|
Auteur: |
|
|
Zorg eerst dat je amp lekker klinkt, de rest komt daarna. Als je amp al niet lekker klinkt wordt alles wat eraan hangt ook puin. |
|
Ok, moet ik hem dan clean goed instellen, ik bedoel de eq(treble bass midd). OBSCURIS BREAKS LOOSE SOON! |
|
oftewel hoe pak ik dit aan? OBSCURIS BREAKS LOOSE SOON! |
|
Sluit eerst je gitaar rechtsreeks op je amp aan en zorg dat je tevreden bent over het geluid. Hang dan het pedaal ertussen en sleutel aan je pedaal om grofweg je sound te bepalen. Eventueel kun je dan nog op de amp e.e.a. bijstellen. Tip: niet te veel bas, maar wat meer mid. Het houdt je toon definieerbaar. Laat de basgitaar het laag doen. Te veel bas in je gitaargeluid creert vak een modderig geluid waar niemand wat van kan maken. |
|
ok dank je wel, laatste vraagje, je bedoelt neem ik aan dan dat je clean instelt? overdrive kanaal heeft nl. eigen eq. nogmaals bedankt! OBSCURIS BREAKS LOOSE SOON! |
|
quote: Clean ja. Het lijkt me voor zich spreken dat een distortionpedaal over een overdrivekanaal een grote bak ellende veroorzaakt hehe. |
|
duidelijk! OBSCURIS BREAKS LOOSE SOON! |
|
Hoe zit het de gain kanalen op je amp? Ben niet zo'n voorstander van metalzone/pedaaltjes distortion, geluid is veel te ongedefinieerd imho. Ben meer eem voorstander van distortion rechtstreeks uit het gain kanaal van een top. Geen idee hoe de distortion is die je uit een top kan halen als de jouwe overigens. Als die crap is zit je inderdaad vast aan pedaal/clean kanaal. Overigens ben ik het eens met Shredhead over de hoeveelheden bass/mid, zaken klinken echt beter als ze qua frequentie elkaar niet in de weg zitten. [Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 23-08-2004 10:20] But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
Yeah idd. Metalzone is leuk om voor je scheurkanaal te zetten (met niet te veel gain op dat kanaal om het duidelijk te laten en met je vingers/gitaar het geluid onder controle te hebben) en dan gain van de MT2 op hoogstens een kwart, dan kun je met de EQ en volume van het pedaaltje je geluid mooi finetunen. Zo heb ik dit eens in de studio gebruikt met een simpele Valvestate-top (oude versie, de betere ) en de MT2 er voor, dat was wel ongeveer het coolste leadgeluid waarmee ik toen heb opgenomen. |
|
Ik heb nog maar weinig trapdozen onder mijn voeten gehad waar ik echt tevreden over was. Het zijn voor mij toch teveel knopjes die allemaal samen een geluid moeten maken. Ik vind 3 knoppen voor de EQ op een versterker al genoeg samen met een gain en een volume knop. Bij de meeste trapdozen kan je immens veel instellen. En meestal zorgt dat voor een vaag geluid. Ik hou van erg simpel. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Zondag moesten 2 vrienden van me optreden met hun metalband. Bart heeft een Triaxis + 2:90 + G-major + Engl Vintage 30-kast en een Ibanjo met DiMarzio's; André een JCM800 Mastervolume-top, paar MXR-pedaaltjes, Ibanez Smashbox, 2 Marshall-greenbackkasten en een Jackson KV USA Neck-thru. Toen es even goed naar het geluid geluisterd, en André's leadgeluid was zo veel mooier. Veel 'zingender' en gedefinieerder. Bart's was vlakker, iets wolliger etc. En we hebben wel vaker met z'n geluid gedraaid. Slaggeluid was van allebei heel vet hoor, maar André's spul vonnik toch beter klinken terwijl dat spul van Bart toch 3x zo duur is ofzo. Iemand hier ervaring mee? Ik bedacht me dit ineens toen ik net de post las over een simpele versterker/geluid. |
|
ik heb geen ervaring met een g major, maar ikm neem aan dat het probleem is, ik vind de meeste rack setups altijd een beetje te netjes en te "smooth" kinken, daar heb je bij een jcm 800 natuurlijk geen last van, die beukt gewoon. grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
