|
Auteur: |
|
|
www.doornroosje.nl David Eugene Edwards sings as if the devil is close upon his heels. His music is called hell-and-damnation folk. 'I just happen to see sad things and they touch me deeply.' Het Parool, 21 February 2003 Woven Hand. Doornroosje, Nijmegen, 10 February 2003. Iemand hier bekend met deze zanger van 16 Horsepower en Woven Hand? Het is werkelijk ijzingwekkend prachtige muziek. Kil, neerslachtig en meeslepend. Het feit dat hij in muzikale vorm zijn visie op het geloof loopt te verkondigen maakt het allemaal nog pikanter. Niet iedereen deelt zijn mening, maar dat deert hem niets.....luister en huiver. Het nieuwe werk van Woven Hand dat hij ten gehore gaat brengen 'Consider The Birds' is wederom geweldig. Minder opzwepend dan 16 Horsepower, maar niet minder indrukwekkend. Doom-folk.....op zijn best. www.16horsepower.com/wovenhand.html ook te bewonderen op deze data; 14-11 Tivoli - Utrecht 26-11 Oosterpoort - Groningen 27-11 Burgerweeshuis - Deventer |
|
waar is het me te vergelijken? Thindersticks of Nick Cave of helemaal niet? |
|
luister maar; http://www.glitterhouse.com/img/downloads/02%20Bleary%20Eyed%20Duty.mp3 edit; deze is van de laatste plaat van Woven Hand - Consider The Birds [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 10-10-2004 18:02] |
|
Als luistermuziek is het al mooi, maar live is het nog indrukwekkender. Je moet die gast zien. Hij is helemaal van de wereld als hij aan het spelen is. Dit concert gaat uitverkopen, dus mocht je willen gaan....... |
|
reserveren dus. edit: reserveren kan niet? iig niet via de site. [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 10-10-2004 18:29] |
|
reserveren kan niet idd, voor het geval dat bijv. de helft zijn kaartje niet komt ophalen.... [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 10-10-2004 18:38] |
|
maar ze gaan wel in de voorverkoop? Dan moet ik maar even hopen dat ze er zo ronde 21ste nog liggen... |
|
wel vvk ja. |
|
*kick* dit is ook zeer geschikt voor mensen die naast metal ook van rustige 'verantwoorde' muziek houden richting Tom Waits, Nick Cave, Calexico, Mark Lanegan, Bonnie 'prince' Billy etc. |
Index / Concerten |