IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : CD verkoop topic #4 [alleen homo\'s verkopen promo\'s] Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-10-2004 19:40 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 oktober 2004 19:37 schreef Kristof het volgende:
wist ik niet eens, maar waarom zou platenmaatschappijen er uberhaupt moeite in steken als jij promo verkoopt?

Ze willen niet dat de 'gratis' cd's op de markt komen want er wordt dan minder van de 'echte' verkocht. Zodoende doen ze af en toe een persberichtje uit om een aantal noobs af te schrikken.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 19:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vind het ook beetje achterbaks om gekregen spul te gaan verkopen ...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-10-2004 19:42 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 oktober 2004 19:40 schreef Jenje het volgende:
Vind het ook beetje achterbaks om gekregen spul te gaan verkopen ...

Het is niet 'gekregen'. Het is in bijna alle gevallen gekregen voor een wederdienst en namelijk promotie van de plaat.

Gekregen of betald het is van jou en je kan er mee doen wat je wilt.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-10-2004 19:42]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 19:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

ach kom, dat verhaaltje erover schrijven is in waarde voor jezelf amper te vergelijken met de prijs van een cd ...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-10-2004 19:44 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 oktober 2004 19:43 schreef Jenje het volgende:
ach kom, dat verhaaltje erover schrijven is in waarde voor jezelf amper te vergelijken met de prijs van een cd ...

Maar voor de platenmaatschappij is dat verhaaltje WEL enorm belangrijk. Zonder al die verhaaltjes en radio airplay wordt er geen ruk verkocht.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 19:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 oktober 2004 19:44 schreef Chelman het volgende:
Maar voor de platenmaatschappij is dat verhaaltje WEL enorm belangrijk. Zonder al die verhaaltjes en radio airplay wordt er geen ruk verkocht.

Vanuit label is het dan ook wel naadje als je ziet dat iemand je promo's loopt te verkopen .... (als j ziet dat er voor een beetje band rap zo'n 150 a 200 promo's uitgegeven worden ...)

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-10-2004 19:47 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 oktober 2004 19:45 schreef Jenje het volgende:
Vanuit label is het dan ook wel naadje als je ziet dat iemand je promo's loopt te verkopen .... (als j ziet dat er voor een beetje band rap zo'n 150 a 200 promo's uitgegeven worden ...)

Dan moeten ze ze maar niet uitgeven. Maar dan gaat men geen reviews (positief of negatief) schrijven waardoor de band in kwestie moeilijk in de publiciteit komt...

Wat heeft een label liever denk je?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 20:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 oktober 2004 19:47 schreef Chelman het volgende:
Dan moeten ze ze maar niet uitgeven. Maar dan gaat men geen reviews (positief of negatief) schrijven waardoor de band in kwestie moeilijk in de publiciteit komt...

Wat heeft een label liever denk je?

Als een label geen promo's uitegeeft, kunnen wij geen e-zine runnen ... wat hebben wij liever denk je?

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-10-2004 20:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 oktober 2004 20:05 schreef Jenje het volgende:
Als een label geen promo's uitegeeft, kunnen wij geen e-zine runnen ... wat hebben wij liever denk je?

Daarom zullen zij de promo's altijd blijven uitgeven.

Geen promo's --> geen reviews --> geen radio air play --> geen verkoop --> geen $$$

m.a.w.: ze geven de promo's niet uit omdat ze ZM of Aardschok of MTV of Rolling Stone zo gaaf vinden...ze doen het omdat het business is.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-10-2004 20:08]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 20:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 oktober 2004 20:07 schreef Chelman het volgende:
Daarom zullen zij de promo's altijd blijven uitgeven.

Geen promo's --> geen reviews --> geen radio air play --> geen verkoop --> geen $$$

m.a.w.: ze geven de promo's niet uit omdat ze ZM of Aardschok of MTV of Rolling Stone zo gaaf vinden...ze doen het omdat het business is.
Ik vind het een zaak van werkethiek, een kwestie van "not done".

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 08-10-2004 9:44 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

wat een gezeik...
niemand wordt toch verplicht om die shit te kopen... zolang t er netjes bijstaat is t wat mij betreft okee

als er vraag naar is dan is t toch goed dat die dingen voor een verzamelaar zo te koop zijn...

als je hiertegen bent kan je over heel veel dingen miereneuker, zeiken en stom lullen

t meeste spul wat verzameld wordt is niet bedoeld om te verkopen (postzegels, munten, happymealspeeltjes, surprise-ei speeltjes, allerhande reclamematriaal van bij biermerken en coca cola etc etc)

als zometeen in november die mega verzamelbeurs in de jaarbeurs is moeten jullie es een keer niet alleen maar met je kortzichtige hoofjes in die cdbakken hangen maar ook even door de rest van de zalen wandelen

en op platenbeursen liggen gouden platen in van die lijsten - da's al helemaaaaal niet de bedoeling dat de dingen verkocht worden... ga je die mensen nu ook boos aankijken?

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 08-10-2004 9:59 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 7 oktober 2004 19:28 schreef Kristof het volgende:
neen, als je gewone cd's koopt, geef ik mensen gauw een promo erbij (of geef ze aan vrienden)

He Kristof, doe bij die cd's die ik bij je besteld heb ook maar een bende promo's erbij, hehe.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 08-10-2004 10:38 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 8 oktober 2004 9:44 schreef Aaaarco het volgende:
wat een gezeik...
niemand wordt toch verplicht om die shit te kopen... zolang t er netjes bijstaat is t wat mij betreft okee

Precies, maar daar ligt voor mij ook vaak het probleem, dat mensen cds verkopen en er niet bij vermelden dat het om promo's gaat. Vooral op eBay is dat vaak erg irritant.
Promo's verkopen als je het erbij vermeld = ok
Promo's verkopen alsof het gewone cds zijn =

Zenial

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 10:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

En promo herkennen is soms erg makkelijk (staat het er op) en soms erg moeilijk (soms is het gewoon een normale cd, soms alleen een gaatje in de hoes ...

Kristof is het volgens mij bij een aantal ook vergeten neer te zetten ....

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 08-10-2004 10:48]

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-10-2004 10:42 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 8 oktober 2004 10:40 schreef Jenje het volgende:
En promo herkennen is soms erg makkelijk (staat het er op) en soms erg moeilijk (soms is het gewoon een normale cd, soms alleen een gaatje in de hoes ...

Op EBAY kan je dat echter helemaal niet herkennen wanneer een CD als promo verkocht wordt.

Ik gaf een verkoper ooit een zooi negatieve feedback op EBAY omdat ie promo’s aan mij verkocht zonder het te vermelden.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 10:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 oktober 2004 10:42 schreef Chelman het volgende:
Op EBAY kan je dat echter helemaal niet herkennen wanneer een CD als promo verkocht wordt.

Ik gaf een verkoper ooit een zooi negatieve feedback op EBAY omdat ie promo’s aan mij verkocht zonder het te vermelden.

Vind ik ook een vorm van afzetterij ..

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-10-2004 10:49 by Mark Profiel van Mark

Tja, ik heb 2 CDs in mijn collectie waar dus op geprint staat 'niet voor distributie' of zoiets, maar die heb ik dus gewoon in de winkel gekocht Is dat nou afzetterij?

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 10:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vind ik wel, die winkel heeft ze namelijk voor nop gekregen om bezoekers va die winkel een voorproefje te geven, en waren niet bedoelt om makeklijk geld mee te verdienen.

ouwe
Usericon van ouwe
Posted 08-10-2004 10:50 by ouwe Profiel van ouwe

Wat denk je nu zelf aap

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-10-2004 10:52 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 8 oktober 2004 10:50 schreef Jenje het volgende:
Vind ik wel, die winkel heeft ze namelijk voor nop gekregen om bezoekers va die winkel een voorproefje te geven, en waren niet bedoelt om makeklijk geld mee te verdienen.

Niet dus.

Mark heeft kunnen inzien wat hij koopt alvorens het in ontvangst te nemen. De winkel verkoopt dus wat ze zeggen te verkopen.

De eBay promo verkopers verkopen echter een ander product dan dat ze beloven. Dat is inderdaad afzetterij.

ouwe
Usericon van ouwe
Posted 08-10-2004 10:53 by ouwe Profiel van ouwe

Zit inderdaad wat in, maar had ie in de winkel maar beter moeten kijken.

Mark
Usericon van Mark
Posted 08-10-2004 10:53 by Mark Profiel van Mark

Als een winkel mij die dingen verkoopt dan ga ik ervan uit dat het legaal is. Ik kan niet ruiken of de band het er zelf als geintje op geprint heeft Nou ja, ik zou zelf natuurlijk ook even logisch kunnen nadenken, maar dat doe ik ook niet met een pak rijst van de Supermarkt.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Mark
Usericon van Mark
Posted 08-10-2004 10:56 by Mark Profiel van Mark

PS: het maakt mij trouwens niet uit hoor. De CDs klinken goed en de hele artwork zooi etc zit er bij, dus ik lig er echt niet wakker van. Het ging mij puur over het punt dat blijkbaar zelfs redelijk gevestigde winkels gewoon promo-CDs als normale CDs verkopen, wat mij toch wel wat dubieus lijkt.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 10:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 oktober 2004 10:52 schreef Chelman het volgende:
Niet dus.

Mark heeft kunnen inzien wat hij koopt alvorens het in ontvangst te nemen. De winkel verkoopt dus wat ze zeggen te verkopen.

Ik heb het meer over de link Label-Winkel.

Dat je ze koopt boeit niet, maar dat ze te koop aangeboden worden vind ik niet kloppen.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 11:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Overigens heb ik het voornamelijk over nieuwe (max 3/4 jaar oud) cd's en cd's die moeilijk verkrijgbaar zijn.

Bij promo's van 2 a 3 jaar oude cd's die vol op te vrkijgen zijn boeit het wat minder imo

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 08-10-2004 11:01]

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com