quote: JCM800 beukt idd lekker. Strak en hard hehe. Maar was meer de toon die me opviel. Kep zelf ook een behoorlijk leuk rekkie met oa. een g-major, en kan me niets leukers meer voorstellen zeg maar (en dat een rack altijd smoother klinkt vinnik onzin), maar het verschil tussen zo'n redelijk prijzige mesa-set en die marshall moet mensen toch wel aan het denken zetten. maar ok, de een gaat voor de naam en de ander voor de sound I guess.. Of misschien was het gewoon z'n gitaar of de combinatie Ah well.. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-09-2004 19:04] |
|
Ik denk dat het ook een kwestie is van instellen en van smaak. Mesa heeft gewoon een redelijk bepalende sound, en dat is niet altijd even mooi, je moet het weten eruit te krijgen zeg maar. Als je dat eruit hebt dan is het wel super ! Ik heb zelf ook een JCM 800 top gehad vroeger, maar geef me toch maar de 295 van mesa, dat midden erin is toch wel heel mooi (vooral clean en voor lead) |
|
Ja jij hebt helemaal een supergeluid |
|
Ik heb in die jaren dat ik speel al veel verschillende versterkers etc. gehad, maar toch kom je bijna elke keer weer terug op hetzelfde (ik iig); Ik ben begonnen ('92) met Boss pedaaltjes en een Marshall half-stack (jcm900) Daarna heb ik wat Digipech spul gehad (RP21 of zoiets) Later ben ik begonnen met "19 spullen; JMP-1, 50/50 Mesa, Rocktron etc., toen heb ik t spul in geruild voor een Recto (3 kanaals), daarna voor de 2e keer een JMP-1 met de 2:90 en nog wat dingetjes.... Toen kwam de 2e Recto (2 kanaals)... En nu heb ik voor de 3e keer een JMP-1 (blijft mijn all-time favorite!!!) met een ENGL 930/60 eindtrap en ENGL 530 voortrap (back-up)De G-major en de Mesa Recto Cabinet zijn al langere tijd bij me... Gitaren; Ben begonnen met een BC Rich "Warlock" en een Ibanez RG570, daarna jaren op 3 Ibanez Petruccies gespeeld en ben nu al weer 2 jaren over op MM Petrucci met sinds 2 weken een OLP Petrucci. |
|
Hoe is die OLP in vgl. met de MM? Ok, mijn lijstje : verleden : Hondo H76 stratkopie 15watt ampje (opgeblazen hehe) Boss TurboDistortion Cheap delaypedaaltje Ibanez 440S Ibanez Les Paul Custom kopie Korg A5 Zoom 9000 (prut) Zoom Player 2120 ofzo (prut) Marshall JCM800 50 watt combo Echolette-cab. (1x 12"Celestion GT12M geloof ik..) Carvin SX100 combo Digitech Legend II preamp/fx Jackson JX3 buizenpreamp Digitech TSR12 of 24 fx.. Rocktron ProGap Ultra preamp Ibanez RG560 (actief gemaakt met Sonic Ranger) met Carvin SD22 humbucker (brug) Ibanez RG620FM met Dimarzio SFP (Petrucci )+ Seymour Duncan Jeff Beck in de neck Digitech RP1 London City top omgebouwd door ene Ronald Hagel Boss GT3 Boss GT6 Alesis Quadraverb GT Carvin 412B kast (400 watt, beetje teveel) Marshall 1960 Classic (greenbacks) Ibanez S2120XAV Nu : Engl E580 preamp Engl 930/60 ( @ Conrad) TC Electronic G-Major Engl 4x12 Standard Slanted Carvin DC127C Ibanez Jem 77FP Lag AK100 12-string akoestische met 11 stemsleutels (een of ander vaag merk..) ..en geen idee wat ik nu nog anders zou willen hehe. Ik ben tevreden met mn geluid. Behalve een vette 7-string komt ooit nog.. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 08-09-2004 14:19] |
|
quote: Rectifiers bevielen niet dan? |
|
Recto's zijn te fel afgesteld!!! alle knopjes (frequenties) lijken totaal op hun uiterste te staan... Je hoeft maar per ongeluk een tikje aan een knopje te geven en je geluid is totaal verneukt!!!! Verder is t een ruisbak en is tie nooit stil. De prijs/kwaliteits verhouding klopt van geen ene meter, veel te duur!!!! Frnk, die OLP Petrucci speelt geweldig (is gevoelsmatig precies hetzelfde als die MM) alleen t materiaal is van iets mindere kwaliteit..... dus nog eens een keerke de elementen en de tuners vervangen!! [Dit bericht is gewijzigd door ratje op 08-09-2004 15:51] |
Index / Muziek algemeen |