IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Latino muziek: o.a. Flamenco & Latin Jazz/Pop Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-06-2004 19:35 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik ben door de soundtracks van de films "Desperado", "Once Upon a Time in Mexico" en het spel "Grim Fandango" geïnspireerd geraakt om me te verdiepen in Latino muziek.
Via allmusic.com heb ik wat namen opgescharreld, wat ik links en rechts geluisterd hebt laat zich onderverdelen in de komende drie typen Latino muziek.

1. Latino Pop
Dit is de soort die je tegenwoordig het meeste op de radio/tv etc. hoort. Denk hierbij bijvoorbeeld aan the Gipsy Kings (Bamboleo) en Los Lobos (La Bamba). In essentie is het pop, met wat exotische ritmes en wat inventief gitaarwerk. Niet echt fantastisch, al kan bvb. Los Lobos bij vlagen briljant zijn.

2. Latino Jazz
De hoogtijdagen van deze soort muziek speelde zich verbazingwekkend genoeg () af tijdens de hoogtijdagen van de Jazz. En zoals de naam het laat raden, is dit een fusie van Latino muziek en Jazz. Het combineert Jazz met typische Spaanse/Latino melodielijnen, gespeeld door gitaar, viool of blazers. Dit gekoppeld aan wederom exotische ritmes levert een erg dansbaar geheel op. Wat mij betreft is dit een stuk interessanter dan "gewone" Jazz, vooral door de bijzondere melodiën.
Grote namen zijn Tito Puente en Poncho Sanchez.

3. Flamenco
Waarschijnlijk een van de meeste pure vormen van Latino muziek. Flamenco kenmerkt zich vooral door het bijzonder gitaarspel, elke Flamencogitarist lijkt moeiteloos elke zogenaamde gitaargod eruit te kunnen spelen.
Een van de mooie elementen van deze manier van gitaar spelen is dat het lijkt alsof de gitarist op een willekeurige manier door een serie akkoorden tokkelt, maar op de een of andere manier toch een al dan niet direct hoorbare melodielijn erin verweven heeft. En het komt ook niet sporadisch voor dat dit twee- of driestemmig gedaan wordt, erg lekker.
Een ander mooi element is de kwaliteit van de snelle solo's. aak weten gitaristen wel een ongelooflijke snelle serie noten te spelen, maar ik hoor ze het niet op de flamenco manier doen: met, jawel, een melodielijn wat de solo in één keer rechtvaardigt. En maar goed ook, want soms worden hele nummers gebruikt om de solo uit te werken.
Grote namen zijn Paco de Lucia en Carlos Montoya.

Mixvormen
Natuurlijk worden er nog meer mixvormen van/met Latino muziek gespeeld, zoals fusies met up tempo rock, blues, etc. De soundtracks van bovengenoemde films en het spel zijn hier goede voorbeelden van.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de bluesy varianten van latino muziek, en de varianten met flamenco achtige gitaarpartijen. De jazzy varianten zijn ook erg goed te versmaden, al bespeur daar soms ook het euvel wat ik bij pure jazz doe, en dat is dat het soms te oeverloos is.

Nut van het topic
Dus, wie nog goede ideeën heeft, plaats ze hier. Wie geïnteresserd is geraakt, ga op zoek en deel je ervaringen

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 14-06-2004 19:40]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 14-06-2004 19:43 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Heerlijke muziek

Vooral salsa

Maar de beginselen van salsa en merengue niet meegerekend, kan ik er niet behoorlijk op dansen. Maar als ik een aanbieding zou krijgen om danslessen voor flamenco, tango en salsa te volgen , dan ga ik daar meteen op in, lekker zwoel die muziek



true disco chick


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-06-2004 20:09 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

De enige Latin waar ik enigzins naar kan luisteren is Tito & tarantula.

Voor de rest benk te bleek


Een kleine snol zit zo vol.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-06-2004 20:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 20:09 schreef SkinPeeleR het volgende:
De enige Latin waar ik enigzins naar kan luisteren is Tito & tarantula.

Voor de rest benk te bleek

Die staan ook op de Desperado soundtrack, leuke nummers (Strange Face of Love, White Train, Back to the House that Love Built), alleen zit er niet erg veel Latino in (wel wat).

Te bleek? Wat is te bleek? Niet Latinogekleurd genoeg?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 14-06-2004 20:15]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-06-2004 0:04 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Shakira


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


trol
Usericon van trol
Posted 15-06-2004 19:22 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Check Ojos de Brujo maar eens. Enorm gave flamengo trip hop. 3 super goede gitaristen, een DJ, strakke drummer, een rapper en een wijf die zowel flamengo zang, rap en gewoon schreeuwen erg goed beheersd.
Erg vreemde muziek, maar geniaal.

[typetyfus edit]
En dan gelijk maar even necro er van langs geven...
Muziek ALGEMEEN?? Zegt je dat wat? Als je wat ouder word dan zal je wel gaan inzien hoe idioot en onzinnig het is om enkel en alleen death metal en grind te luisteren. Of je blijft natuurlijk gewoon een debiele incest hond.
[/hap modus]

[Dit bericht is gewijzigd door trol op 15-06-2004 19:32]


nekro
Usericon van nekro
Posted 15-06-2004 19:25 by nekro Wijzig reactieProfiel van nekroQuote dit bericht

Bah...ik dacht dat dit een METAL forum was ? Mods ?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 15-06-2004 19:26 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Niet zo bekrompen.


Oud Vuil.


nekro
Usericon van nekro
Posted 15-06-2004 19:28 by nekro Wijzig reactieProfiel van nekroQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 19:26 schreef webblaster wim het volgende:
Niet zo bekrompen.

Bekrompen ? IK ? Ik hou me gewoon aan de REGELS.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-06-2004 19:54 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Grindcore is ook geen metal. Derhalve moeten alle grindcore topics gesloten worden, alle users die naar grindcore luisteren moeten worden geband en opgehangen.

O ja on-topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 15-06-2004 19:54]


F*ck hippies


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2004 2:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 19:28 schreef nekro het volgende:
Bekrompen ? IK ? Ik hou me gewoon aan de REGELS.

waar staat in de regels dat je alleen over metal mag praten?

en daarbij, latin muziek kan erg metalverantwoord zijn, leer maar eens voorbij de oppervlakte te luisteren

trol: bedankt voor de tip!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-06-2004 2:36 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik heb hier wel wat latin house / dance op mn computer staan hehe, zomer muziek...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


cranial
Usericon van cranial
Posted 16-06-2004 12:12 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

quote:
Op 15 juni 2004 19:54 schreef Manifest het volgende:
Grindcore is ook geen metal. Derhalve moeten alle grindcore topics gesloten worden, alle users die naar grindcore luisteren moeten worden geband en opgehangen.

O ja on-topic.

zwijg,lagere levensvorm,sijpel terug de grond in waar je uitkroop..


Expired,Erased and Forgotten


cranial
Usericon van cranial
Posted 16-06-2004 12:14 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

quote:
Op 15 juni 2004 19:22 schreef trol het volgende:
Check Ojos de Brujo maar eens. Enorm gave flamengo trip hop. 3 super goede gitaristen, een DJ, strakke drummer, een rapper en een wijf die zowel flamengo zang, rap en gewoon schreeuwen erg goed beheersd.
Erg vreemde muziek, maar geniaal.

[typetyfus edit]
En dan gelijk maar even necro er van langs geven...
Muziek ALGEMEEN?? Zegt je dat wat? Als je wat ouder word dan zal je wel gaan inzien hoe idioot en onzinnig het is om enkel en alleen death metal en grind te luisteren. Of je blijft natuurlijk gewoon een debiele incest hond.
[/hap modus]


..goddeloos figuur.....


Expired,Erased and Forgotten


MutantChrist
über nerd/loser
Usericon van MutantChrist
Posted 16-06-2004 13:18 by MutantChrist Wijzig reactieProfiel van MutantChristQuote dit bericht

Godver, zo'n tamelijk interessant topic en dan moeten ze weer zo nodig gaan zeiken. Als het je niks kan schelen dan lees je dit topic toch niet... daarvoor hebben ze titels, kun je zien of het je een fuck kan schelen.

On topic, de Gypsy Kings zijn eigenlijk de enige latin waar ik naar luister. Buitengewone gitaristen. Overigens vind ik deze muziek wel veel van hetzelfde, en het is niet echt mijn ding. Maar op zijn tijd is het leuk.


Inside crystal mountain, evil takes it's form


cranial
Usericon van cranial
Posted 16-06-2004 17:07 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

ik zeik wanneer ik wil en als je dat niet kan nhebben zit je hier verkeerd ,dit is inderdaad een metal forum,ga je latin ergens anders pushe...


Expired,Erased and Forgotten


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-06-2004 17:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Hier moet ik me om eerlijk te zijn nog een beetje in verdiepen.

Ik heb wel veel Latin Jazz voorbij horen gaan maar nooit echt bewust de artiesten opgezocht.

