IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : The Flower Kings Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-06-2004 11:30 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

http://www.theflowerkings.com/

Wie kent deze band? Ik zit nu naar Unfold The Future uit 2002 te luisteren en het bevalt prima. Ze maken sinds 1995 al lekkere jaren 70 progrock.

Discografie:

The Flower King (1995)'
Back In The World Of Adventures (1996)
Retropolis (1997)
Stardust We Are (1998)
Flower Power (1999)
Space Revolver (2000)
The Rainmaker (2001)
Unfold The Future (2002)

Hier kun je wat livesamples downloaden±
http://tfk.progjam.com/SoundFiles.cfm

Bij deze muziek moet je niet teveel nadenken, gewoon achterover leunen en chillen. Lekker




Daops
Usericon van Daops
Posted 23-06-2004 18:56 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Ben al jaren groot liefhebber van deze band. 'Stardust We Are' en 'Unfold The Future' zijn mijn favoriete TFK platen.

In het najaar komen ze weer naar Nederland, wederom met Daniel Gildenlow (Pain of Salvation) als extra bandlid. Altijd super optredens met veel ruimte voor improvisatie.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 23-06-2004 18:57 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik ken 't wel, m'n vader draait 't.
Best aardig om zo af en toe voorbij te horen komen hier in huis.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-06-2004 11:51 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb:

Back In The World Of Adventures (1996)
Retropolis (1997)
Stardust We Are (1998)
Flower Power (1999)
Space Revolver (2000)
The Rainmaker (2001)
Unfold The Future (2002)

En de waanzinnige deluxe DVD:
@live Recordings 2003

Ik zou Kaipa, Transatlantic, Karmakanic ook maar eens gaan checken daaar speelt ook half Flower Kings in... en in nog veel meer bands.
Maar deze bands heb ik in de kast staan en die zijn echt te gek!!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Daops
Usericon van Daops
Posted 29-06-2004 12:27 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Check ook eens The Tangent (spelen ook TFK bandleden in) en Roine Stolt's soloplaat Hydrophonia. Deze laatste is wel volledig instrumentaal, moet je van houden.

Karmakanic is idd ook een aanrader.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 10-08-2004 19:40 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2004 12:27 schreef Daops het volgende:
Check ook eens The Tangent (spelen ook TFK bandleden in) en Roine Stolt's soloplaat Hydrophonia. Deze laatste is wel volledig instrumentaal, moet je van houden.

Karmakanic is idd ook een aanrader.


The Tangent staat binnenkort in De Boerderij. helaas te ver weg voor me .

Maar heeft er iemand "Adam and Eve" al? Ik ben er razend benieuwd naar, zeker nu Daniel vast lid is


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 11-08-2004 9:47 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2004 12:27 schreef Daops het volgende:
Check ook eens The Tangent (spelen ook TFK bandleden in) en Roine Stolt's soloplaat Hydrophonia. Deze laatste is wel volledig instrumentaal, moet je van houden.

Karmakanic is idd ook een aanrader.


KARMAKANIC een aanrader??

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2881.html

maar de nieuwe flower kings wil ik wel eens gaan luisteren


I Find That I Am Not There...


Daops
Usericon van Daops
Posted 11-08-2004 10:41 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 9:47 schreef rvanderholst het volgende:
KARMAKANIC een aanrader??

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2881.html

maar de nieuwe flower kings wil ik wel eens gaan luisteren


Ik doelde op de eerste Karmakanic plaat 'Entering The Spectra'. De tweede plaat die jij recenseert heb ik nog niet gehoord, heb daar dus geen mening over.

De eerste is in ieder geval prima, af en toe een beetje cheesy, maar bevat prima songs naar mijn mening.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 11-08-2004 10:46 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ok, luister dan maar eens naar de nieuwe, kvon um niks, maar misschien kan jij het wel waarderen aangezien smaken nogal verschillen.


I Find That I Am Not There...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 11-08-2004 11:14 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 10:46 schreef rvanderholst het volgende:
ok, luister dan maar eens naar de nieuwe, kvon um niks, maar misschien kan jij het wel waarderen aangezien smaken nogal verschillen.


De tweede is inderdaad heel anders dan de eerste Karmakanic. De tweede heb ik een promo van en die is veels te freaky, funky, jazzy e.d Dus helaas viel die echt zwaar tegen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Daops
Usericon van Daops
Posted 11-08-2004 11:44 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

hmm, zal hem eens gaan beluisteren. Heb het vaker gehoord dat de twee platen nogal verschillen. Het maakt me wel nieuwsgierig


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-08-2004 21:59 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

gaan er nog mensen naar het concert in de 013? Ik vind het behoorlijk duur maar als ik zo om me heen informeer krijg je zeker wara voor je geld


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 11-08-2004 23:22 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Yep, daar ga ik zeker heen.

Werd gebeld door de producer van de studio waar ik wel eens opneem met de melding dat ik dat vast wel interessant zou vinden, en als hij dat zegt, neem ik graag het risico.

Ben dus ook ondertussen maar eens wat materiaal aan het beluisteren, kende de naam wel, maar de muziek niet zo denderend.
Gewaldig, meneer Nero.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-08-2004 10:50 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Uiteraard present! Erg goede liveband, die je echt waar geven voor je geld.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 30-08-2004 10:40 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb de nieuwe gehaald, erg lekkere plaat! Als het aan mij lag had Daniel nog iets meer mogen zingen, ook bij TFK doet hij het uitstekend! Ik ben alleen benieuwd hoe ze dat live doen. Immers, neemt Daniel nu gewoon zanglijnen van de andere 2 over (van de 'oude'nummers)?


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 10-10-2004 15:16 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Gelukkig heb ik nog geen kaartje gehaald, maar ivm mijn tentamens kan ik deze week niet weg uit Velp (kamers) . En ik heb er echt zin in!


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 10-10-2004 15:20 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

ik ga woensdag toch even kijken in de 013...ben erg benieuwd!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 10-10-2004 15:21 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

Heb wat over ze gelezen in een of ander blad, maar nog nooit muziek van gehoort... 8)

[Dit bericht is gewijzigd door CurseOfDeath op 10-10-2004 15:22]


Bloodied by the thorns beside the leaves


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 11-10-2004 20:07 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2004 15:16 schreef Tormented soul het volgende:
Gelukkig heb ik nog geen kaartje gehaald, maar ivm mijn tentamens kan ik deze week niet weg uit Velp (kamers) . En ik heb er echt zin in!
**offtopic** velp? welke velp? Gelderland of wat?

ONTOPIC: The Flower Kings... daar is mijn vader helemaal gek van en ik geef hem groot gelijk, want het klinkt geweldig... Heerlijk ontspannen na een dagje school, en toch je frustraties kwijt raken


FREEZE


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-10-2004 8:53 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2004 20:07 schreef Phantom Lord het volgende:
**offtopic** velp? welke velp? Gelderland of wat?

ONTOPIC: The Flower Kings... daar is mijn vader helemaal gek van en ik geef hem groot gelijk, want het klinkt geweldig... Heerlijk ontspannen na een dagje school, en toch je frustraties kwijt raken


Jup, Velp bij Arnhem. Why?


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 14-10-2004 8:39 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Gemist... DAMMIT! Hoorde dat het een tegekke show is geweest met veel nummers van Adam&Eve en covers van The Beatles en deep Purple


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 14-10-2004 15:19 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

het was echt heel erg mooi !!!! damn die gasten kunnen spelen !!! baalde wel dak vroeger wegmoest...
daniel is een echte aanwinst voor die band !!!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Daops
Usericon van Daops
Posted 14-10-2004 16:03 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Inderdaad een topconcert (zoals altijd bij TFK). Daniel rules, maar de rest rockt ook natuurlijk



www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 16-01-2005 11:42 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Roine Stolt en drummer Zoltan Csorsz (beide afkomstig uit oa. The flower Kings) zijn weg bij de prog. band The Tangent. Een verklaring van Roine is te lezen op de website van The Tangent.

Vervangers zijn Karmakanic zanger Krister Jonsson en de huidige Flower Kings drummer Jaime Salazar


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-03-2006 22:38 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht



Paradox Hotel heerscht!

141 minuten (oftewel wéér een dubbelaar) met toegankelijke, cheesy, catchy maar oh zo heerlijke prog. Hoewel het nogsteeds een ode is aan de oud gediende (Genesis, Pink Floyd, yes, Gentle Giant ect) staat PH met beide benen op de grond. Wellicht niet hun beste album (en jammer dan Daniel Gildenlow van PoS weg is), maar wel (alweer) een prachtige cd


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-03-2006 23:57 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ooit met mijn stomme kop blind een Kaipa CD gekocht op een goede Aardschok recensie (niet opgemerkt dat het er een van Anita boel was ).

Ik ben nog elke dag blij dat ik die CD heb kunnen wegruilen tegen de absolute heers-plaat Northern Lights van Aurora Borealis

Maar nee, FK en aanverwant spul is niet aan mij besteed. Veel te cheesy en pingelig.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen