IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Dilemma, naar welke school? Vorige pagina | Volgende pagina
Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 07-04-2004 21:13 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2001 2:58 schreef bazzio het volgende:
Ik ga binnenkort verhuizen, dus moeten mijn kids naar een andere school.
Nou kan ik kiezen tussen 2 scholen, een Openbare en een Katholieke, welke voor de rest zo goed als vergelijkbaar zijn (laatste heeft toch iets de voorkeur, allemaal wat gemoedelijker daar).


uhm ik denk dat hij de keuze al gemaakt heeft freduk



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 07-04-2004 21:17 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht



..."Hate can only create more hate"...


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 08-04-2004 14:12 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Ikzelf heb altijd op openbare/gemengde schoilen gezeten en dat is me prima afgegaan, op de basischool kregen wij humanisme terwijl de anderen godsdienst kregen, op de middelbare school krijg je ook weer zo'n equivalent (culturele educatie, maatschappijleer e.d.). Persoonlijk lijkt een katholieke school helemaal niks en worden daar wel degelijk de fundamenten gelegd voor in ieder geval het idee dat er 'iets meer' zou zijn op deze aardbol, maar daar kan ik me ook zeer grof in vergissen (aangezien ik dit idee noch van mijn school noch van mijn ouders heb meegekregen weet ik niet in hoeverre de impact is van beiden). Als je ze op een katholieke school zet kan ik me voorstellen dat je kinderen op een dag tegen zeggen:

"Pappa, meester zegt dat Jezus ons naar de hemel leidt..."

En wat moet je dan, zeggen dat de meester ongelijk heeft? Toegeven? Of hard proberen uit te leggen dat daar verschillende opvattingen over zijn?

Wat betreft leerresultaten denk ik niet dat er erg veel verschil is, als je kinderen slim zijn komen ze er toch wel, ook denk ikd at het met het 'uitschot' heel erg meevalt (en dat dat wellicht een wat ongelukkig gekozen term is). Als het om allochtonen gaat leer je ze alleen maar beter daarmee om te gaan en respect voor anderen te hebben (want zeg nou zelf, ze daarvoor afschermen tot ze ineens in de echte wereld komen is toch ook geen geweldig plan?).

Al met al denk ik dat je op een openbare school iets meer meekrijgt van tolerantie en een open geest, en dat kan volgens mij alleen maar goed zijn als je later je eigen mening erover wilt vormen.


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 08-04-2004 14:27 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm heb zelf op een katholieke middelbare school gezeten..we kregen een uurtje godsdienst per week..was standaard een uurtje had lachen om alle sterke verhalen van jezus, mohammed en andere figuren die tegenwoordig in een inrichting gegooid zouden worden


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 08-04-2004 16:18 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Idd katholieke scholen doen wel aan godsdienst maar 't voert niet de boventoon zoals velen hier denken. Vakken als geschiedenis staan los van godsdienst, we kregen gewoon les over hoe de aarde onstond als magma, afkoeling, bactierien, zuurstof, vis, amfibie, reptiel, dino's, zoogdier, mens.


Follow the freezing moon...


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 08-04-2004 21:24 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Ik heb op een katholieke basisschool gezeten en bij mij was het wel heel erg. Als ik op school was bidden, voor ik naar huis ging voor de pauze bidden, toen ik terugkwam van de pauze bidden en toen ik weer naar huis ging bidden. Soms zelfs voor en na het speelkwartier. Plus we gingen eens in de week naar de kerk en dan vertelde een of andere koreaanse pastoor ons verhalen uit de bijbel, waar niks van te verstaan was. Maar o wee als je er iets van zei!
Nee nooit meer, en als ik kinderen zou hebben zou ik ze meteen naar een openbare school sturen. Alleen door mijn eigen ervaring ja, maar ik vind niet dat anderen het recht hebben mijn kinderen te vervuilen met katholieke gedachten.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-04-2004 0:22 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Al dat bidden, als je die tijd bijmekaar optelt, had je makkelijk nog een boek kunnen lezen .
Ik heb ook op een katholieke basisschool gezeten, maar er werd je niks opgedrongen, het was allemaal erg gemoedelijk. Achteraf heb je kennis van katholicisme, maar je werd absoluut niet gemanipuleerd.


Mantus
Slaughtered..
Usericon van Mantus
Posted 09-04-2004 0:28 by Mantus Wijzig reactieProfiel van MantusQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2004 0:22 schreef aerodis het volgende:
Achteraf heb je kennis van katholicisme, maar je werd absoluut niet gemanipuleerd.
En zo hoort het ook! Ikzelf zat vroeger ook op een katholieke basisschool. elke week liedjes zingen, bijbelverhaal elke dag. Je werd er wel zat van. Er werd je neits opgedrongen omdat je niet beter wist


Je pleure et brûle mes yeux!!


