vorig jaar ook wel trouwens.

Holy shit! Als het in 2003 goed was wil ik niet weten hoe het er voorheen met het sanitair gesteld was.

JRA
Usericon van JRA
Posted 06-05-2004 14:25 by JRA Wijzig reactieProfiel van JRAQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2004 14:20 schreef helmet het volgende:
Vijf euro is natuurlijk inderdaad niet duur, maar stiekem is het natuurlijk slechts een groot/gezamelijk concert. Taaltechnisch misschien een festival, maar eigenlijk weten we allemaal dat er (met dit topic) de (veelal meerdaagse) zomerfestivals bedoeld worden.

Okay, maar die grote zomerfestivals zijn vaak ook heel klein begonnen. Kijk naar een Dynamo Open Air.
Later worden het dan grote commerciële gedrochten waar overal en ieder jaar dezelfde bands spelen...
Zelf heb ik meer met kleine festivals/initiatieven of bijvoorbeeld een Stonehenge of zo.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-05-2004 14:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:29 schreef Malagthot het volgende:
eigenlijk zijn de enige festivals waar ik qua sanitaire voorzieningen over mee ken praten Lowlands en Wacken geweest.
maar dit jaar ga ik ondervinden hoe de organisatie van summerbreeze de term "sanitair gemak" heeft begrepen.
en waldrock.... en dan ben ik er alweer doorheen ....
en over de prijs... sjah
daar is iedere concert/festivalbezoeker het tegenwoordig wel met elkaar over eens! die liegen er niet om

Prijs verschilt wel ergNou daar ben ik het dan weer niet mee eens.. een festival als Wacken vind ik nog steeds relatief goedkoop. Entree is nog altijd laag, al is het wel net dit jaar omhoog gegaan.. Bier lijkt duur op wacken, maar als je de prijs per liter uitrekend (wat bijna niemand doet en dus klaagt iedereen erover) dan zul je zien dat zeker niet duurder is dan een biertje op elk ander festival of in café's ..

Terwijl zo'n festival als het bevrijdingsfestival in Zwolle gisteren gvd 1,80 euro durft te vragen voor ongeveer 0,2 liter bier .. ook Waldrock is wat dat betreft een naaifestival met die extreem kleine bekertjes bier voor 1,50 euro als ik het goed onthouden heb ..

skyvalley
Usericon van skyvalley
Posted 07-05-2004 18:41 by skyvalley Wijzig reactieProfiel van skyvalleyQuote dit bericht

de verassing is er wat uit.exodus,death angel, klasse maar die hebben nog niet zolang geleden getourd,om maar niet te spreken van vroeger.al die oude bands zijn best leuk,maar voor mensen die deze bands vroeger hebben meegemaakt,is het een beetje ouwe koek.
ik heb de heavy sound festivals nog meegemaakt.toen was metal veel minder popular als nu.daar kon je nieuw geweld zien als metallica,slayer,anvil,mercyful fate e.a.
daar lag je weken ervoor al van wakker.de organisatie was mischien niet alles,maar alles had een lossere sfeer,er kwam ook niet zo veel volk,maar dit waren wel pure metalfestivals.
ik denk dat er wat vers bloed moet komen in de metal scene.

windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-05-2004 21:08 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

ik koopt egenwoordig geen kaart meer. Ik probeer gewoon gratis binnen te komen en dat lukt me steeds aardig. En het is op de koop toe spannend.

mvg wk10

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com