|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Welke betaalbare 7 string kunnen jullie mij aanbevelen? Ibanez RG? BCRich? Washburn? |
|
http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=999x8edi Join the war !!!! |
|
Is het niet mogelijk gewoon een long-scale 24-fret nek te pakken en dikke snaren erop pleuren? Zo'n Peavey of Yamaha ofzo? |
|
quote: je bedoelt: jij als bassist hebt die hoge E toch niet nodig... zit een kern van waarheid in... hoe dik is zo'n b snaar (standard) op gitaar? iets van .052 ofzo? |
|
zo'n B snaar is normaal gesproken .052 of .056 i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
quote: hm. ok. dat zou ik eens kunnen proberen. Alleen ff mijn brug verstellen. Mein beide gitaren hebben een floyd rose zwevende brug... |
|
ja, die floyd rose gaat flink veranderen van spanning. let als je dit allemaal gedaan hebt ook even op de intonatie i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
Gewoon eerst maar eens beginnen op een Ibanez Gio, lekker goedkoop!... staat er nu een op marktplaats voor een prijsje van ong. 150 pleuro. Ik speel in mijn 2e band ook op zo'n 7-stengel het enige probleem is de brug, hij ontstemt de hele tijd, gewoon het zaakje vastzetten van binnen, en dan valt t wel mee. En wat betreft dikke snaren, mijn dikste snaar op die gitaar is een 0.62 (stemming ADADGBE) En dat gaat prima hoor... tsja... ff wennen gewoon. Als je gelijk met een betere gitaar wil beginnen zou ik zo'n duurdere versie van Ibanez nemen.... altijd goed |
|
quote: Ik heb de neiging om gelijk Universe te roepen maar het ligt er een beetje aan wat je betaalbaar vindt. De Universe is een van de beste 7-snarige die op de markt zijn (mits ze goed afgesteld zijn) maar dan betaal je al snel iets minder dan 1800 pleuro voor. Dan heb je nog de Ibanez GRX7-20 voor iets minder dan 250 pleuro... Maar tsjah.. .bij zulke goedkope gitaren heb i kal snel het vermoeden dat het een bron van ergenis wordt. De middenweg zal wel de beste oplossing zijn. Kijk eens naar de RG1527, ik denk dat voor iets onder de 800 pleuro te koop is. In ieder geval, het ligt eraan wat voor jou betaalbaar is. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 26-05-2004 10:49] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
www.conklinguitars.com GrooveTools, voor 700 dollar heb je een te gekke gitaar waar Ibanesjes in de prijsklasse absoluut niet aan kunnen tippen. Ik heb een Conklin GT-7 en ik had 2 Ibanez RG7620's maar die Ibanez-en heb ik beide weg gedaan omdat ze gewoon niet konden tippen aan die Conklin, terwijl Ibanez bijna 2x zo duur was.. |
|
Duidelijke taal, waar kan je die dingen krijgen, ik heb ze nog nooit in een winkel zien staan. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Zeg je draagt en verkeerd... "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: rechtstreeks contact opnemen bill@conklinguitars.com het is een klein bedrijf (2 manszaak) en ze hebben niet wereldwijd dealers zitten |
|
www.conklinguitars.com mooie spullen hoor... ik krijg allemaal rare ideeen in mijn hoofd... Vakantie geld... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
LOL Conklin idd ja, ik heb zelf daarbij ook nog een Carvin is ook tegek en ook niet duur........... Schreddie heeft bv ook een ESP die ook lekker speelt........ Ibanez vind ik zelf niet super...... je hebt die XL 7-strings, die zijn wel tegek.......... maar de rest doet me eigenlijk niet zo heel veel.......... |
|
Ik moet zeggen dat ik bijzonder goed te spreken ben over mijn prestige modellen. Daarvoor speelde ik op een Gibson LP, speelt ook lekker, maar voor lead speel ik toch liever op mijn RG. Ik ben ook erg gesteld geraakt op mijn trem, leuk speelgoed. Maar wie weet, ik sluit niets uit. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
trem heb ik nooit wat mee gehad. Op mijn rg was ie vast gezet en speel nu op 2 gitaren met een vaste brug (string through) en dat merk je! Vooral op mijn ESPsc607B! String through, neck through en bariton hals. sustain dat wil je niet weten! en ontzettend toonvast. Vette, goede gitaar voor een redelijke prijs. |
|
Mijn Schecter en Esp 7 strings hebben beide Tunomatic vaste bruggen en dat is voor mij echt perfect. Gebruikt toch nooit een tremelo en de stemming is veel stabieler. Als ik toch eens wil 'gillen' pak ik mijn 6 snarige RG760 af en toe. But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
ok, to zo ver volg ik het... ...maar...ik speel nauwelijks solo's en alleen af en toe een tokkeltje waarbij ik mijn hoge E gebruik. De volgende vraag is dan of ik niet gewoon mijn Ibanez JS100 brug vast moet zetten en 'em in B stemmen... is er een goede reden om toch een 7 string te kopen? (afgezien van dat ook ik mijn vakantiegeld binnen heb??) |
|
bereik is denk ik de voornaamste reden. Ook is het vaak zo dat 7 strings beter klinken in B of lager, omdat ze er op gebouwd zijn. |
|
quote: Als je de hoge E niet nodig hebt zou ik gewoon dikkere snaren op een 6-snarige gitaar zetten. Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you. |
|
quote: Alfr van Morte Aeterna speelt op een Yamaha Drop 6. Speelt volgens hem goed strak. Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you. |
|
quote: Ik zeg ook niet dat het niet kan. Jongens van mangled staan in Bb op een 6snaar, maar dan met een 0.13 - 0.70 setje. Dan wil het ook wel. |
|
quote: Waar haal je die setjes?? |
|
ze gebruiken GHS snaren. Waar ze ze halen weet ik niet eigenlijk. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |