|
Auteur: |
|
|
Wie hebben dit pareltje al in huis? een autobiografische conceptplaat van de zanger van Vanden Plas. Uitstekende prog.rock/metal/sympho, iets minder metal dan Vanden Plas en een stuk bombastischer. 1. The inhabitants of his diary (1:17) 2. You broke the sun (5:39) 3. Silence (6:55) 4. Far away from heaven (5:37) 5. Coppermoon (The other side) (5:09) 6. Hyperion sunset (4:46) 7. God's driftwood (6:10) 8. Radio Earth (5:38) 9. Abydos (7:25) 10. Green's guidance for a stategy adventure game (1:17) 11. Wildflowersky (8:28) 12. A boy named fly (12:03) Total Time: 70:24 enkele recenties: http://www.zwaremetalen.com/recensie/3096.html http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=4319&lang=nl [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 27-09-2004 12:05] |
|
Kut spelvaut in de titel. het is natuurlijk ABYDOS |
|
Wat is bombarischer? |
|
Het is overigens na metal en rock opera's mn eerste metal/rock musical Teminste, zijn er nog andere 'metal musicals' ? |
|
Een musical is een toneelstuk met veel muziek...? A narrow view sees better. |
|
quote: Ik duidt op de stijl van de nummers, het musical/theater verleden van Kurtz en het concept. Luister het eens en dan snap je wel waarom dit best een musical genoemd kan worden. |
|
Mijn god, denk je na "metal opera's" (pfff) alles gehad te hebben, krijg je ook nog de "metal musical" voor je kiezen. Wie bedenkt er nu zoiets?!? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Iemand die graag buiten de lijntjes kleurt en iets nieuws wil proberen? |
|
.. en dan wel "opera" in de titel gebruiken .. dom dom dom |
|
quote: dat is inderdaad niet echt slim, aangezien hij het zelf wél met een musical vergelijkt.... |
|
Ik heb 'm sinds aankoop helemaal grijs gedraaid. De cd zit vol clichés, en elk nummer is een mix van andere bands. maar toch heeft Andy een hele aparte musical stijl gecreërd, die verassend duister maar toch catchy is. Liefhebbers van Ayreon, Pain Of Salvation, Vanden Plas en Dream Theater moeten het echt een luisterdbeurt geven, er is voor ieder wat wils! |
Index / Heavy Metal |