IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Black metalzang Vorige pagina | Volgende pagina
Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 31-10-2004 17:14 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

ahum...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2004 17:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar "zing" je in een band of onder de douche?

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 01-11-2004 20:00 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2004 17:15 schreef Jenje het volgende:
Maar "zing" je in een band of onder de douche?

Ik "zing" in een band...

Apocalypse
Usericon van Apocalypse
Posted 03-11-2004 23:36 by Apocalypse Wijzig reactieProfiel van ApocalypseQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 23:27 schreef valfar het volgende:
Ik denk dat iedereen gewoon een eigen grunt heeft, en dat je je geen andere grunt aan kunt leren. Dus heb je een zielig 12 jarig jongetjes gruntje heb je pech.

Ik ben er het hier niet mee eens. Ik grunt al een jaar of 2 serieus, en mijn grunt is duidelijk ge-evolueerd. ik heb begin kon ik alleen maar een diepe death-metal grunt, nu kan ik varieren met een grunt die tussen de grunt en scream ligt.

screamen kan ik helaas niet (echte BM scream), en dat zou ik ook wel eens willen kunnen. weet iemand of te techniek van grunten en screamen te vergelijken is? kan je een scream maken door je grunt helemaal te vervormen?(en je keel nog meer verkutten )

edit: ik bedenk me dat ik er voor zorg dat het serieuze-reacties-gehalte van dit topic omhoog gaat, wat niet zo moeilijk is.

probeer dit maar eens:
Als je wilt leren screamen moet je vooral heel veel oefenen. Je bouwt een druk op in je buik en duwt je ademsappel (een beetje) omhoog. Op deze manier sluit je de keel een beetje af en laat je de druk uit je buik de rest doen. Door je ademsappel naar beneden te duwen en de ruimte achter in je keer te vergroten krijg je de lage grunt (laagte is afhankelijk van je normale stem).
Zorg dat je de lucht uit je buik redelijk gemakkelijk naar buiten laat. Als je namelijk de keel te veel dichtknijpt ga je hoesten (wat overigens toch wel gebeurt in het begin).
Probeer de scream ook niet met je huig te maken, want dat werkt niet en dan heb je veel te weinig volume. Zowel scream als grunt komen onder uit je keel.

bron: http://www.musicfrom.nl/fora/view.php3?bn=forum_vocalisten&key=1047923099&first=1097229592&last=1090482268

laat maar weten of het lukt, dan ga ik het ook proberen

[Dit bericht is gewijzigd door Apocalypse op 04-11-2004 0:06]

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-11-2004 21:12 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

nou, als ik die uitleg van jou gebruik moet ik alleen maar schijten.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-11-2004 21:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. en een verneukte adamsappel ...

Gewoon rioolputgorgelgrunten ... Like Bluuuuurrgghhhh (zanger Putrefied)

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-11-2004 20:50 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 23:36 schreef Apocalypse het volgende:
Ik ben er het hier niet mee eens. Ik grunt al een jaar of 2 serieus, en mijn grunt is duidelijk ge-evolueerd. ik heb begin kon ik alleen maar een diepe death-metal grunt, nu kan ik varieren met een grunt die tussen de grunt en scream ligt.

screamen kan ik helaas niet (echte BM scream), en dat zou ik ook wel eens willen kunnen. weet iemand of te techniek van grunten en screamen te vergelijken is? kan je een scream maken door je grunt helemaal te vervormen?(en je keel nog meer verkutten )

edit: ik bedenk me dat ik er voor zorg dat het serieuze-reacties-gehalte van dit topic omhoog gaat, wat niet zo moeilijk is.

probeer dit maar eens:
Als je wilt leren screamen moet je vooral heel veel oefenen. Je bouwt een druk op in je buik en duwt je ademsappel (een beetje) omhoog. Op deze manier sluit je de keel een beetje af en laat je de druk uit je buik de rest doen. Door je ademsappel naar beneden te duwen en de ruimte achter in je keer te vergroten krijg je de lage grunt (laagte is afhankelijk van je normale stem).
Zorg dat je de lucht uit je buik redelijk gemakkelijk naar buiten laat. Als je namelijk de keel te veel dichtknijpt ga je hoesten (wat overigens toch wel gebeurt in het begin).
Probeer de scream ook niet met je huig te maken, want dat werkt niet en dan heb je veel te weinig volume. Zowel scream als grunt komen onder uit je keel.

bron: http://www.musicfrom.nl/fora/view.php3?bn=forum_vocalisten&key=1047923099&first=1097229592&last=1090482268

laat maar weten of het lukt, dan ga ik het ook proberen

Kijk, hier heb ik weer wat aan! Dank u!

invictis
Usericon van invictis
Posted 23-11-2004 21:01 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

gaat niet werken dit

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-11-2004 21:02 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 21:01 schreef invictis het volgende:
gaat niet werken dit

Meer/andere tips? Geef maar!

invictis
Usericon van invictis
Posted 23-11-2004 21:08 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 21:02 schreef Hexegot het volgende:
Meer/andere tips? Geef maar!

flink veel zuipen en goed meeblerren tijdens concerten of als je lekker aan het stappen bent in een metalkroeg en aan het bangen ben that is how I did it, je moet gewoon veel oefenen en op deze manier kom je er vanzelf achter wat tof klinkt en hoe het het beste aanvoelt als je je strot wil testen , je moet het als natuurlijk ervaren bij wijze van en niet teveel forceren, wat oefenen met volume, druk op je maag, je strot, probeer ook eens heel zacht te grunten bijna fluisterend en ook te screamen op deze manier. succes iig

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2005 16:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Abgott - vraag me niet wat het is, een soort kruising tussen battles in the North en Human 2.0 , die stem is... ik weet het niet , verschrikkelijk beneveldbizar

signature

Legion of Satan
Usericon van Legion of Satan
Posted 16-06-2005 17:48 by Legion of Satan Wijzig reactieProfiel van Legion of SatanQuote dit bericht

Ik vernauw mijn keelgat, de lucht laat ik vanuit mijn buik komen. Je moet gewoon veel oefenen en geduld hebben. Wat ook al genoemd is, je moet wel enige aanleg hebben. Dat hoor je als je veel en lang oefent en niet na een maandje al stoppen.
Ik deed er maanden over en nu kan ik het.
Ik heb nooit keelpijn of iets dergelijks gehad. Ik moest in het begin wel veel slijm spugen enzo. Nu is dat allemaal zo'n beetje weg en is het nu goed.

Iedere gil is anders, je hebt wel idolen uiteraard, maar hou er niet teveel aan vast.

[Dit bericht is gewijzigd door Legion of Satan op 16-06-2005 17:49]

arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 16-06-2005 18:35 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 21:31 schreef Jenje het volgende:
.. en een verneukte adamsappel ...

Gewoon rioolputgorgelgrunten ... Like Bluuuuurrgghhhh (zanger Putrefied)

Rioolputegeluiden zijn gaaf.
Mijn gruntje is laag maar nog niet zo zwaar. Dus ik blijf oefenen.

Klyster84
Usericon van Klyster84
Posted 17-06-2005 13:44 by Klyster84 Wijzig reactieProfiel van Klyster84Quote dit berichthttp://www.graspofsenseonline.tk

Een zanger bij ons in de band zweert bij Chocomel !!!

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 17-06-2005 14:00 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

en chocolade sigaretten zeker

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 17-06-2005 14:05 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 16 juni 2005 18:35 schreef arnibes het volgende:
Rioolputegeluiden zijn gaaf.
Mijn gruntje is laag maar nog niet zo zwaar. Dus ik blijf oefenen.

Pff screamen moet je bij blackmetal.

spectre
Usericon van spectre
Posted 17-06-2005 14:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

een zuiveltje om de boel te smeren is idd erg fijn

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

FJ
Usericon van FJ
Posted 20-06-2005 0:51 by FJ Wijzig reactieProfiel van FJQuote dit bericht

Flesje chocolademelk of fristi (dat laatste voor de echt stoere BM zangers)

Legion of Satan
Usericon van Legion of Satan
Posted 20-06-2005 9:41 by Legion of Satan Wijzig reactieProfiel van Legion of SatanQuote dit bericht

arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 20-06-2005 10:43 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2005 14:05 schreef Rensykdom het volgende:
Pff screamen moet je bij blackmetal.

Ik denk niet dat dat bij mij klinkt. Aangezien ik een bas ben

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-06-2005 10:52 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 10:43 schreef arnibes het volgende:
Ik denk niet dat dat bij mij klinkt. Aangezien ik een bas ben

De paint zou je vast wel goed staan

arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 20-06-2005 10:53 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 10:52 schreef MindlessMayo het volgende:
De paint zou je vast wel goed staan

Dat wel .

Aggrozanger
sXe
Usericon van Aggrozanger
Posted 20-06-2005 13:21 by Aggrozanger Wijzig reactieProfiel van AggrozangerQuote dit berichthttp://www.aggromusic.com

www.graspofsenseonline.tk!!!

Black metal zang ten top!!!!

Aggro-sief www.aggro.nl

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-06-2005 13:35 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 20 juni 2005 13:21 schreef Aggrozanger het volgende:
www.graspofsenseonline.tk!!!

Black metal zang ten top!!!!

www.watbenjedan.tk !!!

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 20-06-2005 23:53 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 3 november 2004 23:36 schreef Apocalypse het volgende:
probeer dit maar eens:

Hier zit zeker wel wat in. Je moet de plaats waar je het geluid maakt verplaatsen van onderaan je buik voor een grunt tot bovenaan je keel voor een scream. Probeer je adamsappel te verplaatsen is echt de sleutel. En gewoon opbouwen, wat al eerder gezegd is. Telkens wat vaker en als je bij je screams ineens moet hoesten omdat je het gevoel hebt dat er iets blokeert, zit je wel op de goeie weg. Gewoon veel doen! Zet bij je versterker de lage zacht en de middentonen hoger.

zo klink ik na 2 jaartjes oefenen:
http://home.wanadoo.nl/bred/Xantossa/mp3/Xantossa-The_End_of_Faith.mp3

Succes!

Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com