IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Peccatum
Sater
Usericon van Sater
Posted 27-07-2004 19:40 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik luister op dit moment naar Strangling From Within en dit bevalt me eigenlijk wel. Jammer dat op dit debuut de drumcomputer sound iets te nadrukkelijk aanwezig is en de synths ook een beetje goedkoop klinken want de nummers mogen er best weten.
Na dit debuut zijn nog een mini en het tweede album Amor Fati verschenen die ik verder niet ken.
Onlangs is ook het nieuwe album Lost In Reverie verschenen en op grond van wat samples kan ik zeggen dat dat compositorisch en zeker geluidstechnisch een grote stap voorwaards is. Ik ga deze dan ook zeer binnenkort aanschaffen.
Zijn er nog meer mensen bekend met deze band?

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Monsieur Laguerre
Usericon van Monsieur Laguerre
Posted 27-07-2004 19:44 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

Ik ben benieuwd naar dit album althans de laatste er schijnen veel dance invloeden te zitten kan mij iemand vertellen hoe dit album klinkt

Sater
Usericon van Sater
Posted 27-07-2004 19:51 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

De samples die op de officiele site stonden zijn helaas verwijderd, maar op amazon.com vind je er nog wel een paar. Ik denk dat je deze muziek moet horen om te snappen hoe het klinkt.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Monsieur Laguerre
Posted 27-07-2004 20:00 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

Maar sater man hoe klinkt lost in revere nou kun je geen tipje van de sluier lichten
of misschien iemand anders denk er hard over om de schijf aanteschaffen

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-07-2004 20:10 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Dat dance-gehalte valt wel mee, er zitten een paar "break-beatjes" in that's all.
Het is een behoorlijk experimentele plaat, die je vaker moet luisteren om 'm volledig te vatten (ik heb 'm overigens nog maar anderhalf keer gehoord). De zang van Ihriel is er een stuk op vooruit gegaan en er zitten een paar pittige (moderne) Emperor riffs in.
Hou je wel van een experimentje en klassieke invloeden dan is het de moeite zeker wel waard!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Monsieur Laguerre
Posted 27-07-2004 20:14 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

Bedankt necrobert aan jouw heb ik wat tenminste dat kun je van sater man niet zeggen En hij opende nog wel deze topic nieuws

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-07-2004 21:32 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 19:44 schreef Monsieur Laguerre het volgende:
Ik ben benieuwd naar dit album althans de laatste er schijnen veel dance invloeden te zitten kan mij iemand vertellen hoe dit album klinkt

Ik heb 'em gekocht de dag dat ie uitkwam. Die dance-invloeden heb ik niet kunnen bespeuren. Tenzij je op avantgardisch metal kunt dansen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-07-2004 16:24 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb de eerste 3 releases en niet alle nummers bevallen me van die cd's en die mini cd is zelfs afschuwelijk.Heb wel veel positieve dingen gehoord over de nieuwe cd.Ben dus benieuwd.
Heb ze ook nog eens live gezien in Oslo enkele jaren terug en dat was op een enkel nummer na ook niet om aan te horen trouwens.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 28-07-2004 16:25 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 16:24 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik heb de eerste 3 releases en niet alle nummers bevallen me van die cd's en die mini cd is zelfs afschuwelijk.Heb wel veel positieve dingen gehoord over de nieuwe cd.Ben dus benieuwd.
Heb ze ook nog eens live gezien in Oslo enkele jaren terug en dat was op een enkel nummer na ook niet om aan te horen trouwens.

Mevrouw Ihsahn zong kattevals. Net als hijzelf trouwens.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 28-07-2004 16:57 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

LOL

dat had ik je een paar jaar geleden al kunnen vertellen.

De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar

Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 28-07-2004 18:26 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 28 juli 2004 16:25 schreef Count Usher het volgende:
Mevrouw Ihsahn zong kattevals. Net als hijzelf trouwens.

Is veel verbeterd op hun laatste CD.

Ik vind hem heel goed! Ook weer met die bombastische uitspattingen in bepaalde nummers afgewisseld met sfeer. Cool!

[Dit bericht is gewijzigd door Mortanius op 28-07-2004 18:28]

Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 28-07-2004 19:29 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 18:26 schreef Mortanius het volgende:
Is veel verbeterd op hun laatste CD.

Ik vind hem heel goed! Ook weer met die bombastische uitspattingen in bepaalde nummers afgewisseld met sfeer. Cool!

Ik had 't over hun live-prestaties tijdens hun toer met Morbid Angel. Op CD heb ik ze altijd al goed gevonden.

Die nieuwe is idd subliem.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-07-2004 19:38 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dan toch de nieuwe cd maar eens gaan luisteren.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Monsieur Laguerre
Posted 28-07-2004 20:25 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

Hoe klinkt hun laatste nou
Want ik heb gelezen dat er naast dance ook pop invloeden hoorbaar zijn

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 28-07-2004 20:32 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 20:25 schreef Monsieur Laguerre het volgende:
Hoe klinkt hun laatste nou
Want ik heb gelezen dat er naast dance ook pop invloeden hoorbaar zijn

Een mix van avant-gardisch (think Arcturus ten tijde van "La Masquerade..."), sferische (think vroegere albums + Thou Shalt Suffer 'Somnium'), jazzy (think... ) en experimentele metal. Veel ruimte voor sfeergordijnen, inventieve uitstapjes, technische riedeltjes en dies meer.

Monsieur Laguerre
Posted 28-07-2004 20:34 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

emperor maar dan minder bruut ofzo

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-07-2004 20:41 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Het optreden op No Mercy 1999 was in elk geval godsberoerd. Gelukkig maakte Ihsahn het later op de dag met Emperor ruimschoots goed.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 28-07-2004 20:44 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 20:34 schreef Monsieur Laguerre het volgende:
emperor maar dan minder bruut ofzo

verre van...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-07-2004 21:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Het 2e nummer van de nieuwe plaat heeft zelfs wel iets weg van Aghora (voor wie het niet kent: een project van Cynic-leden). Vooral het baswerk heeft veel weg van dat van Sean Malone in Aghora.
Vandaar dat er misschien jazzy invloeden te bespeuren zijn.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-09-2010 14:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nog mensen hier die dit tof vinden?

Ik ken alleen Lost is Reverie en die is echt geniaal, een super combinatie van avant garde, jazz, industrial, klassiek en progressief.

Die andere werkjes ga ik nu ook maar eens checken maar door dit topic te lezen zijn mn verwachtingen wel wat laag.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-09-2010 14:06 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik heb alleen Strangling from Within (hun eerste?). Al jaren niet geluisterd. Vond het ook maar een zo-zo album. Ging een beetje twee kanten op: Emperor-achtig, en gothic-achtig. Alsof ze niet helemaal wisten waar ze mee bezig waren.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-09-2010 14:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

misschien moet je dan toch maar Lost in Reverie proberen daar weten ze heel goed waar ze mee bezig zijn. Je hoort zeker wel dat het Ihsahn is die speelt maar het is zeker geen Emperor + zn chick.
Het is begrijpelijk dat het niet iedereen aanspreekt zoals bij veel avand garde achtige shit.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-09-2010 14:22 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik ga het eens checken, avantgarde is vaak wel aan mij besteed.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com