|
Auteur: |
|
|
Dat betekent dat 21 nederzettingen niet meer beschermd hoeven te worden. Scheelt de staat Israël weer een hoop geld (minus de compensatie voor de kolonisten). Voor de rest zal er weinig veranderen denk ik. Er zijn nog zat wraakacties te nemen en die zullen ook weer wraakacties tot gevolg hebben. Dus liquidaties, aanslagen, militaire acties, en diplomatieke beschuldigingen zullen niet stoppen. |
|
Ik vraag me af in hoeverre er nu geweld van joden gericht naar joden komt. maarja, ik hoop maar dat de ontmanteling een eerste stap is. Echter, ik vrees achter dat extremistische elementen aan beide kanten zich er niet door zullen laten weerhouden van het gebruik van geweld. |
|
die titel impliceert iets wat nog helemaal nietzo zeker is. Eerst zien dan geloven. |
|
bommem er op! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Welke kant, of beide? Bazzio Attacks!!! |
|
Kant met de hoogste en grootste tribunes. zit plaats 5€ |
|
quote: Enkele rabbijnnen hebben al gezegd dat het verantwoord is iemand om te brengen die Joods grondgebied "weggeeft". Sommige kolonisten (willen) geloven dat God de Gaza-strook aan de Joden heeft gegeven. De kolonisten in de Sinaï-woestijn werden toentertijd ook door een rechtse regering verwijderd (om de Sinaï terug te geven aan Egypte). Veel kolonisten werden toen hardhandig verwijderd omdat ze weigerden te vertrekken. Maar verder geweld van Joden tegen Joden werd niet gebruikt. De Gaza ligt echter wel gevoeliger. Alleen al het idee oproepen van een ontruiming van de Gaza lokt al felle reacties uit. En als al slechts één gek zich geroepen voelt tot geweldadige acties... |
|
Sowieso goed doel! Terugtrekken uit de Gazastrook kan volgens mij geen nadelige gevolgen hebben Waag eens een dansje! |
|
quote:Waarom? Waarom kan dat volgens jou geen nadelige gevolgen hebben? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Palestijnen zien de Israelische terugtrekking misschien als een overwinning van hun Goddelijke verzet en zullen het geweld op de West Bank en Oost-Jeruzalem intensiveren. De Israelische terugtrekking in 2000 uit Libanon gaf sommige Palestijnen ook meer moed (en reden) om zich harder te verzetten. |
|
als de joden er blijven zitten, zullen de palestijnen blijven aanvallen, wat weer tegengeweld tot gevolg zal hebben, als de joden weg gaan is het ook goed mogelijk dat het geweld voort blijft duren... Toch lijkt het mij zo dat deze kleine toenadering (als je het al zo kan betitelen) misschien een meer positief effect zal hebben als stug blijven volhouden dat het geannexeerde land godsgegeven aan de joden zelf toebehoort... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
Index / Nieuws, actualiteit en media |