|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Extreme Noise Terror is er ook goed in |
|
ALLE grindbands jah weet je hoe moeilijk het is om zo lang zo snel te spelen Je moeder. |
|
klopt! quote: -------------------------------------------------------------------------------- Op 19 november 2001 17:41 schreef Jenje het volgende: NP: Extreme Noise Terror - Another Nail in the Coffin Trouwens nog nooit zo'n passende bandnaam gezien -------------------------------------------------------------------------------- super vet! ken die cd wel geloof ik. Heb laatst nog een oudje van hen gehoord...ze maakten toen nog noise/punk..lekker raggen!!! (bron NP topic) Maar euh weet iemand het nu?waarom korte nummers? Suck my piss |
|
Waarom zou ik niet weten, ik denk dat het aan de explosieviteit en de brutaliteti van de nummers ligt, als je dat langer dan 2 2,5 minuut doet, is er geen ruk an. |
|
hmmmm...zit wat in ja.... Suck my piss |
|
hmm, tja...1 van de kenmerken van grind, nummers van 3 seconden tot anderhalve minuut. Zou het langer duren dan moet er een lijn in komen, een bepaald melodie en dat is bij grind gewoonweg niet het geval, dan wordt het death/grind. Het is gewoon moeilijk uit te leggen, netzoals waneer iets black metal is, of death/black....Ik denk dat het een kwestie is van het getrainde oor, om het verschil te herkennen of iets death/grind is of grind. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Dit is bedacht door Napalm Death (Scum lp) Ook S.o.d. had toendertijd zeer korte nummers. Er is ook en tijd geweest dat het cool was om zoveel mogelijk nummers op een lp te zetten. Ik las ooit in de Aardschok dat er een band was met 1046 nummers op 1 ep (!!!!!) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
de EP-split van Electro Hippies/Napalm Death duurt zo'n 6 seconden dacht ik.....lekker om daar je geld aan uit te geven http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
volgens mij heeft het veel te maken met de muzikale incapabliliteit van die gasten. Ze kunnen gewoon geen nummer verzinnen dat langer dan 3 minuten duurt, en al zouden ze het kunnen verzinnen betwijfel ik het of ze inderdaad meer dan 3 minuten achter elkaar kunnen spelen. |
|
Moet je idd goed op letten. Ik heb een keer een compilatie cd gemaakt van Nasum (in wav vorm): Inhale/exhale, Industrislaven, World in Turmoil & extra trx: 83 trx!!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Nasum kan echt wel goede nummers maken & spelen!!!!!!!!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
zoals je waarschijnlijk wel doorhebt, is grind niet echt aan mij besteed |
|
quote: Ik vermoedde zoiets al; jouw kritiek klopt wel voor de meeste grindbands zoals slokdarm poep en meer van dat gerammel. Bands als bijv. Nasum, Exhumed & Hemdale zijn bands die wel nummers maken die je van elkaar kunt onderscheiden. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
oh, dat is dan al wel weer wat positiefs ja |
|
quote: Hmmmm, voor het eerste (korte nummertjes) moet je denk ik verder terug kijken. Naar de punkbeweging bijvoorbeeld. BGK, Larm, Sore Throat en Siege waren al zeer bedreven in het schrijven en spelen van superkorte geluidserupties. Napalm Death (de oervorm van deze band stamt trouwens uit 1984 als ik mij niet vergis) is trouwens ooit ook als een punkband begonnen in de stijl van de Sex Pistols. 1046 nummers op 1 ep, hierbij gaat het om de tweede demo tape van de Amerikaanse band Meatshits. De tapes zijn overigens zeer gezocht bij bepaalde zieke verzamelaars, dus als iemand ze heeft stel ik voor dat je ze op Ebay gooit |
|
even een vraagje tussen door, is er van siege ooit officieel een Lp/cd verschenen? ik heb ooit wel eens een demotape van hen gehad en vond die erg goed. ik zou graag materiaal van hen op mp3 of cd willen hebben dus als iemand lij kan helpen, bij vorbaat dank. dezelfde vraag geldt overigens ook voor lARM [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-11-2001 10:58] |
|
Siege: Via Relapse is ooit een EP van ze verschenen, deze droeg de titel 'Drop Dead' en is al enige tijd uitverkocht. De nummers kan je zo vinden op audiogalaxy, dat heb ik ook dus gedaan. Larm: Via Coalition Records, Den Haag, kan je een verzamelaar van Larm krijgen. Deze heet 'extreme noise' en is een soort van discografie. Ik heb deze een tijd geleden gekocht en hij is zeer de moeite waard! |
|
Heb zo'n nummer van Nuclear Assault gehoord dat blijkbaar snelheidsrecords wil breken : "Hang the pope." Flotsam en Jetsam was daar ook vrij sterk in...maar ik denk dat dit eerder razendsnelle speed en thrash is,geen grind. Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
quote: Nasum en Hemdale moet ik nog kennis mee maken. Maar Exhumed heerst in ieder geval enorm. En inderdaad is het absoluut niet zo dat het allemaal hetzelfde klinkt. Dead things grow from deep inside... |
|
quote: Het heeft enerzijds niks met snelheid te maken, alhoewel het wel 1 van de kenmerken zijn van grind. Speed/Thrash en Grind liggen nogal ver uit elkaar. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Ze hebben vaak evenveel materiaal in een nummer zitten als langzame bands maar als je het snel speelt moet je of veel herhalen of korte nummers maken. Ik ben dan ook voor optie 2 anders wordt het snel saai |
|
Als ik de laatste Diabolical Masquerade mag aandragen, daar staan 61 nummers op, die ook echt niet al te lang duren... Al zit daar natuurlijk een 'verhaal' in... Dit slaat nergens op. |
|
hmm je hebt ook wel es nummers van 5 sec... volgens mij gaat 't daarbij niet omdat ze 't niet uit kunnen houden... Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
Napalm Death - You Suffer But Why (Van zo'n split met de Electro Hippies o.i.d.). Nog geen 2 sec. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Dat nummer staat ook op mijn SCUM CD en is het laatste nummer van het gedeelte met Justin Broadrick (en het beste gedeelte van de CD; Broadrick is doorgegaan met Godflesh). Is inderdaad 2 secs: "DRRGGGBLUUURGH" klaar. Nu zijn dat soort grappen gedateerd, maar indertijd was het toch een soort openbreken van nieuwe ruimtes waarbinnen andere muzikanten kunnen bewegen (ik noem bijv. een Terrorizer; "beter" dan Napalm Death, maar ND waren de starters, oorspronkelijker enz.). Verder gaat het over het algemeen bij grindcore/crust e.d. niet om techniek of zo maar om de aurale weergave van een woedeexplosie. Pure energie, onsamenhangende flarden herrie aan elkaar gezet op een CD. Lees de teksten van Napalm Death maar eens, dat zijn eigenlijk niet meer dan losse zinnen losjes door een extreem-linkse thematiek met elkaar verbonden. Dat is niet slecht, dat is juist goed, want de teksten komen perfect overeen met de muziek. Ouwe Napalm Death is briljant. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |