|
Auteur: |
|
|
quote: vraag en aanbod. |
|
quote: dus of de vraag stijgt of het aanbod daalt (of beiden). Maar als het aanbod daalt, is die piek dan reeds bereikt? En wordt het dan niet alleen maar erger? |
|
Als de prijs stijgt verminderd de vraag en stijgt de prijs nog meer? Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: Hoe kan de vraag naar benzine verminderen? misschien voor jou en mij maar voor de economie is het een zeer belangrijk iets. vrachtverkeer bijv moet blijven rijden, mensen moeten elkaar voor een zakenbezoek kunnen blijven bezoeken. Als de prijs maar bmlijft stijgen wordt dat dus allemaal (veel) duurder en uiteindeljk ook bij jou en mij terecht. |
|
O ik had het over Diesel, veel mensen rijden op diesel omdat deze goedkoper is, als hij duurder word gaan er minder mensen op diesle rijden....maar economie was mijn aller slechtste vak Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
de vraag is enorm gestegen, dat weet iedereen. De economie in China groeit even hard als gelijknamige kool en daarmee ook de vraag naar olie en alle derivaten ervan! Daarentegen neemt de productie van ruwe olie maar mondjesmaat toe. |
|
quote: ja, ik was de chinezen vergeten. daar gaat de groei hard (met de tonemende mobiliteit). daar gaat zeker veel benzine naar toe. Straks is er gewoon niet meer genoeg voor ons. |
|
extra reden om zo snel mogelijk op water(stof) te gaan rijden. |
|
quote:Het is niet de toegenomen mobiliteit die de druk op de oliemarkt zet. Het is de toegenomen bedrijvigheid en industrie die de vraag opstuwen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Het kost energie om waterstof te maken…..waterstof wordt zeker een belangrijke brandstof in de toekomst maar het is geen magic wand die alles oplost. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Is volgens mij nog te gevaarlijk ofzo, bussen in IJsland, Brtitanië en ?Nederland doen het al wel....maar ik ben er van overtuigd dat wanneer de olie op is en meteen een variant klaar staat, en laten we hopen dat het waterstof is. Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: In eerste instantie ja, dat zijn opstartkosten, maar uiteindelijk kun je met waterstof weer waterstof maken, perpetuum mobile. En dan liever te vroeg dan te laat. |
|
quote: Bullshit, een tank benzine is net zo gevaarlijk. |
|
quote: okee. Maar wat denk jij, kan onze mobiliteit (en die van de VS bijv.)hierdoor in gevaar komen? door daling aanbod en door prijsstijging waardoor het gewoonweg te duur wordt? |
|
quote:De mobiliteit wordt pas te duur als de consumenten de producten niet meer kunnen betalen en zolang ik in de supermarkt de paupers hun winkelwagens nog vol met snoepgoed, snacks, frisdrank en andere luxe zie laden valt 't allemaal wel mee met de ellende. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Nee. Dit is niet juist. Waterstof resulteert in water na verbranding. Het is dus allerminst een gesloten systeem waar je niks aan toe hoeft te voegen om draaiende te houden. Waterstof komt in de natuur niet zelfstandig voor. Het is een product van bepaalde chemische reacties. Die chemische reacties hebben in alle gevallen een bron van energie nodig om ze aan te zwengelen. Waterstof vormt ook een bijproduct van bepaalde chemische reacties. Het is echter niet vanzelfsprekend dat die reacties totaal milieuvriendelijk zijn. M.a.w. waterstof wordt nooit de enige brandstof en het is een waanidee om te denken dat het ALLE milieuproblematiek m.b.t. brandstoffen oplost. Het staat wel als een paal boven water dat het WEL een belangrijke brandstof wordt. Enne….perpetuum mobile bestaat niet en is theoretisch niet eens mogelijk. Het druist namelijk in tegen nagenoeg alle natuurwetten en met name druist het in tegen entropie. Er zijn nog wel allemaal clubs van fantasten die miljoenen prijzen uitkeren aan degene die een perpetuum mobile maakt….. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Idd, perpetuum mobile is meer iets van fantasten en sprookjesschrijvers. Misschien dat er ooit nog iemand een bepaalde quantummechanische manipulatie bedenkt die een PT oplevert, al zie ik daar ook niet zo snel een mogelijkheid in. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Door de hoge dieselprijs zal ook de transportsector haar vervoersprijzen moeten verhogen, wat weer een uiteindelijke verhoging voor de consument betekend. Dus ook voor de mensen zelf die bij shell werken... En nog steeds klagen veel teveel mensen over het wegtransport in Nederland They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
quote: okay, mwah ben nog niet geheel fris, perpetuum mobile verhaal klopt idd niet. Maar als ik het goed heb hoeft er aan het systeem om waterstof te maken maar een 'marginaal' kleine hoeveelheid fossiele brandstof (t.o.v. van nu) toegevoegd te worden om waterstof te produceren. En hierbij vormt reeds geproduceerd waterstof bij de grote energiebron. Omdat waterstof meer energie kost om het te produceren heb je altijd nog fossiele brandstof nodig....geheel milieu ontlastend is het idd niet, maar is wel een flinke stap vooruit. Ik ben alweer een tijdje uit de scheikunde, mijn opleiding en ben echt bijna alles kwijt en/of vergeten |
|
|
|
quote: Op dit moment komen de oliestijgingen door schaartse.Een dus ook diesel aangezien dat een bijproduct is. Factoren hievan en van de laatste tijd zijn: - 7 Vernietigde Olieplatformen door hurricane ivan (zo'n 40 beschadige geloof ik verder nog) - Problemen in Rusland bij Yukos - Stakingen in Noorwegen - Aanslagen in Irak op olieleidingen - Opec heeft geen tot vrijwel geen extra capaciteit. Is het tijdelijk of moetn we er mee leren leven dat het steeds duurder wordt? Leer er maar mee leven. Om dit te illustreren quote ik wat uit een half jaar geleden rapport van BP: The industry will likely need to add some 100 million-equivalent barrels per day by 2015 to meet demand. an amount close to 80% of todays production levels In other words, by 2015, we will need to find, develop and produce a volume of new oil and gas that is equal to eight out of every 10 barrels being produced today. -------------------------------------------- Verder gaat de Olieproductie op een gegeven moment Pieken, Vanaf dat moment komt er steeds minder olie op de markt. ongeveer 3% minder aanbod per jaar. De cijfers zijn erg ON transparant en het is koffiedik kijken. Volgende de IEA (international energy agency) krijg je een piek rond 2030 in hun high resource scenario en 2015 rond hun low resource scenario. Andere Petroleum Geologisten en investeerders denken dat de Wereldwijde Olie piek rond 2008 tot maximaal 2015 komt. En met waarschijnlijkheid dus in de zeer nabije toekomst. Om een voorbeeld te noemen van een van deze investeerders: een van deze investeerders is o.a Matthew Simmons. Even wat credentials: Matthew Simmons has been a key advisor to the Bush Administration, Vice President Cheney's 2001 Energy Task Force and the Council on Foreign Relations. ... -------------------------------------------- Dit is een enorm probleem en onze way of consumer lifestyle zal zich dus ook erorm moeten aanpassen. [Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 31-10-2004 16:35] |
|
quote: Waterstof is een energiedrager. Op de zon waar het in nature voorkomt is het een energiebron ja maar op aarde moet je het Maken. quote: Ja autorijden wordt in de niet zo verre toekomst voor veel mensen te duur. quote: Waterstof is te energie expensief om op grote schaal toegepast worden tot nu toe. mogelijke toepassingen op dit moment Is de bijproductie van industriele processen van waterstof(daar rijden de bussen in amsterdam op). Verder als opwekking kun je met name denken aan Nucleaire reactoren die waterstof maken of via zonne/wind energie. Jammergenoeg is dit zo energie expensief en onrendabel dat het nog lange tijd niet op grote schaal toegepast kan worden. Ik zie meer in bio-fuels. Oftewel het synthetisch creeren van olie. Een stuk goedkoper in productie, we hoeven ons autopark er vrijwel niet voor om te bouwen, en het is wat energie efficienter. Enigste probleem is ruimtegebrek om die dingen te maken (maar deze zullen dan ook van landbouwafval gemaakt worden bijv. maisstelen e.d.) quote: Dit hangt van je productiemethode af. Je kan inderdaad produceren via fossiele brandstofen (hydraten) maar ook via water. Een voorbeeld van een vrijwel co2 vrije productie is de nucleaire reactor hierboven |
Index / Nieuws, actualiteit en media |