|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: uhm ik denk dat hij de keuze al gemaakt heeft freduk http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=999x8edi Join the war !!!! |
|
..."Hate can only create more hate"... |
|
Hmm heb zelf op een katholieke middelbare school gezeten..we kregen een uurtje godsdienst per week..was standaard een uurtje had lachen om alle sterke verhalen van jezus, mohammed en andere figuren die tegenwoordig in een inrichting gegooid zouden worden Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
Idd katholieke scholen doen wel aan godsdienst maar 't voert niet de boventoon zoals velen hier denken. Vakken als geschiedenis staan los van godsdienst, we kregen gewoon les over hoe de aarde onstond als magma, afkoeling, bactierien, zuurstof, vis, amfibie, reptiel, dino's, zoogdier, mens. Winter is coming |
|
Ik heb op een katholieke basisschool gezeten en bij mij was het wel heel erg. Als ik op school was bidden, voor ik naar huis ging voor de pauze bidden, toen ik terugkwam van de pauze bidden en toen ik weer naar huis ging bidden. Soms zelfs voor en na het speelkwartier. Plus we gingen eens in de week naar de kerk en dan vertelde een of andere koreaanse pastoor ons verhalen uit de bijbel, waar niks van te verstaan was. Maar o wee als je er iets van zei! Nee nooit meer, en als ik kinderen zou hebben zou ik ze meteen naar een openbare school sturen. Alleen door mijn eigen ervaring ja, maar ik vind niet dat anderen het recht hebben mijn kinderen te vervuilen met katholieke gedachten. |
|
Al dat bidden, als je die tijd bijmekaar optelt, had je makkelijk nog een boek kunnen lezen . Ik heb ook op een katholieke basisschool gezeten, maar er werd je niks opgedrongen, het was allemaal erg gemoedelijk. Achteraf heb je kennis van katholicisme, maar je werd absoluut niet gemanipuleerd. |
|
quote:En zo hoort het ook! Ikzelf zat vroeger ook op een katholieke basisschool. elke week liedjes zingen, bijbelverhaal elke dag. Je werd er wel zat van. Er werd je neits opgedrongen omdat je niet beter wist Je pleure et brûle mes yeux!! |
|
scholen, een Openbare en een Katholieke, welke voor de rest zo goed als vergelijkbaar zijn (laatste heeft toch iets de voorkeur, allemaal wat gemoedelijker daar). Nou zijn ze op die katholieke school niet echt overdreven met geloof bezig. Nou moet ik zelf 0,0 van al dat christelijke gezeik hebben, maar ik heb ook zo iets aan de ene kant van "wat kan het nou voor kwaad, ze krijgen er verder toch niks van, als ze maar goed les krijgen ". |
|
quote: ik heb 3/4 jaar op een christelijk mbo gezeten en daar begonnen we elke dag met de dagopening en de dagafsluiting. en een verhaaltje, gedichtje, stukje tekst uit de zoutkorrel maar op die school werd meer gevloekt, gestolen en vernield als op mn openbare middelbare school In a world of despair, our lives will end. Some without warning, while others die by design |
|
Als er niet veel aandacht aan het geloof wordt geschonken kan het geen kwaad om ze naar die katholieke school te sturen lijkt me. Ik zat zelf op een Openbare basisschool en koos er vrijwillig godsdienst als een soort extra vak, en met mij is het ook goed gekomen.. Nouja enigsinds Maar er is natuurlijk wel een kans dat ze buitengesloten worden door de wel-gelovers omdat zij dan een van de weinigen zijn die niet katholieks zijn. Zelf zou ik ze daarom toch naar de Openbare laten gaan. Edit: OMG beetje late reactie [Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 13-04-2004 19:29] zo kan ie wel weer |
|
IK heb op een katholieke school gezeten ( ben gedoopt en al ) maar... ik heb echt niks gemerkt van het * katholiek * zijn. denk dat je meer moet kijken naar de voor warden die een school neer legt. als daar in staat dat godsdienst veel aandacht zal krijgen, zal dat ook wel zo zijn. staat er dat 'er over geleerd'word ofzo, kun je gerust na gaan, dat godsdienst er niet in zit. us na vragen bij de betreffende school. zal denk ik wel opheldering geven. ( hier krijg je toch alleen maar : Neej of Ja.. |
|
Ik moet niets hebben van het christelijke gezeik. Geef mij maar een openbareschool. Bassist |
|
Wat ik eigenlijk niet snap is, waarom zeikt iedereen altijd over de bijbel en shit. een mens moet zijn Eigen leven leiden, en niet van de onzin of leugens af gaan van tig jaar geleden... de bijbel is alleen maar gebbuwd om de menselijke fouten weg te kunnen l*llen. ( en neej dit doe ik niet om stoer de doen ofzo, ik zeg gewoon mijn mening! ) ik ga niet leven via een stuk papier, of iemand met een krant en kat op schot in de wolken... het is net zoals die ene dude hier een topic over bouwde, 'is de bijbel het best doordachte sprookjesverhaal' ik ga daar niet voer lullen, of zwanzen, maar ik zeg wel, Ze Hadden Vroeger Veel Fantasie! |
|
Ook al bedoel je het misschien niet zo, ik vind je toch ontzettend stoer hoor! Winter is coming |
|
Misschien omdat ze dat interessant vinden? Iedereen zijn hobby. F*ck hippies |
|
quote: =============== Kijk meid, ik vind het te recht wat je zecht: ik ga niet leven via een stuk papier, of iemand met een krant en kat op schot in de wolken... Maar daarna zeg je dat ze vroeger veel fantasie hadden. Nu spreek je jezelf echter wel tegen hoor. Als we gewoon god niet van zn bestaan had laten weten waren er bijna geen oorlogen meer.. Maar goed dan heb je het over een god. Wat is een god? HOE kan hij nu ontstaan als er nog niets was?? Ze zeggen allemaal dat god het gemaakt heeft maar hoe is god dan ontstaaan??????? Dat zijn dingen waar je nooit achter komt. Maar nu lul ik weer helemaal off-topic en worden sommige mensen al helemaal gek als ik iets doodenkends vertel (ben ik goed in dus bereid je voor). Ik kan zo 100 pagina's vol lullen als ik maar verder lul. Helemaal nu ik hier zit met wat bier achter mn kiezen (ja het is nu inderdaad kwart voor 6) ach ik houd mn bek even.... (denk ik) Bassist |
|
Zeg dan niets Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
zecht ? Is dat een nieuw werkwoord ofzo ... |
|
Kut, nu gaat iedereen denken dat bassisten dom zijn.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Dit moet Arrebar zien!! Dit is nog beroerder Nederlands dat dat van hem en mij bijelkaar!!!! Een kleine snol zit zo vol. |
|
hahahhaha voor als nog: ik ben dislecties en ik heb bier op.. (hulsbeek he) ennem: bassisten zijn cool (h) Bassist |
|
hoe vaak ga je nog zeggen dat je bier op hebt? MAKE MY DAY http://www.cyberlyle.org/cl_suicide.html |
|
quote: Nou, ik zou m'n kinderen dus mooi naar een christelijke school sturen. Daar vieren ze wel Sinterklaas i.p.v een of ander "suikerfeest" van die zandmannetjes en zandvrouwtjes culturen!!! Van mij hoeft mijn kind daar niet bloot gesteld aan te worden... Dus liever een christelijke school dan een of andere zwarte school! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Wat een gezemel over de religie, ga eerst kijken welke school volgens jou het beste onderwijs heeft. Het gaat niet om de godsdienst het gaat om het onderwijs. Kijk eerst eens naar hoe er daar lesgegeven wordt en hoe de sfeer daar is. Kijk dan pas naar of het bezwaarlijk is dat een kind een klein beetje van een godsdienst leert. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |