IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Schietpartij Enschede Vorige pagina | Volgende pagina
holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 30-09-2004 19:14 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

gebeurt vandaag voor de verandering eens wat in nederland lijkt het

http://www.nu.nl/news.jsp?n=419328&c=12


Fire
Usericon van Fire
Posted 30-09-2004 20:38 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Drugsdeal aanleiding tot schietpartij in Enschede

Uitgegeven: 30 september 2004 16:21
Laatst gewijzigd: 30 september 2004 19:59

ENSCHEDE - De man die er van verdacht wordt donderdagmiddag in Enschede twee agenten te hebben neergeschoten, komt uit Duitsland. Het gaat om een 45-jarige man die op de plek van het misdrijf betrokken was bij een drugsdeal. Dit heeft de politie Twente donderdagavond tijdens een persconferentie bekendgemaakt. Het is niet bekend uit welke plaats de Duitser komt.

De twee agenten zijn rond drie uur neergeschoten. Een van hen is in het ziekenhuis overleden, de ander verkeert in zorgwekkende toestand, aldus de politie.

De eerste agent werd neergeschoten aan de Noorderhagen. De man bleek in de borst te zijn geraakt. Andere agenten achtervolgden de schutter. Zij achterhaalden de verdachte op de Blijdensteinlaan. Daar schoot de man opnieuw op een van de politiemensen, die daarbij in het hoofd werd geraakt.


Foto: Hilco J. Klinkert


De straat waar de eerste schietpartij plaatsvond, ligt in een normale buurt, aldus Marcella Vrolijk (21) en Niek ter Bille (23), die de schoten hebben gehoord. De politie heeft de Irenepromenade met tien winkels, waar de eerste agent werd neergeschoten, afgezet. Ook de bewoners kunnen niet langs de versperring. De politie is bezig met een sporenonderzoek.

De tweede schietpartij zou volgens een ooggetuige hebben plaatsgehad op het schoolplein van de school Het Zeggelt aan de Blijdensteinlaan. Daar zouden op dat moment ongeveer honderd kinderen aanwezig zijn geweest.

Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) sprak donderdag zijn afschuw uit over de dood van de politieman. "Hier past alleen zwijgen." De bewindsman constateert de afgelopen jaren een "schrikbarende" toename van het geweld tegen overheidsdienaren, zoals politieagenten, brandweerlieden en baliepersoneel.

Daar moet iets tegen gebeuren, vindt hij. In de eerste plaats denkt de bewindsman aan een toename van de weerbaarheid. "We moeten het publiek erop wijzen dat dit gedrag niet kan."

Aan de politie ligt het niet, meent Remkes. "Die is goed toegerust, maar het risico nul bestaat natuurlijk niet."







Tja..



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-09-2004 20:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Crimineel stadje dat Enske ... goed da'k d'r weg ben ....

Drugs was daar sowieso heftig aant roeleren


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 30-09-2004 21:36 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

De bewindsman constateert de afgelopen jaren een "schrikbarende" toename van het geweld tegen overheidsdienaren, zoals politieagenten, brandweerlieden en baliepersoneel.

Vraag: Wat heeft een schietgrage gangster die betrapt wordt bij een drugsdeal te maken met frustratie met de vertegenwoordigers van de regelneverij waar Remkes partij graag goede sier mee maakt dat ze willen inperken, maar waar niemand iets van merkt. M.a.w. waar slaat zo'n domme opmerking op in dit verband?

Daar moet iets tegen gebeuren, vindt hij. In de eerste plaats denkt de bewindsman aan een toename van de weerbaarheid. "We moeten het publiek erop wijzen dat dit gedrag niet kan."

Vraag: Wat heeft "het publiek" hier ergens mee te maken? Moet "het publiek" worden onderwezen met postbus 51 dat het gedragstechnisch niet helemaal in de haak is om politiemensen dood te schieten als je druks dielt. Man, wat had die Remkes gezopen toen ze hem een microfoon onder de neus drukten?
Ongelooflijk!

Aan de politie ligt het niet, meent Remkes. "Die is goed toegerust, maar het risico nul bestaat natuurlijk niet."

Ja, duidelijk zat die kwam zo de kroeg uit slingeren die Remkes.

Ja, hier hebben de vrouw en kinderen van die doodgeschoten politieman wat aan: de conclusie van de bewindsman is dat het publiek veel te agressief is. Die mensen zijn ook het publiek trouwens.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-09-2004 21:46 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Oebe. Ik ben het met je eens.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Fire
Usericon van Fire
Posted 30-09-2004 23:08 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

De bewindsman constateert ...

Nou sorry dat ik het zeg, maar een drugs dealer die een pistool trekt wil ik toch niet vergelijken met de dagelijkse gang van zaken.




BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 01-10-2004 2:04 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Ja de vriendin van mijn broer stond er vlakbij!


A narrow view sees better.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-10-2004 2:06 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 18:03 schreef Fire het volgende:
Ik heb weinig politie / ambulances gehoord terwijl ik aan de stad kant op school zat. (ok 1 ambu, maar dat is normaal)


Tuurlijk niet, ontoerekeningsvatbaar -> vrijspraak!


Nee, Tbs...


..."Hate can only create more hate"...


holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 01-10-2004 2:07 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

heb jij were werk hehe


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-10-2004 2:08 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Tja.. En nog een junk ook! Onze afdeling zal nooit stilzitten geloof ik..


..."Hate can only create more hate"...


holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 01-10-2004 2:09 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

wat loopt er nu zoal rond dan?


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-10-2004 2:10 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Op mijn afdeling? Junks...

Mensen die onder invloed van-, of gedreven door de drang naar drugs een (ernstig gewelds-) delict hebben gepleegd.


..."Hate can only create more hate"...


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 01-10-2004 2:11 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Ja, fuckin duitse negers. AARGH!


A narrow view sees better.


holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 01-10-2004 2:12 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

zal wel zn straf in duitsland uit mogen zitten? (geen idee hoe dat zit eigenlijk)


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 01-10-2004 2:17 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Dat maakt echt niet uit, ik hoop in ieder geval dat ze hem kapot geschopt hebben in het politiebureau.

Trouwens .... ik vind het wel terecht ... ik heb ook een hekel aan de coppers hier.


A narrow view sees better.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 01-10-2004 2:17 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 30 september 2004 18:43 schreef bazzio het volgende:
Het fuckin'punt is dat ze tegenwoordig nog amper hun pistool durven te trekken laat staan gebruiken omdat ze dan meestal meer problemen krijgen dan de dader. Godverdoms kutkanker land is dit toch.


Dan zal je een stille toch krijgen omdat de dader door zijn sodemieter is geschoten. Net als die ene turk destijds in Amsterdam.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 01-10-2004 2:19 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

"zingt* Turken uit Amsterdam *zingt*


A narrow view sees better.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 01-10-2004 3:29 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

BasBoot, ben jij wel goed bij je hoofd? Ik twijfel nu of je dit slechts als grap ziet, of dat je echt meent wat je overduidelijk zonder nadenken hier stoer aan het posten bent?!

denk eens na voordat je iets stoms zegt


Bruce Banner


holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 01-10-2004 3:34 by holtor Profiel van holtorQuote dit bericht

[off topic]

[Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 01-10-2004 3:37]


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 01-10-2004 9:25 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Durf te wedden dat die Potmongool zo weer op straat staat, dit omdat het gehele recht systeem voor geen meter werkt. krijgt hij 12 ala 15 jaar, dan staat hij al na 4 a 5 jaar weer opstraat.

Het is diep triest dat dit gebeurt


Wiegen Meister !


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 01-10-2004 16:31 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Okay waar wedden we om?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 16:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 16:31 schreef Oebe het volgende:
Okay waar wedden we om?

Om jouw stemrecht?


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 01-10-2004 22:31 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Hartverwarmend te zien hoeveel waarde mensen altijd hechten aan de democratische beginselen.

Stemrecht alleen voor mensen die juist stemmen en vrijheid van meningsuiting voor mensen die er net zo over denken als ik.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 01-10-2004 23:10 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

De bewindsman constateert de afgelopen jaren een "schrikbarende" toename van het geweld tegen overheidsdienaren, zoals politieagenten, brandweerlieden en baliepersoneel. Daar moet iets tegen gebeuren, vindt hij. In de eerste plaats denkt de bewindsman aan een toename van de weerbaarheid. "We moeten het publiek erop wijzen dat dit gedrag niet kan."

Juist, laten we drugsdealers er op gaan wijzen dat het echt niet kan om politie-agenten dood te schieten. Zal vast helpen... Politici


no text supplied


WMP
Usericon van WMP
Posted 01-10-2004 23:26 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Je neemt een baan met een verhoogd risico op geweld, en dan verbaast zijn als je een keer dat geweld op je weg krijgt.
Wat hadden die varkens verwacht? Dat criminelen met proppenschieters schieten? Intelligentie is duidelijk geen vereiste om bij de politie te mogen.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen