|
Auteur: |
|
|
hmmm, ik zal audiogalaxy eens ff gaan raadplegen. Bazzio Attacks!!! |
|
Death In June ken ik wel.....zag heeeeeeeeeel lang geleden een docu over Foute metal muziek. Op Nederland 1 ofzo. Death in June zou een Nazi band zijn...van wege een of andere Duitse SSer die neergeknald was in Juni '45 ofzo. Het is al lang geleden dat ik die docu zag dus ik zal het wel een beetje fout verwoord hebben. Maar goed...het schijnt leuke muziek te zijn..zal et es luisteren.. [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 20-11-2001 9:18] Suck my piss |
|
Tja fout fout wat is fout he? Death In June zijn zeer zeker gefascineerd door de Tweede Wereldoorlog en wat er zich allemaal in Duitsland afspeelde. Maar het is een hele introverte band. Sol Invictus vind ik echter beter... |
|
Net ff drie nummers geluisterd, maar geef mij dan toch maar Dargaard. Bazzio Attacks!!! |
|
Sol invictus is inderdaad erg goed vooral In a garden green vind ik een van hun beste nummers. Daarnaast vind ik Ordo Rosarius equilibro ook heel goed en deprimerend. Death in june gaat wel naar mijn mening. Komt vooral door de stem vind ik en de vage effecten (van de nummers die ik op mijn hdd heb staan). You will never have, what i never had. |
|
Ik heb slechts één CD van Current 93 ('Of Ruine Or Some Blazing Starre') maar ook dat vind ik zeer ontroerende muziek. Wat me ook aanspreekt in deze muziekstroming is het spanningsveld tussen prachtige onschuldige liedjes (en dan ècht onschuldig... volkomen natuurlijke melodieën op een akoestische gitaar) en tussen zeer pijnlijke/droevige/apocalyptische teksten en concepten in de muziek. Backworld is ook goed trouwens! Lijkt wel erg op Death In June, maar hebben prachtig cellogebruik. En ik kan The Legendary Pink Dots aanbevelen, al is dat wat meer richting de Pink Floyd/soundscape/vaagheden richting, maar de heren van die band komen uit hetzelfde clubje. Toffe muziek! |
|
quote: Heb je een site-link? |
|
Voor veel informatie over dit soort muziek kan je bij de artists archives terecht op http://www.brainwashed.com ; hier veel links over Sol Invictus, http://www.tursa.com/ ; en dan nog http://www.fluxeuropa.com/solinvictus.htm , dit moet je wel ff bezig kunnen houden. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 24-09-2002 17:32] |
|
Neofolk, kan ik, naast Metal zeer waarderen. bands als DiJ, Der Blutharsch, Sol Invictus, Navirre de Guerre en Blood Axis behoren tot mijn favorieten. de band Blood Axis heeft laatst een plaat uitgebracht over Absinthe, zeer mooie uitgave, met Absinthe-lepeltje en weet ik het allemaal erbij. 13 oktober, Dark Folk festival in Lisse ik ga er iig heen! |
|
Dwaallie, kuj er wat van op de FTP pleuren ? Ik ben benieuwd |
|
Dat wordt nog lastig want ik heb wat spul op tape en links en rechts in het verleden wat mp3's verzameld; die zijn alweer een jaar of twee weg . |
|
hhmm .. kloot'n |
|
Je wilt wat van Sol invictus op de FTP server jenje? Hier kan ik je wel mee helpen als iemand mij even uitlegt welke ftp ik dan moet hebben. Wijziging: Ik heb het nieuwe album van sol invictus gedownload eergisteren genaamd thrones en ik kan zeggen dat hij nu opeens een stuk vrolijkere muziek maakt . De teksten zijn vrolijker vooral. AAARG. sommige teksten niet natuurlijk maar het is naar mijn mening slechter geworden [Dit bericht is gewijzigd door Nolthuar op 05-10-2002 20:46] You will never have, what i never had. |
|
dit is, met afstand, een van de verschrikkelijkste dingen die ik de laatste tijd heb gehoord signature |
Index / Muziek algemeen |