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 09-04-2004 0:38 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

scholen, een Openbare en een Katholieke, welke voor de rest zo goed als vergelijkbaar zijn (laatste heeft toch iets de voorkeur, allemaal wat gemoedelijker daar).
Nou zijn ze op die katholieke school niet echt overdreven met geloof bezig.
Nou moet ik zelf 0,0 van al dat christelijke gezeik hebben, maar ik heb ook zo iets aan de ene kant van "wat kan het nou voor kwaad, ze krijgen er verder toch niks van, als ze maar goed les krijgen ".


Daysleeper
Queen of beer
Usericon van Daysleeper
Posted 13-04-2004 19:09 by Daysleeper Wijzig reactieProfiel van DaysleeperQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/daysleeper

quote:
Op 21 november 2001 18:55 schreef Vampire_girl het volgende:
Ik heb op een katholieke en christelijke school gezeten. Dat vond ik echt een heel verschil. Op de katholieke heb ik bijna nix aan godsdienst gedaan, op de christelijke daarentegen kregen we elke maandag een weekinleiding (preek van ongeveer 30 minuten), en vrijdags de weekafsluiting (ook 30 minuten). En de tussenliggende dagen begonnen ook met een gebed uit de bijbel. Ik wist er altijd wel onderuit te komen, op maandag kwam mijn trein altijd een half uur te laat aan op het station en op vrijdag moest ik altijd de trein halen (gelukkig trapte de directie hier altijd in).



ik heb 3/4 jaar op een christelijk mbo gezeten en daar begonnen we elke dag met de dagopening en de dagafsluiting. en een verhaaltje, gedichtje, stukje tekst uit de zoutkorrel
maar op die school werd meer gevloekt, gestolen en vernield als op mn openbare middelbare school


In a world of despair, our lives will end. Some without warning, while others die by design


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 13-04-2004 19:25 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Als er niet veel aandacht aan het geloof wordt geschonken kan het geen kwaad om ze naar die katholieke school te sturen lijkt me. Ik zat zelf op een Openbare basisschool en koos er vrijwillig godsdienst als een soort extra vak, en met mij is het ook goed gekomen.. Nouja enigsinds

Maar er is natuurlijk wel een kans dat ze buitengesloten worden door de wel-gelovers omdat zij dan een van de weinigen zijn die niet katholieks zijn.

Zelf zou ik ze daarom toch naar de Openbare laten gaan.

Edit: OMG beetje late reactie

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 13-04-2004 19:29]


zo kan ie wel weer


Accept my Hate
Usericon van Accept my Hate
Posted 13-04-2004 20:23 by Accept my Hate Wijzig reactieProfiel van Accept my HateQuote dit bericht

IK heb op een katholieke school gezeten ( ben gedoopt en al )
maar... ik heb echt niks gemerkt van het
* katholiek * zijn.

denk dat je meer moet kijken naar de voor warden die een school neer legt.
als daar in staat dat godsdienst veel aandacht zal krijgen, zal dat ook wel zo zijn.
staat er dat 'er over geleerd'word ofzo, kun je gerust na gaan, dat godsdienst er niet in zit.

us na vragen bij de betreffende school. zal denk ik wel opheldering geven.

( hier krijg je toch alleen maar : Neej of Ja..


EcthelionBandmember
Boterham met pindakaas
Usericon van EcthelionBandmember
Posted 13-04-2004 20:47 by EcthelionBandmember Wijzig reactieProfiel van EcthelionBandmemberQuote dit berichthttp://www.metalgamers.nl.tt

Ik moet niets hebben van het christelijke gezeik. Geef mij maar een openbareschool.


Bassist


Accept my Hate
Usericon van Accept my Hate
Posted 13-04-2004 23:36 by Accept my Hate Wijzig reactieProfiel van Accept my HateQuote dit bericht

Wat ik eigenlijk niet snap is, waarom zeikt iedereen altijd over de bijbel en shit.

een mens moet zijn Eigen leven leiden, en niet van de onzin of leugens af gaan van tig jaar geleden...

de bijbel is alleen maar gebbuwd om de menselijke fouten weg te kunnen l*llen.

( en neej dit doe ik niet om stoer de doen ofzo, ik zeg gewoon mijn mening! )

ik ga niet leven via een stuk papier, of iemand met een krant en kat op schot in de wolken...

het is net zoals die ene dude hier een topic over bouwde, 'is de bijbel het best doordachte sprookjesverhaal'
ik ga daar niet voer lullen, of zwanzen, maar ik zeg wel, Ze Hadden Vroeger Veel Fantasie!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-04-2004 17:25 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ook al bedoel je het misschien niet zo, ik vind je toch ontzettend stoer hoor!


Follow the freezing moon...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 14-04-2004 17:41 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Misschien omdat ze dat interessant vinden?
Iedereen zijn hobby.


F*ck hippies


EcthelionBandmember
Boterham met pindakaas
Usericon van EcthelionBandmember
Posted 14-04-2004 17:45 by EcthelionBandmember Wijzig reactieProfiel van EcthelionBandmemberQuote dit berichthttp://www.metalgamers.nl.tt

quote:
Op 13 april 2004 23:36 schreef Accept my Hate het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap is, waarom zeikt iedereen altijd over de bijbel en shit.

een mens moet zijn Eigen leven leiden, en niet van de onzin of leugens af gaan van tig jaar geleden...

de bijbel is alleen maar gebbuwd om de menselijke fouten weg te kunnen l*llen.

( en neej dit doe ik niet om stoer de doen ofzo, ik zeg gewoon mijn mening! )

ik ga niet leven via een stuk papier, of iemand met een krant en kat op schot in de wolken...

het is net zoals die ene dude hier een topic over bouwde, 'is de bijbel het best doordachte sprookjesverhaal'
ik ga daar niet voer lullen, of zwanzen, maar ik zeg wel, Ze Hadden Vroeger Veel Fantasie!



===============

Kijk meid, ik vind het te recht wat je zecht: ik ga niet leven via een stuk papier, of iemand met een krant en kat op schot in de wolken...

Maar daarna zeg je dat ze vroeger veel fantasie hadden. Nu spreek je jezelf echter wel tegen hoor.
Als we gewoon god niet van zn bestaan had laten weten waren er bijna geen oorlogen meer..

Maar goed dan heb je het over een god.
Wat is een god? HOE kan hij nu ontstaan als er nog niets was?? Ze zeggen allemaal dat god het gemaakt heeft maar hoe is god dan ontstaaan???????
Dat zijn dingen waar je nooit achter komt.
Maar nu lul ik weer helemaal off-topic en worden sommige mensen al helemaal gek als ik iets doodenkends vertel (ben ik goed in dus bereid je voor). Ik kan zo 100 pagina's vol lullen als ik maar verder lul. Helemaal nu ik hier zit met wat bier achter mn kiezen (ja het is nu inderdaad kwart voor 6)


ach ik houd mn bek even....


(denk ik)


Bassist


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 14-04-2004 17:47 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Zeg dan niets



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2004 17:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

zecht ?

Is dat een nieuw werkwoord ofzo ...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-04-2004 17:49 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Kut, nu gaat iedereen denken dat bassisten dom zijn..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-04-2004 17:51 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 april 2004 17:45 schreef EcthelionBandmember het volgende:
===============

Kijk meid, ik vind het te recht wat je zecht: ik ga niet leven via een stuk papier, of iemand met een krant en kat op schot in de wolken...

Maar daarna zeg je dat ze vroeger veel fantasie hadden. Nu spreek je jezelf echter wel tegen hoor.
Als we gewoon god niet van zn bestaan had laten weten waren er bijna geen oorlogen meer..

Maar goed dan heb je het over een god.
Wat is een god? HOE kan hij nu ontstaan als er nog niets was?? Ze zeggen allemaal dat god het gemaakt heeft maar hoe is god dan ontstaaan???????
Dat zijn dingen waar je nooit achter komt.
Maar nu lul ik weer helemaal off-topic en worden sommige mensen al helemaal gek als ik iets doodenkends vertel (ben ik goed in dus bereid je voor). Ik kan zo 100 pagina's vol lullen als ik maar verder lul. Helemaal nu ik hier zit met wat bier achter mn kiezen (ja het is nu inderdaad kwart voor 6)


ach ik houd mn bek even....


(denk ik)



Dit moet Arrebar zien!! Dit is nog beroerder Nederlands dat dat van hem en mij bijelkaar!!!!


Een kleine snol zit zo vol.


EcthelionBandmember
Boterham met pindakaas
Usericon van EcthelionBandmember
Posted 14-04-2004 17:51 by EcthelionBandmember Wijzig reactieProfiel van EcthelionBandmemberQuote dit berichthttp://www.metalgamers.nl.tt

hahahhaha
voor als nog: ik ben dislecties en ik heb bier op.. (hulsbeek he)
ennem: bassisten zijn cool (h)


Bassist


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 14-04-2004 18:09 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

hoe vaak ga je nog zeggen dat je bier op hebt?



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-04-2004 18:09 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 20:47 schreef EcthelionBandmember het volgende:
Ik moet niets hebben van het christelijke gezeik. Geef mij maar een openbareschool.


Nou, ik zou m'n kinderen dus mooi naar een christelijke school sturen. Daar vieren ze wel Sinterklaas i.p.v een of ander "suikerfeest" van die zandmannetjes en zandvrouwtjes culturen!!! Van mij hoeft mijn kind daar niet bloot gesteld aan te worden... Dus liever een christelijke school dan een of andere zwarte school!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 14-04-2004 18:34 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Wat een gezemel over de religie, ga eerst kijken welke school volgens jou het beste onderwijs heeft. Het gaat niet om de godsdienst het gaat om het onderwijs. Kijk eerst eens naar hoe er daar lesgegeven wordt en hoe de sfeer daar is. Kijk dan pas naar of het bezwaarlijk is dat een kind een klein beetje van een godsdienst leert.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen