IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : David Eugene Edwards (Woven Hand, 16 Hp) - 15 November - Doornroosje
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-10-2004 17:43 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

www.doornroosje.nl

David Eugene Edwards sings as if the devil is close upon his heels. His music is called hell-and-damnation folk. 'I just happen to see sad things and they touch me deeply.'

Het Parool, 21 February 2003
Woven Hand. Doornroosje, Nijmegen, 10 February 2003.

Iemand hier bekend met deze zanger van 16 Horsepower en Woven Hand?
Het is werkelijk ijzingwekkend prachtige muziek. Kil, neerslachtig en meeslepend.
Het feit dat hij in muzikale vorm zijn visie op het geloof loopt te verkondigen maakt het allemaal nog pikanter.
Niet iedereen deelt zijn mening, maar dat deert hem niets.....luister en huiver.

Het nieuwe werk van Woven Hand dat hij ten gehore gaat brengen 'Consider The Birds' is wederom geweldig. Minder opzwepend dan 16 Horsepower, maar niet minder indrukwekkend.
Doom-folk.....op zijn best.

www.16horsepower.com/wovenhand.html

ook te bewonderen op deze data;

14-11 Tivoli - Utrecht
26-11 Oosterpoort - Groningen
27-11 Burgerweeshuis - Deventer

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-10-2004 17:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

waar is het me te vergelijken? Thindersticks of Nick Cave of helemaal niet?

Spirit In Black
Posted 10-10-2004 18:01 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

luister maar;

http://www.glitterhouse.com/img/downloads/02%20Bleary%20Eyed%20Duty.mp3

edit; deze is van de laatste plaat van Woven Hand - Consider The Birds

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 10-10-2004 18:02]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-10-2004 18:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dit klinkt heel erg mooi, maar ik weet niet of het iets is om live te zien. Nogal emotionele muziek die je misschien niet met iedereen wilt delen. Dat is althans mijn eerste indruk. Ik noteer het iig in mijn agenda!

Spirit In Black
Posted 10-10-2004 18:15 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Als luistermuziek is het al mooi, maar live is het nog indrukwekkender. Je moet die gast zien. Hij is helemaal van de wereld als hij aan het spelen is.

Dit concert gaat uitverkopen, dus mocht je willen gaan.......

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-10-2004 18:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

reserveren dus.

edit: reserveren kan niet? iig niet via de site.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 10-10-2004 18:29]

Spirit In Black
Posted 10-10-2004 18:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

reserveren kan niet idd, voor het geval dat bijv. de helft zijn kaartje niet komt ophalen....

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 10-10-2004 18:38]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-10-2004 18:46 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

maar ze gaan wel in de voorverkoop? Dan moet ik maar even hopen dat ze er zo ronde 21ste nog liggen...

Spirit In Black
Posted 10-10-2004 18:48 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

wel vvk ja.

Spirit In Black
Posted 11-10-2004 19:51 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

*kick*

dit is ook zeer geschikt voor mensen die naast metal ook van rustige 'verantwoorde' muziek houden richting Tom Waits, Nick Cave, Calexico, Mark Lanegan, Bonnie 'prince' Billy etc.

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com