|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik was altijd wel gecharmeerd van 'Chronicles of Chaos', da's een e-zine... kwaliteit liep wel terug. En voor reviews is er natuurlijk altijd http://larm.cjb.net maar da's geen zine. Oh, Eternal Frost is wel okay. Papieren zines naast Aardschok, Mindview etc. ken ik niet, en ik lees ze ook al lang niet meer. |
|
Mandrake was goed, maar volgens mij is daar nog steeds geen tweede nummer van uitgekomen... |
|
Ik lees de Mindview... Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Ik lees de mindview alleen als ik hem toevallig tegenkom, meestal pik ik hem op tijdens een concert in 013, en lees ik hem later |
|
Er schijnt zoiets te zijn als 'Stormblast', het tijdschrift.. underground.. blackmetal, maar heb er al jaren niets meer van gehoord.. |
|
ik stop mijn neus wel eens in de aardschok als ik hem zie liggen maar verder lees ik niets over metal. best wel slecht eigenlijk. |
|
quote: Yep En voor je broodnodige info over de oude metalbands (maar ook recente) moet je SLAYER MAGAZINE maar eens checken...METALION REWLZ!!!! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-11-2001 15:30] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
SLAYER MAGAZINE?? Bestaat dat nog? Cool.. heb veel over/van metallion gelezen.. hij was al actief halverwege jaren 80, en coverde toen al het mayhem gebeuren en die shit in noorwegen! |
|
Als 't nog bestaat "Ablaze" dat was altijd wel oke vonnik veel underground bm, alleen was't geheel in't Duits Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
.. dacht het topic maar weer eens te illustreren met wat leuke scans: Hier een paar pictures van Slayer magazine, halverwege-eindjaren 80 ofzo, uit een boek [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 20-11-2001 17:34] |
|
COOL! Hij heeft nog steeds hetzelfde logo! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-11-2001 17:34] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ja? Gaaf.. dat is inderdaad cool.. Ik vraag me alleen wie van Mayhem er in een psychotische bui heeft besloten om Garfield plaatjes te zetten om Deathcrush heen.. hehehe.. sick bastards! |
|
Dat is Metalion's werk; hij vult graag space met lullige plaatjes. Wrange humor zal 'k maar zeggen [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-11-2001 18:00] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Heb je toevallig een internetadres van slayer-mag? |
|
quote: Toch wel UIT AARDSCHOK 'SPOTJES' (advertentierubriek): Nu uit: Mandrake Magazine#2, het Nederlandse kwaliteits-undergroundblad (80 glossy pro-printed pagina’s in Engels). Vele informatieve reviews en in-depth interviews met o.a.: Marduk, Satyricon, Centurian, Ephel Duath, Vindsval en Immortal. Stuur ƒ 10,-/5 Euro naar: Mandrake Magazine, Archimedesstraat 12, 2871 XL Schoonhoven. |
|
quote: Ik heb alleen een email-adres gevonden: metalion@online.no Hebbes! http://www.angelfire.com/extreme/slayermagazine/ [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-11-2001 18:18] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Ja ik heb er pas een abbo op genomen. Nu nog tijd vinden om te lezen... |
|
Aardschok is in mijn ogen nog steeds een goed blad, ook al staan er veel dingen in waar ik geen aandacht aan schenk. Voor mij is het makkelijk om recensies met elkaar te vergelijken, dieper op vragen/antwoorden in te gaan als ik dezelfde band interview. Het probleem wat ze bij de Aardschok hebben is dat er veel plaatsgebrek is. Zo had Robbie Woning een te gek interview met King Diamond, maar moest veel wegknippen om hij maar 1 blz. tot z'n beschikking had. Wat mij wel opvalt is dat een cd bijvoorbeeld cd van de maand kan worden, maar bij de volgende cd wordt die cd dan als zwak beschouwd enz. Bijvoorbeeld een "Soul Survivor" en "Chapter 13" van Gorefest. Persoonlijk vind ik het jammer dat Westerveld weg is, aangezien die me toch een potje kennis heeft in het death/black metal gebeuren. Wim Baelus was geweldig qua schrijfstijl! Nog nooit zo'n iemand meegemaakt, de eerste 7 regels was bij hem 1 zin. Ablaze vind ik een mooi blad qua lay-out en diepgang van de interviews. Qua recensies vind ik zwaar kut gezien het feit dat ze erg veel 5321-rangs (vooral Duitse) black metal bands te gek vinden, ik noem maar een Andras! (wie??....dat bedoel ik!) Persoonlijke favorieten qua fanzines zijn bij mij het Duitse Tales of the Macabre, Ancient Ceremonies (Portugal) en Ledo Takas (Litouwen, helaas RIP). Bladen met mensen aan het stuurwiel met veel kennis, waar zelfs de bands zich soms verbazen...en nog belangrijker...bladen die niet telkens zeggen "goh, jullie laatste album is toch wel weer het beste!" Masters of Brutality is nog een zeer goede fanzine uit Nederland gericht op death/grind net zoals Brutallica (uit het voormalig Oostblok, twijfel effe tussen Bulgarije en Tsjechie) Van Mandrake heb ik alleen hun eerste uitgave, 2e uitgave komt binnenkort uit, had vandaag een mailtje van ze gehad. Oskorei uit Noorwegen ziet er aardig uit, alleen kan ik totaal geen hoogte krijgen van de muzikale smaak van Lars. Soms denk ik dat ie expres zo doet om speciaal te zijn...laat ook iets teveel zijn persoonlijke mening naar voren te komen. Slayer Magazine is cult (hey Valorian, plaatjes uit "Lords of Chaos" gehaald!) en zeer vermakelijk om te lezen, maar voor de recensies hoef je het niet te doen of je moet van recensies houden die bestaat uit 1 zin "eerste cd was dikke strond, deze cd is nog dikkere strond!" Probleem met fanzines zoals Unholy Terror en From Beyond.. is dus dat laatste, recensies van 1 zin dat ze het niet gaaf vinden dus is het kut en dan weet je nog steeds niet waar de muziek over gaat. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
quote: Hoewel deze post me bijzonder bekend voorkomt... ...de cd van de maand lijkt dan wel democratisch gekozen, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat er commerciele en/of promotionele motieven achter zitten (bepaalde bands willen ze pushen lijkt het) [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-11-2001 3:20] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: hee dat is interessant... ik zal ook eens gaan mailen... |
|
hEEFT iemand voor mij mandrakes email/homepage adres? |
|
|
|
quote: Klopt ja, klein beetje copyrightschending kan denk ik geen kwaad.. Erg goed boek trouwens, vind ik persoonlijk.. Ook journalistiek zit het goed in elkaar, vanuit vrij neutraal punt geschreven.. Maar ik hoor veel kritiek van mensen op dit boek, dat het vol met leugens zou staan enzo.. Volgens mij is alles wat er in het boek staat nagetrokken, voor zover mogelijk, en ik weet wel zeker dat er leugens in staan, maar die zijn gemaakt door de geinterviewden, en daar kunnen de schrijvers van het boek denk ik vrij weinig aan doen.. Bovendien denk ik dat iedereen veel uitspraken in die interview zowiezo wel met korreltje zou neemt, ik bedoel, als Varg zegt dat hij bij Euronymous een dildo met stront vond in een la, dan neem ik dat niet meteen serieus.. Zowel Faust als Varg hebben overigens later toegegeven dat ze een aantal dingen verzonnen hebben/gelogen hebben in die tijd, omdat de wederzijdse haat toen nog erg groot was... ANnyway.. wat vind jij van dat boek? |
|
Ik vind het ook een tof boek, vooral het begin. Maar op het eind zagen ze toch wel erg door over de extreem rechtse orientatie van sommige bands en dat ging mij irriteren omdat het op die manier (voor onwetende niet-metals) lijkt alsof blackmetal direct met extreem rechts is verbonden en dat is minder. Btw bestaat de Violent Moshground nog??? Zo ja, wat vinden jullie van dat blad? ~* www.SpoOken.nl *~ |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |