IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : George A. Romero = vette horror Vorige pagina
F.Jacobse
van de Tegenpartij
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-03-2021 7:40 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wow, wat een gaaf oud nieuws!

"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!"

F.Jacobse
van de Tegenpartij
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2021 19:12 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!"

F.Jacobse
van de Tegenpartij
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2021 19:13 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Met dank aan Bub voor de tip!

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 06-05-2021 20:03 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2021 19:13 schreef F.Jacobse het volgende:
Met dank aan Bub voor de tip!

bub

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-06-2021 21:34 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

The Amusement Park heb ik inmiddels gezien.

Mooi dat de film uit is voor de fans, waaronder ik zelf ook toebehoor.
De film is een aanklacht hoe wij met ouderen omgaan. Dat wordt vrij duidelijk gemaakt in deze film. Het ligt er misschien ook wat te dik op maar het zal opzettelijk zijn.
En sinds 1973 toen de film gemaakt was en nu, nog steeds zijn veel ouderen de dupe.
Goed gemaakt en interessant om te zien. Maar voor de rest is dit niet het verloren meesterwerk waar in sommige kringen over gesproken wordt.

Ik begrijp dat er wordt gewerkt aan een blu-ray van Romero's meesterwerk Martin.
The Amusement Park zou dan een leuke extra zijn op de schijf.

bub

F.Jacobse
van de Tegenpartij
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-09-2022 20:32 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

F.Jacobse
van de Tegenpartij
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-08-2023 21:24 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Er is toch weer wat nieuws te melden over twilight of the dead!

https://deadline.com/2023/08/george-romero-twilight-dead-last-zombie-movie-day-horror-1235453024/

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-10-2025 9:54 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Late to the game, eindelijk Day of the Dead ns gezien. Ik vond 'm erg vet, hoewel mijn favoriet waarschijnlijk Dawn blijft. Ik ga de rest van de reeks ook nog wel kijken, gezien die me onbekend zijn.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 22-10-2025 10:00 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Je hebt meteen wel de beste twee al gehad. Die daarna zijn echt een stuk minder, land of the dead is nog wel ok.

Night of the living dead is natuurlijk de eerste en wordt heel hoog aangeschreven. Maar zwart/wit. Dat vind ik niet zo.

Maar Tom savini, de make up expert van Romero heeft in de nineties een remake gemaakt en die vind ik veel gaver om te zien. Maar ja, kwestie van smaak.

samen voor ons eigen

Dirge for november
Posted 22-10-2025 10:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zet ik ook op de lijst. Night uiteraard wel gezien en wel fan, hoewel Dawn een soort sweet spot lijkt. Land staat klaar. Hoe dan ook fan van Romero, ook van zijn niet horror-spul.

Maarre, Savini, kandie een beetje regisseren dan? Wat is zijn beste film?

Sater
Usericon van Sater
Posted 22-10-2025 11:01 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Volgens mij is Night of the Living Dead de enige film van naam die hij heeft gemaakt.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 22-10-2025 13:14 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ik weet niet beter, idd.

Let op! Er is iets ouder nieuws over deze remake!

To celebrate 35 years since its release (incase you wanted to feel old today), Tom Savini‘s 1990 Night of the Living Dead is getting a new 4K UHD SteelBook release from Sony Pictures Home Entertainment, including a new Uncensored Cut of the FX legend's take on George A. Romero's classic zombie horror.

TheNight of the Living Dead Uncensored Cut restores the graphic violence (yay!) that was originally cut from the film in order to get it an X rating, giving Savini's original vision (as his feature directorial debut) the chance to play out as deserved. Per the man himself on Instagram: “Yes finally. Completely uncut, uncensored, and as i intended 35 years ago… it is black and white for a bit, as a homage to the original, and then color opens the curtain to my remake.”

https://www.fangoria.com/tom-savinis-night-of-the-living-dead-4k-uncut/

samen voor ons eigen

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 22-10-2025 13:33 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Dawn of the dead 1978 is mijn favoriete horrorfilm aller tijden, al heel lang. Wat een film.
Day is ook super goed,alleen is het einde nogal afgeraffeld, omdat er geen budget meer was, meen ik me te herinneren. Jammer!

samen voor ons eigen

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 22-10-2025 16:24 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Deze ook al gezien?

https://www.imdb.com/title/tt0079642/

Och, er zijn zoveel slechte zombiefilms.

samen voor ons eigen

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 23-10-2025 1:49 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

De originele Dawn of the Dead blijft mijn all-time favoriete zombiefilm. Ik moet nog altijd Zombi 2 eens zien, het onofficiële Italiaanse vervolg van Fulci. Meningen zijn verdeeld over wat nu de beste zombiefilm aller tijden is, maar ik zie dan het meest deze twee films opgenoemd worden.

De remake van Dawn of the Dead uit 2004 vond ik trouwens ook niet slecht. Day of the Dead en Night of the Living Dead remake ook beiden supergoed. Land of the Dead was nog wel cava. Ik moet eigenlijk alleen de originele NotLD nog eens volledig zien. Zag daar ooit een stuk van op tv, maar die film is net een tikkeltje te oud voor mij om ervan te kunnen genieten vrees ik.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 23-10-2025 20:17 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Zombi 2 is wel echt een heel ander slag horrorfilm, imo.

Zombi 2 moet het vooral hebben van de gore. Die is echt geweldig gewelddadig.

SPOILER!!!!!!!!!!!

Klassieke scene is die met de grote houtsplinter door het oog. Meesterlijk.

JA, KAN WEER!!!!!!!

De sfeer als er zombies in beeld zijn is naar. Gaaf.

Maar het verhaal is flinterdun, acteren is vreselijk en de film is eigenlijk Italiaans gesproken, ik ben de term kwijt, maar de conversaties zijn dus opnieuw in het Engels ingesproken. Of je moet de Italiaanse versie kijken, hehe. Mijn Italiaans is daar te roestig voor.

Dawn of the dead heeft echt een goed verhaal, de actie scènes zijn vet, de film is gaaf gefilmd met wat originele camera dingen, moet je maar eens opzoeken en de gore is geweldig. Minpunt, veel (er zijn er ook echt veel) zombies zien er een beetje saai uit qua makeup en soms is het acteerwerk een beetje houterig. Maar meestal niet.

Edit. Nog even over zombi 2. Kijk the beyond van Fulci ook! Of eerst, hehe. Daar zitten ook super vette zombies in en is qua verhaal en sfeer en eigenlijk bijna alles veel beter, mijn favoriete zombie-film na dawn of the dead 1978.

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 23-10-2025 20:26]

samen voor ons eigen

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 23-10-2025 20:55 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2025 20:17 schreef SimsalaWim het volgende:
Zombi 2 is wel echt een heel ander slag horrorfilm, imo.

Zombi 2 moet het vooral hebben van de gore. Die is echt geweldig gewelddadig.

SPOILER!!!!!!!!!!!

Klassieke scene is die met de grote houtsplinter door het oog. Meesterlijk.

JA, KAN WEER!!!!!!!

De sfeer als er zombies in beeld zijn is naar. Gaaf.

Maar het verhaal is flinterdun, acteren is vreselijk en de film is eigenlijk Italiaans gesproken, ik ben de term kwijt, maar de conversaties zijn dus opnieuw in het Engels ingesproken. Of je moet de Italiaanse versie kijken, hehe. Mijn Italiaans is daar te roestig voor.

Dawn of the dead heeft echt een goed verhaal, de actie scènes zijn vet, de film is gaaf gefilmd met wat originele camera dingen, moet je maar eens opzoeken en de gore is geweldig. Minpunt, veel (er zijn er ook echt veel) zombies zien er een beetje saai uit qua makeup en soms is het acteerwerk een beetje houterig. Maar meestal niet.

Edit. Nog even over zombi 2. Kijk the beyond van Fulci ook! Of eerst, hehe. Daar zitten ook super vette zombies in en is qua verhaal en sfeer en eigenlijk bijna alles veel beter, mijn favoriete zombie-film na dawn of the dead 1978.

Gedubd - zonder dank

Over de films, ik heb ze vroeger allemaal nog op videocassettes opgenomen en bekeken, maar het zit allemaal zo helder niet meer. Die splinterscene herinner ik me wel. Mijn favoriet blijft eigenlijk Cannibal Holocaust omwille van het realisme van die film en het verhaal. Maar dat is geen Romero-film en ook geen zombiefilm. Terug naar start!

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 23-10-2025 20:56]

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 24-10-2025 0:45 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

@SimsalaWim: The Beyond heb ik gezien. Van Fulci heb ik ook nog The House By The Cemetery en City Of The Living Dead gezien. Dus dat is de befaamde Gates Of Hell trilogie als ik mij niet vergis.

Het slechte acteerwerk, flinterdun plot, gedubde audio en onsamenhangend verhaal moet je er bij oude Italiaanse horrorfilms wel bijnemen natuurlijk. Zoals Suspiria, visueel een pareltje, maar dat acteerwerk is niet al te best en hoe de film in elkaar zit is soms echt niet logisch, als in verwarrend. Het is natuurlijk een kind van zijn tijd. Ik vond de remake ervan in zijn geheel wel een betere film eigenlijk.

Dirge for november
Posted 24-10-2025 9:56 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Land vond ik tot op, weet ik veel, de helft ofzo, verrassend vermakelijk. Daarna zakte mijn interesse volledig weg. Ik neem zomaar aan dat de rest van de reeks verder wegzakt in middelmatigheid?

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 24-10-2025 10:06 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ik heb land zelfs een tweede keer gekeken. Dat heb ik met die andere latere niet, die waren echt niet echt goed, imo.

samen voor ons eigen

Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com