|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ach ja, Ingmar zat er niet zo mee geloof ik. Als pleister op de wonden maar weer een nieuwe review. Ditmaal op Vampire Magazine: bron http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=3366 _______________________________________ This Dutch band was formed in 1998 and despite several changes during the following years Warchitect released their first album Mind in october 2002. This record was highly acclaimed by a couple of leading metal magazines, who compared their music to bands as Watchtower, Death ( the later ) and Spiral Architect. Now in the year 2004 the line - up is stable with new singer Frankie Ruisch ( drummer in Fertilizer and Irritation) and second guitarist Ingmar Otter ( former guitarist in death metal band Scrotum). Their second album, A sea of red, was recorded at the HelterBelter studios in Wageningen and should receive positive feedback too! An excellent progressive / technical thrash / death metal album, hailing from our tiny country!! Due to tragic happenings over the last few years, the Dutch citizens are becoming less proud of the culture and freedom in their country. So it 's great when new talents stand up and produce something what reduces the national shame and where the scene can be proud of! I do not know the Mind album, so I can not make any comparisons between the both albums. What I do know is that the links to Watchtower and the late Death still can be made! An agressive sound combined with excellent technical playing by all musicians. I really like the diversity of furious thrash parts to melodic solo 's. At one moment you 're humming along with the calm pieces and the next moment you would like to slam your head thanks to the tempo accelerations. The guitarists take the music to a high level and are enforced by the drumms and bass ( which sometimes reminds me of the cult speed-album Stranger than fiction, by Forte). The vocals are being screamed in a Scandinavian thrash / Pantera way. Which brings me to the only ( little ) negative point. It is an energetic, expressive, impressive, but monotonous voice. After listening three tracks it is getting a bit of long -winded. In my opinion the band should use their excellent skills even more, just to variate the album in a deeper way. It is wonderfully done on this album in songs like "Fortress Stalingrad", "Misery", " Reality" and "History repeats evermore" in which guitarist Schoemaker does the clean chorus and backing vocals! These vocal contradictions really add value to the quality of the music! Also the beautiful accoustic / spanish guitar parts on "A sea of red" and " A distant memory" break the wall of pounding noice and create more space! In total regard Warchitect delivered a kick ass album with talented musicians, intelligent lyrics, decent production and a nice lay out ( red & white instead of the average black and evil colours...). I 'm really looking forward to the next output or maybe a live show!! CD WARCHITECT "A Sea of Red" out now!, te bestellen via http://www.slagwerkwereld.com/shop/index3_nl.php |
|
spelfout weggehaald... |
|
Weer twee nieuwe recensies online. Lees en huiver..... ___________________________________________ http://www.rockezine.net/indexx.asp A Sea Of Red 11 tracks - playing time: 45:57 min. (none) Rating: 7.5/10 Warchitect is the continuation of Passion, which fell apart after the departure of both the drummer and the singer. So, Michael Schoemaker (guitar) and Arjen de Boer (bass) decided to start with a fresh approach and continued under the name of Warchitect. New musicians were recruited and the band continued to rehearse. A debut and a second album were recorded and released, all done without the support of a label, quite impressive I’d say. Warchitect describe their style as progressive death metal and who am I to argue with that? When hearing the description “progressive death metal” one band immediately pops into my mind and that, of course, is Death. And to be honest, I think the guys of Warchitect are great Death fans too. Saying that, that certainly is no accusation of plagiarism but one can clearly hear the influence of this legendary band. For starters: the singing style of singer Frankie Ruisch resembles Chuck’s style remarkably and the typical plopping bass sound of Arjen de Boer’s fretless bass instantly brings memories back from Individual Thought Patterns. Although the music can be labelled as death metal, it’s more accurate to speak of progressive metal with death metal influences. The tracks on A Sea Of Red are mostly mid-tempo with a lot of room for the individual members to excel. Numerous guitar and bass leads are a testament to the musical skill of Warchitect. While not being everyone’s cup of tea Warchitect is a very mature band with its own distinctive sound and well-written tracks that should be able to find a decent label anytime soon. In fact, I wonder why they didn’t already. (Roy) __________________________________________ http://www.birkhoffblast.nl/recensie_warchitect_aseaofred.html Warchitect – A sea of red Eigen beheer, 2004 Warchitect in het kort: Voor de oprichting van het orkestje moeten we terug naar 1998. Leden van verschillende bands (Zomer, Passion en Judgement Day) besluiten de koppen bij elkaar te steken en de band is een feit. In 2000 verschijnt dan het debuut plaatje “Mind” met daarop een tiental nummers. Sinds de release van deze schijf waren er wat wisselingen in het Warchitect kamp. Er werd een geschikte zanger gevonden in de persoon van Frankie Ruisch (drummer in Fertilizer, Irritation) en snarenplukker Ingmar Otter (ex-Scrotum) verving Hans Meijer. Nu in 2004 is de band er dan weer helemaal klaar voor en presenteren ze in de vorm van “A sea of red” har tweede schijfje. En dat schijfje is zo gek nog niet. Stel je een mix voor van moderne death metal en thrash en je zit al een heel eind in de goede richting. In de biografie stond de bandnaam Death (oude) als grote invloed. Dit is zeker een naam die meerdere malen in mijn hoofd bovenkomt drijven tijdens het luisteren van het schijfje. Technisch zit alles snor, we hebben hier te maken met mensen die weten hoe ze hun instrument moeten hanteren. Vooral de bassist weet soms erg leuke dingen uit zijn zes snarig (!) monster te krijgen. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik titel track (“A sea of Red”). Het tempo varieert van mid-tempo naar up-tempo. Soms vind ik wel dat de band het mid-tempo wat te lang aan houdt zodat de rek een beetje uit de nummers wordt gehaald. Af en toe horen we een leuke solo (“To go, went, gone”). De zang is lekker agressief en zouden niet misstaan op een schijfje uit het hoge Noorden. Dan ook nog eens het mooie artwork. Iets waar de band bij mij ook punten mee scoort. Geen overdosis omgekeerde kruizen of andere perikelen uit dat straatje. Nee, simpel en bovenal sfeervol. Dan zijn er tenslotte nog de akoestische breaks in de nu nummers “ A sea of red” en “A distant memory”. Gitaar stukken die zo regelrecht gebruikt kunnen worden voor een serenade onder een balkonnetje op een zwoele zomer avond. Dit komt de spanning zeker ten goede. Natuurlijk hebben we ook nog wat te ouwehoeren. Dit betreft de zang in bijvoorbeeld het nummer “Misery”. Hier wordt getracht ook wat cleane zang aan het nummer toe te voegen. Probleem is alleen dat de band hiervoor iemand moet zoeken die wèl clean kan zingen. Echt vaak komt dit niet voor dus tegenover alle voordelen van dit plaatje neem ik het zeker voor lief. Het moge duidelijk zijn dat de band met “A sea of red” op mij een positieve indruk heeft gemaakt. Ik kan niet anders dan zeggen dat Nederland er met Warchitect weer een gave band bij heeft. Door breken is voorlopig nog niet aan de orde, maar in op nationaal niveau zou de band met een hoop optreden en dit cd’tje op zak wel eens naam kunnen gaan maken. Misschien een naam voor de komende Metal Bash? CD WARCHITECT "A Sea of Red" out now!, te bestellen via http://www.slagwerkwereld.com/shop/index3_nl.php |
|
hele fijne weer BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST |
|
en hoe is die review dan? BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST |
|
quote: Vrij klote; ze vonden het nogal op Pre Mortem lijken bijv The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Mmm, van wie kwam die recensie? |
|
quote: Roman Hodl The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Mja, blijkt maar weer, hoe lang ik dat blad al niet meer lees. Die naam zegt me niets. Maar je hebt niet zo'n hoge pet op van meneer Roman Hodl, wat ik opmaak adhv je smile. |
|
quote: Op zich wel maar dit is typisch een geval van de verkeerde recensent op deze stijl; Roman Hodl komt van de Violent Moshground en houdt vooral van het ouder -conservatief- klinkende werk; waarom laat men hem dan iets progressiefs recenseren? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-03-2005 22:20] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Hehehe, het zal ook weer eens niet zo zijn. Dat is iets, wat ze al jaren voor elkaar krijgen, hehehe. De verkeerde man op de verkeerde plaat(s). |
|
Gelukkig wat bijval wat beteft de Aardschok recensie. Een weinigzeggende recensie wat mij betreft. De recensie gaat inhoudelijk ook helemaal niet op de CD in, op geen enkel punt eigenlijk. Er wordt alleen gezegd dat de productie slecht is. Maar goed, zo snel mogelijk maar vergeten. De recencies op de e-zines zijn eigelijk allemaal erg goed geweest, dus daar houden we ons maar aan vast. We hebben gisteren trouwens de voorronde van de Metalbattle gewonnen in de Goudvishal: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1654301/3 Dat is weer een mooie opsteker. 9 april is de halve finale, ook in de Goudvishal. [Dit bericht is gewijzigd door ThinkThis op 06-03-2005 17:00] CD WARCHITECT "A Sea of Red" out now!, te bestellen via http://www.slagwerkwereld.com/shop/index3_nl.php |
|
Je moet ook wel een beetje geluk hebben met de reviewer,die gast mocht waarschijnlijk gewoon niet op z'n wijf voordat hij die recentie ging schrijven. Sommigen kunnen gewoon niet objectief zijn,en beginnen 't maar af te zeiken terwijl een beetje luisterend oor bij een recensist "smaak" toch zou moeten overtreffen. En de 9e kom ik m'n nek gewoon weer de tyfus in bangen BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST |
|
quote: Ja man, zou vet zijn als je weer kon komen. Afgelopen zaterdag was te gek CD WARCHITECT "A Sea of Red" out now!, te bestellen via http://www.slagwerkwereld.com/shop/index3_nl.php |
|
He lekkere sound haal je trouwens uit die London City. Ik heb ook zo'n ding gehad, maar die heb ik een beetje opgeblazen per ongeluk enzo |
|
Ik heb Warchitect laatst gezien in Lucky maar ik was totaal niet onder de indruk. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Daar sluit ik me bij aan (ik was er ook, en tevens op de Metal Battle). Wat een gejammer toch weer. Het blijft een kwestie van smaak, maar ik vind dat heer Hodl zeker geen onterecht negatieve recensie gegeven heeft. Hij geeft ondubbelzinnig weer dat er veel potentie zit in de band en hij heeft gelijk als hij zegt dat de productie zeer matig is (slecht noemt hij het niet eens). Ik heb de Warchitect CD ook, en mijn eerste gedachte was ook Pre-Mortem, qua songstructuren althans. De vergelijking is dus niet eens zo heel raar. Daarnaast, elke maand komen 1000 CD's uit met een betere productie, dat is een feit. Wil je het verder schoppen, dan moet tegenwoordig ook de productie in orde zijn. De tijd dat het niet uitmaakte hoe het klonk, als je maar meedeed, is al lang voorbij. Voor de rest hoop ik dat Warchitect meer gaat werken aan zijn livepresentatie, en als dat op orde is kan de band hoge ogen gaan gooien. |
|
quote: Bedankt man, het is trouwens onze Gitarist Ingmar met die London City. (ikzelf speel bas) Jullie hadden ook een strak geluid, hebben jullie precies dezelfde top (line6 of niet?) en instellingen? CD WARCHITECT "A Sea of Red" out now!, te bestellen via http://www.slagwerkwereld.com/shop/index3_nl.php |
|
quote: Hier kan ik verder niet zo veel mee, maar ik ben blij te horen dat je wel toekomst voor ons ziet. De livepresentatie in Lucky&co was ongetwijfeld niet al te bijzonder, maar dat had ook z'n redenen..... CD WARCHITECT "A Sea of Red" out now!, te bestellen via http://www.slagwerkwereld.com/shop/index3_nl.php |
|
quote: Ook goed We hebben compleet ander spul en dus instellingen. Andere gitarist (Jeroen) gebruikt een line 6 pod pro als preamp/effectprocessor en een peavey 2 x 60 watt eindtrap (wattage kan ik me in vergissen). Ikzelf gebruik een marshall jmp1 midi pre-amp met een tc electronic g-major effectprocessor en dat jaag ik door een mesa boogie 50/50 poweramp heen. Ik ben erg tevreden over die setup. Ik houd van een droge en strakke sound en dat lukt hier wel mee. |
|
vergelijking met pre mortem?, hhhmm ik heb de schijf vorige week bij paul gehoord en vind die vergelijking niet echt opgaan... |
|
Hej,ben ik Zaterdag nog welkom?????? M'n nek is genezen....dus......???? |
|
quote: Jazeker, hij kan weer Tot morgen!! CD WARCHITECT "A Sea of Red" out now!, te bestellen via http://www.slagwerkwereld.com/shop/index3_nl.php |
|
ff rekken en strekken,en........daar gaat ie weer BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |