|
Auteur: |
|
|
Ik ben benieuwd naar dit album althans de laatste er schijnen veel dance invloeden te zitten kan mij iemand vertellen hoe dit album klinkt |
|
De samples die op de officiele site stonden zijn helaas verwijderd, maar op amazon.com vind je er nog wel een paar. Ik denk dat je deze muziek moet horen om te snappen hoe het klinkt. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Maar sater man hoe klinkt lost in revere nou kun je geen tipje van de sluier lichten of misschien iemand anders denk er hard over om de schijf aanteschaffen |
|
Dat dance-gehalte valt wel mee, er zitten een paar "break-beatjes" in that's all. Het is een behoorlijk experimentele plaat, die je vaker moet luisteren om 'm volledig te vatten (ik heb 'm overigens nog maar anderhalf keer gehoord). De zang van Ihriel is er een stuk op vooruit gegaan en er zitten een paar pittige (moderne) Emperor riffs in. Hou je wel van een experimentje en klassieke invloeden dan is het de moeite zeker wel waard! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Bedankt necrobert aan jouw heb ik wat tenminste dat kun je van sater man niet zeggen En hij opende nog wel deze topic nieuws |
|
quote: Ik heb 'em gekocht de dag dat ie uitkwam. Die dance-invloeden heb ik niet kunnen bespeuren. Tenzij je op avantgardisch metal kunt dansen. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik heb de eerste 3 releases en niet alle nummers bevallen me van die cd's en die mini cd is zelfs afschuwelijk.Heb wel veel positieve dingen gehoord over de nieuwe cd.Ben dus benieuwd. Heb ze ook nog eens live gezien in Oslo enkele jaren terug en dat was op een enkel nummer na ook niet om aan te horen trouwens. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Mevrouw Ihsahn zong kattevals. Net als hijzelf trouwens. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
LOL dat had ik je een paar jaar geleden al kunnen vertellen. |
|
quote: Is veel verbeterd op hun laatste CD. Ik vind hem heel goed! Ook weer met die bombastische uitspattingen in bepaalde nummers afgewisseld met sfeer. Cool! [Dit bericht is gewijzigd door Mortanius op 28-07-2004 18:28] Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: Ik had 't over hun live-prestaties tijdens hun toer met Morbid Angel. Op CD heb ik ze altijd al goed gevonden. Die nieuwe is idd subliem. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Dan toch de nieuwe cd maar eens gaan luisteren. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hoe klinkt hun laatste nou Want ik heb gelezen dat er naast dance ook pop invloeden hoorbaar zijn |
|
quote: Een mix van avant-gardisch (think Arcturus ten tijde van "La Masquerade..."), sferische (think vroegere albums + Thou Shalt Suffer 'Somnium'), jazzy (think... ) en experimentele metal. Veel ruimte voor sfeergordijnen, inventieve uitstapjes, technische riedeltjes en dies meer. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
emperor maar dan minder bruut ofzo |
|
Het optreden op No Mercy 1999 was in elk geval godsberoerd. Gelukkig maakte Ihsahn het later op de dag met Emperor ruimschoots goed. |
|
quote: verre van... When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Het 2e nummer van de nieuwe plaat heeft zelfs wel iets weg van Aghora (voor wie het niet kent: een project van Cynic-leden). Vooral het baswerk heeft veel weg van dat van Sean Malone in Aghora. Vandaar dat er misschien jazzy invloeden te bespeuren zijn. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Nog mensen hier die dit tof vinden? Ik ken alleen Lost is Reverie en die is echt geniaal, een super combinatie van avant garde, jazz, industrial, klassiek en progressief. Die andere werkjes ga ik nu ook maar eens checken maar door dit topic te lezen zijn mn verwachtingen wel wat laag. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik heb alleen Strangling from Within (hun eerste?). Al jaren niet geluisterd. Vond het ook maar een zo-zo album. Ging een beetje twee kanten op: Emperor-achtig, en gothic-achtig. Alsof ze niet helemaal wisten waar ze mee bezig waren. |
|
misschien moet je dan toch maar Lost in Reverie proberen daar weten ze heel goed waar ze mee bezig zijn. Je hoort zeker wel dat het Ihsahn is die speelt maar het is zeker geen Emperor + zn chick. Het is begrijpelijk dat het niet iedereen aanspreekt zoals bij veel avand garde achtige shit. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik ga het eens checken, avantgarde is vaak wel aan mij besteed. |
Index / Heavy Metal |