Wat Latin Pop betreft moet ik zeggen dat ik Shakira eigenlijk best wel gaaf vind. De dame is overigens al best lang bezig geweest voor haar internationale doorbraak.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MutantChrist
über nerd/loser
Usericon van MutantChrist
Posted 16-06-2004 18:03 by MutantChrist Wijzig reactieProfiel van MutantChristQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 17:07 schreef cranial het volgende:
ik zeik wanneer ik wil en als je dat niet kan nhebben zit je hier verkeerd ,dit is inderdaad een metal forum,ga je latin ergens anders pushe...


Oke. En in plaats van te zeiken over jou gezeik hou ik gewoon op met jou gezeik te lezen.


Inside crystal mountain, evil takes it's form


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2004 18:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 17:07 schreef cranial het volgende:
ik zeik wanneer ik wil en als je dat niet kan nhebben zit je hier verkeerd ,dit is inderdaad een metal forum,ga je latin ergens anders pushe...

Meteen toen ik je undersign zag "it's better to rot away than being gay", had ik al het gevoel dat je nooit veel zinnigs zou zeggen.
Bedankt voor de bevestiging, sukkel.

quote:
Op 16 juni 2004 17:18 schreef Chelman het volgende:
Hier moet ik me om eerlijk te zijn nog een beetje in verdiepen.

Ik heb wel veel Latin Jazz voorbij horen gaan maar nooit echt bewust de artiesten opgezocht.

Wat Latin Pop betreft moet ik zeggen dat ik Shakira eigenlijk best wel gaaf vind. De dame is overigens al best lang bezig geweest voor haar internationale doorbraak.

It's never too late to learn

Shakira heeft ook wel wat, naast een mooi lijf, alleen vind ik haar stem soms iets te geforceerd klinken; maar misschien wordt dat beter als ik het vaker hoor.
En ja, Shakira is geen prototype leeghoofdig popidooltje, die heeft tenminste een (voor zover mogelijk) normale weg naar de roem bewandelt.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-06-2004 18:33]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


cranial
Usericon van cranial
Posted 16-06-2004 21:56 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

quote:
Op 16 juni 2004 18:31 schreef ZelThoR het volgende:
Meteen toen ik je undersign zag "it's better to rot away than being gay", had ik al het gevoel dat je nooit veel zinnigs zou zeggen.
Bedankt voor de bevestiging, sukkel.


It's never too late to learn

Shakira heeft ook wel wat, naast een mooi lijf, alleen vind ik haar stem soms iets te geforceerd klinken; maar misschien wordt dat beter als ik het vaker hoor.
En ja, Shakira is geen prototype leeghoofdig popidooltje, die heeft tenminste een (voor zover mogelijk) normale weg naar de roem bewandelt.

ik geloof niet dat ik tegen je aan het praten was...kneus!als ik je mening wil vraag ik er wel om..ik ben benieuwd wat voor metal je luistert....


Expired,Erased and Forgotten


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2004 23:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 21:56 schreef cranial het volgende:
ik geloof niet dat ik tegen je aan het praten was...kneus!als ik je mening wil vraag ik er wel om..ik ben benieuwd wat voor metal je luistert....

je loopt over een topic te bitchen wat ik gestart heb in het muziek ALGEMEEN forum, dan mag ik me er toch zeker wel mee bemoeien, aarshond. en wat heeft het er in hemelsnaam mee te maken wat voor metal ik luister? als je zo benieuwd bent, moet je maar eens kijken in welke topics over bands ik in het metalforum reageer, en dan zullen we het er daar over hebben, ipv dit topic te verzieken.

edit: maar gelukkig heb je nu je undersign aangepast, held hoor, "stick up for your beliefs"

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-06-2004 23:57]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 0:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Het is gewoon een inferieure onderkruipsel met de IQ van een achtergestelde kakkerlak. Volgens mij is hij het levend bewijs dat abortus vaak een goede zaak is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argh
Usericon van Argh
Posted 17-06-2004 1:03 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

true'e kutstakkers


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Karin
Usericon van Karin
Posted 17-06-2004 1:40 by Karin Wijzig reactieProfiel van KarinQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 1:03 schreef Argh het volgende:
true'e kutstakkers


niet zo'n grote mond gore nepbelg


Will there ever be a better icon than myself?


Argh
Usericon van Argh
Posted 17-06-2004 2:43 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 1:40 schreef Karin het volgende:
niet zo'n grote mond gore nepbelg




[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 17-06-2004 2:44]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-06-2004 9:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 0:29 schreef Chelman het volgende:
Het is gewoon een inferieure onderkruipsel met de IQ van een achtergestelde kakkerlak. Volgens mij is hij het levend bewijs dat abortus vaak een goede zaak is.



@trol:

Ik heb Vengue en Barí van Ojos de Brujo geluisterd en het is inderdaad fijne muziek, nogmaals bedankt!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen