IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Abydos - The little boy\'s heavy mental shadow opera about the inhabitants of his diary
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 26-09-2004 17:41 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Wie hebben dit pareltje al in huis? een autobiografische conceptplaat van de zanger van Vanden Plas. Uitstekende prog.rock/metal/sympho, iets minder metal dan Vanden Plas en een stuk bombastischer.

1. The inhabitants of his diary (1:17)
2. You broke the sun (5:39)
3. Silence (6:55)
4. Far away from heaven (5:37)
5. Coppermoon (The other side) (5:09)
6. Hyperion sunset (4:46)
7. God's driftwood (6:10)
8. Radio Earth (5:38)
9. Abydos (7:25)
10. Green's guidance for a stategy adventure game (1:17)
11. Wildflowersky (8:28)
12. A boy named fly (12:03)

Total Time: 70:24

enkele recenties:
http://www.zwaremetalen.com/recensie/3096.html
http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=4319&lang=nl

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 27-09-2004 12:05]

Tormented soul
Posted 26-09-2004 17:52 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Kut spelvaut in de titel. het is natuurlijk ABYDOS

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 26-09-2004 22:24 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Wat is bombarischer?

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 26-09-2004 22:28 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb deze cd nu al een paar weken in mijn bezit en vindt hem echt helemaal top!!! Dit is echt zo'n verassende plaat geworden, hulde hulde. Zowel muzikaal als tekstueel als vocaal is het echt een genot om naar te luisteren.

Hij gaat zeker hoog scoren in mijn jaarlijst!!

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Tormented soul
Posted 27-09-2004 12:06 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Het is overigens na metal en rock opera's mn eerste metal/rock musical

Teminste, zijn er nog andere 'metal musicals' ?

BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 27-09-2004 13:02 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Een musical is een toneelstuk met veel muziek...?

A narrow view sees better.

Tormented soul
Posted 28-09-2004 8:34 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 13:02 schreef BasBoot het volgende:
Een musical is een toneelstuk met veel muziek...?

Ik duidt op de stijl van de nummers, het musical/theater verleden van Kurtz en het concept. Luister het eens en dan snap je wel waarom dit best een musical genoemd kan worden.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-09-2004 9:10 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Mijn god, denk je na "metal opera's" (pfff) alles gehad te hebben, krijg je ook nog de "metal musical" voor je kiezen. Wie bedenkt er nu zoiets?!?

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Tormented soul
Posted 28-09-2004 9:30 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2004 9:10 schreef M. het volgende:
Mijn god, denk je na "metal opera's" (pfff) alles gehad te hebben, krijg je ook nog de "metal musical" voor je kiezen. Wie bedenkt er nu zoiets?!?

Iemand die graag buiten de lijntjes kleurt en iets nieuws wil proberen?

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2004 9:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. en dan wel "opera" in de titel gebruiken .. dom dom dom

Tormented soul
Posted 28-09-2004 10:06 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2004 9:31 schreef Jenje het volgende:
.. en dan wel "opera" in de titel gebruiken .. dom dom dom

dat is inderdaad niet echt slim, aangezien hij het zelf wél met een musical vergelijkt....

Tormented soul
Posted 14-01-2005 16:57 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb 'm sinds aankoop helemaal grijs gedraaid. De cd zit vol clichés, en elk nummer is een mix van andere bands. maar toch heeft Andy een hele aparte musical stijl gecreërd, die verassend duister maar toch catchy is. Liefhebbers van Ayreon, Pain Of Salvation, Vanden Plas en Dream Theater moeten het echt een luisterdbeurt geven, er is voor ieder wat wils!

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com