IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Staatssecretaris Nijs afgetreden
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2004 17:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Staatssecretaris Nijs afgetreden

VVD-staatssecretaris Nijs van Onderwijs is opgestapt. Ze heeft haar conclusies getrokken na het spoeddebat van gisteravond over haar slechte verhouding met minister Van der Hoeven.

"Ik ben een ambitieuze staatssecretaris die lange-termijnplannen heeft om het hoger- en beroepsonderwijs te hervormen op een open en duidelijke manier die de mensen waar het echt om gaat, dichter bij de politiek brengt. Dat vind ik belangrijk voor de Nederlandse samenleving en de Nederlandse kiezer. Ik heb niet het vertrouwen dat ik de ruimte krijg om dit te doen.", aldus Nijs in een eerste verklaring.

In een interview met RTL-Z zei minister van Onderwijs van der Hoeven dat het aftreden van Nijs voor haar als een donderslag bij heldere hemel kwam. Na lang aandringen zei ze het jammer te vinden dat Nijs is afgetreden. Ze maakte echter allesbehalve een aangeslagen indruk.

Verschillende fractievoorzitters hebben inmiddels een reactie op het aftreden van Nijs gegeven. D66-leider Dittrich noemde haar beslissing "verstandig" en Mat Herben (LPF) sprak van een "moedig en verstandig besluit." Wel noemde hij het jammer, dit omdat de LPF "inhoudelijk veelal op haar lijn zat."

PvdA-kamerlid Tichelaar denkt dat Nijs is afgetreden als gevolg van druk uit de VVD-fractie. Deze fractie overwoog volgens Tichelaar tijdens het debat van dinsdagavond al een motie van 'treurnis' van de oppositie te steunen. GroenLinks-leider Halsema hoopt dat Nijs de eer aan zichzelf heeft gehouden en niet is opgestapt door druk uit de coalitie. Ze wil vanmiddag nog een spoeddebat.

VVD-fractieleider Van Aartsen wilde nog niet reageren op het aftreden. Hij wacht eerst een officiële mededeling van premier Balkenende af.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 09-06-2004 17:24 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

misschien wel beter zo, het rommelde nogal op dat ministerie


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2004 17:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ach, het zal haar weinig boeien, ze krijgt toch nog doorbetaald ...


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 09-06-2004 17:26 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 9 juni 2004 17:24 schreef Mark Z het volgende:
misschien wel beter zo, het rommelde nogal op dat ministerie


Het rommelt op alle ministeries..
Sinds de spookambtenaren bij OC&W hebben gevonden (ik wist het!!) en zelfverrijking van hogere ambtenaren schijten de hogere ambtenaren in Den Haag nu in hun broek aangezien een onafhankelijk buro onderzoek gaat doen..

Ik kijk met véél interesse naar mijn oude werkgever


Een kleine snol zit zo vol.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2004 17:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 17:25 schreef Jenje het volgende:
Ach, het zal haar weinig boeien, ze krijgt toch nog doorbetaald ...


Ik wou het net vragen: Is de wachtgeldregeling reeds afgeschaft? Ik nam aan dat deze regeling net zo ferm aan de bezuiingingsdrang is blootgesteld als de uitkeringen etc etc etc.

nee dus.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2004 17:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kom, Attila ... denk je nu echt dat ze minder krijgen? Hoorde laatst dat ze loonsverhoging wilde ...



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-06-2004 17:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 17:26 schreef SkinPeeleR het volgende:
Het rommelt op alle ministeries..
Sinds de spookambtenaren bij OC&W hebben gevonden (ik wist het!!) en zelfverrijking van hogere ambtenaren schijten de hogere ambtenaren in Den Haag nu in hun broek aangezien een onafhankelijk buro onderzoek gaat doen..

Ik kijk met véél interesse naar mijn oude werkgever


Dat ambtenaren misbruik maken van ons geld is al lang bekend. Daar valt echter niemand over. We zeiken alleen als een PRIVE onderneming hun eigen PRIVE middelen aan beloning van hun directie uitgeven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2004 17:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 17:32 schreef Chelman het volgende:
Dat ambtenaren misbruik maken van ons geld is al lang bekend. Daar valt echter niemand over. We zeiken alleen als een PRIVE onderneming hun eigen PRIVE middelen aan beloning van hun directie uitgeven.


neen vriend. het is schandalig dat die centen verkwanselt worden. in die zin moet er echt een grof met de bezem door de ambtenarij, ook om de zaken wat effiecenter te laten werken lijkt me geen slecht plan.

en de vergelijking met de PRIVE komt opeens uit de lucht vallen en heeft eigenlijk niks met de zaak te maken lijkt me. Daar gaat het om dat de top erop aandringt dat de lonen bezuingigd worden van de gewone man en in een adem door hun eigen salaris effe fors verhogen. dat is puur onrecht. een goed voorbeeld doet goed volgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2004 17:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 17:30 schreef Jenje het volgende:
Kom, Attila ... denk je nu echt dat ze minder krijgen? Hoorde laatst dat ze loonsverhoging wilde ...




Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 09-06-2004 20:09 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Het is goed dat ze is afgetreden. Al die chaos kan niet. Vroeger zouden ze allang eruit geschopt zijn.


F*ck hippies


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-06-2004 20:57 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik zie eigenlijk nog steeds niet in waar al die heibel nou weer voor nodig was. Ik zal (geheel tegen mijn gewoonte) de Nieuwe Revu er maar eens op naslaan.


Touché, pussycat!


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 09-06-2004 21:18 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 9 juni 2004 17:32 schreef Chelman het volgende:
Dat ambtenaren misbruik maken van ons geld is al lang bekend. Daar valt echter niemand over. We zeiken alleen als een PRIVE onderneming hun eigen PRIVE middelen aan beloning van hun directie uitgeven.


Tja, heb 10 jaar overheid gewerkt en dit is nog maar het topje van de ijsberg..
Krab het eerste laagje weg en dan vind je ook: horizontale carriereplanning, over lijken gaan, verraden van geheimen aan andere departementen om daar voet aan wal te krijgen, fraude, enz..
De Haagse departementen zijn verworden tot een soort legale maffia..


Een kleine snol zit zo vol.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-06-2004 22:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

whaah misschien zat zij dan toch bij de macdonalds haar verdriet weg te eten.

(we zagen iemand zitten die er op leek)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-06-2004 22:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 22:12 schreef ghoulliette het volgende:
whaah misschien zat zij dan toch bij de macdonalds haar verdriet weg te eten.

(we zagen iemand zitten die er op leek)


Zij is opgestapt en niet ontslagen.

Aangezien zij vroeger Global Manager E-Commerce bij de Shell was verwacht ik dat het vinden van een nieuwe aanstelling niet al te veel problemen zal opleveren


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-06-2004 22:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 22:13 schreef Chelman het volgende:
Zij is opgestapt en niet ontslagen.

Aangezien zij vroeger Global Manager E-Commerce bij de Shell was verwacht ik dat het vinden van een nieuwe aanstelling niet al te veel problemen zal opleveren

dan kun je je nogwel kut voelen.

apart wereldje is het wel, daar in den haag.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 09-06-2004 22:14 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 22:14 schreef ghoulliette het volgende:
dan kun je je nogwel kut voelen.

apart wereldje is het wel, daar in den haag.
Well, ik zou zeggen join their club!


F*ck hippies


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-06-2004 12:39 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 9 juni 2004 17:32 schreef Chelman het volgende:
Dat ambtenaren misbruik maken van ons geld is al lang bekend. Daar valt echter niemand over. We zeiken alleen als een PRIVE onderneming hun eigen PRIVE middelen aan beloning van hun directie uitgeven.



Wij vallen erover als er (vooral door ondernemers) mondiaal geklaagd wordt over een neergaande economische groei en een slechter wordend ondernemersklimaat, waardoor veel bedrijven zich ineens "verplicht" voelen arbeiders-nadelig beleid te gaan voeren, ontslagen aan te kondigen of werknemers op hun loon te korten, en men daarop vervolgens wél een grote dikke vette fooi geeft aan mensen die het allang gemaakt hebben binnen het bedrijf en van economische malaises hoogstwaarschijnlijk het minste last hebben in deze wereld.

Dát schiet veel mensen in het verkeerde keelgat, buitensporige beloningen als dat zijn een directe "slap in the face" naar werknemers die gekort en ontslagen worden.

Als politic knoeien met geld, (teveel) geschenken aannemen, teveel declareren, etc is dit eveneens een onvergeeflijke zaak, omdat het dan vaak belastingcenten betreffen, waar wij met z'n allen voor betaald hebben. Die personen zouden zowiezo uit het ambt gezet moeten worden, misschien eerder dan iemand die (totally random voorbeeld) naar de hoeren gaat.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-06-2004 13:47 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dat van Nijs is echt zo'n stom verhaal... een beetje in een blad gaan vertellen dat je vindt dat er 'smerige spelletjes' gespeeld worden op je werk. Erg dom en naïef.

Schijnt trouwens een vrouwenkwaaltje te zijn, werkstress vanwege o.a. het feit dat op kantoor de meeste afspraken gemaakt worden in informele bilateraaltjes. Tenminste, dat las ik in de Intermediair (artikel over 'Wat houdt vrouwen tegen', want zelfs kinderloze ambitieuze hoogopgeleide vrouwen blijven achterlopen bij mannen en worden veel vaker gestressed/overspannen. O.a. dus omdat ze de kantoorcultuur n.i.e.t. s.n.a.p.p.e.n.).

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 10-06-2004 13:48]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2004 14:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 13:47 schreef M. het volgende:
Dat van Nijs is echt zo'n stom verhaal... een beetje in een blad gaan vertellen dat je vindt dat er 'smerige spelletjes' gespeeld worden op je werk. Erg dom en naïef.



inderdaad. ik weet niet of je van Aartsen ook nog op de tv hebt gezien maar uit zijn antwoord bleek vooral dat het de schuld van het CDA was (weliswaar niet direct zo verwoord maar toch...)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-06-2004 15:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 12:39 schreef Phriar het volgende:
Wij vallen erover als er (vooral door ondernemers) mondiaal geklaagd wordt over een neergaande economische groei en een slechter wordend ondernemersklimaat, waardoor veel bedrijven zich ineens "verplicht" voelen arbeiders-nadelig beleid te gaan voeren, ontslagen aan te kondigen of werknemers op hun loon te korten, en men daarop vervolgens wél een grote dikke vette fooi geeft aan mensen die het allang gemaakt hebben binnen het bedrijf en van economische malaises hoogstwaarschijnlijk het minste last hebben in deze wereld.

Dát schiet veel mensen in het verkeerde keelgat, buitensporige beloningen als dat zijn een directe "slap in the face" naar werknemers die gekort en ontslagen worden.



Ik denk dat je nog moet leren om de begrippen ondernemers en topmanagers uit elkaar te houden. CEOs van beursgenoteerde bedrijven zijn niet de ondernemers.

Verder maakt het geen reet uit of het een verkeerd keelgat inschiet of niet want het is vooralsnog een prive aangelgenheid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-06-2004 22:36 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Okay...

Definities uit elkaar houden *future-check*

Maar jou originele post was niet gericht op de acties van mensen maar de reacties van mensen, hier ging mijn reactie post dan ook over...

Kan je echter niet toegeven dat het nogal janus-achtig is aan de ene kant als onderneming of als collectief van topmanagers te klagen over het tanende economische klimaat en onder dit banier allerlei maatregelen in te voeren die arbeiders kortten, terwijl ze zelf dikke vette bonussen in ontvangst mogen nemen omdat het blijkbaar wél goed gaat met de onderneming of het bedrijf?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 11-06-2004 15:43 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

ze zijn de laatste tijd wel lekker bezig daar bij de VVD


no text supplied


Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen