|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Hé, ik wil voor de band kleding maken, niet dat ik ooit kleding gemaakt heb en ik denk dat ik het niet kan maar het moet een beetje unique zijn dus wil ik het zelf maken. In denk in de richten van de stijl van Ensiferum: http://www.ensiferum.com/Pressikuvat/old_ryhma_03.jpg Weet iemand misschien hoe je aan dat soort stof/leer komt of heeft weet iemand een site over het maken van dat soort kleding of weet iemand wat duidelijker foto's te staan van dat soort stijl kleding Dank je Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
Neem die foto mee naar een stoffenwinkel en vraag daar advies? Doe ik ook altijd voor m'n LARP kleding.. werkt prima. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Vind je ze er allemaal ARGH! uitzien, ook die gast in het midden? Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: Ik zal het proberen, maar bij een stof winkel zie ik altijd zo'n winkeltje voor me met bloempatronige-muf-gordijnstof Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote:En je punt is? Waarin denk je dat Helmet larpt? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Tja, het ligt er een beetje aan waar je heen gaat lijkt me. Hier in Tilburg zitten twee vrij goeie waar ze altijd goed advies geven. Vrij grote winkels ook. Beetje suf is 't wel. Ben er wel eens op een dinsdag-ochtend binnen gewandeld en toen was er een of andere cursus bezig... dertig huisvrouwen die naar een of ander verhaaltje annex verkooppraatje staan te luisteren. Overigens is op de markt de stof heel veel goedkoper, maar daar mis je het advies. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Die hoorde eentje hoger [Dit bericht is gewijzigd door stookvogel op 29-10-2004 20:02] Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: Tilburg kom ik welleens maar kijk toch eerst in valkenswaard, dank je wel Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
lange lap stof, gat in het midden, in de lengte over je heen met je hoofd door het gat. pak groot stuk touw, om je middel, klaar...... |
|
quote: Geweldig Nou, onder het mom van 'creatief is goed': Ik denk dat je dit best kan. Ziet er niet al te complex uit namelijk. Deze kleding oogt meer als 'sfeer' dan als naaitechnisch hoogstandje...Verder zit een deel van de 'look' in de fotobelichting denk ik. Als je iets dergelijks wilt maken, zoek dan grove stoffen in vale tinten. Grof wil zeggen met veel en zichtbaar reliëf (bv. jute, los gebreide stoffen, grof linnen etc.) Ik weet niet waar je woont maar er is bv iedere zaterdagochtend tussen 8 en 12 een stoffenmarkt in Utrecht waar je voor weinig stof kunt kopen. Maar waarschijnlijk heb je meer succes bij een verkooppunt van het Leger des Heils ofzo (en dat bedoel ik niet vervelend!). Je kunt dan voor weinig bestaande kleding kopen, verscheuren en verder bewerken. Scheelt je weer wat werk. Als de kleur niet juist is, verf het dan (bv. met Dylon kledingverf, te koop bij zo'n beetje alle drogisterijen), dan krijg je vanzelf een vale kleur. Hatsjikidee! |
|
OMG, is dit serieus? wat doet die kleuter van 13 daar links op de foto...beetje Erik De Viking uithangen... ik zou zeggen een belletje naar het Archeon en ze kunnen je daar haarfijn uitleggen hoe deze heren tot deze duidelijk comfortabele en isolerende kleding zijn gekomen. |
|
quote: In Valkenswaard heb je de Greef, daar vind je vast wel wat en de mensen daar zijn hardstikke behulpzaam, iig toen ik er was Ik haal er mijn stoffen ook altijd, en ze zijn vrij goedkoop. |
|
quote: Ik heb het vooral over die gast in het midden, Erik de Viking blijkt 21 te zijn hij ziet er inderdaad belachelijk uit. quote: Dank je hier heb ik wat aan ik zou namelijk echt nooit op het idee gekomen zijn stof te verven. quote: de Greef, dacht echt altijd dat ze daar alleen muffe gordijnen verkochten, maar dat komt vooral door mijn oude de Greef genaamde natuurkunde lerares die een altijd een bloemetjes jurk droeg en muf uit haar mond rok. [Dit bericht is gewijzigd door stookvogel op 30-10-2004 20:04] Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
Turisas: Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: Hahaha! De greef verkoopt best leuke stoffen. Hier is de vestiging trouwens wel een stuk groter. Mocht je er niet uitkomen, de kleding zoals op het plaatje dat je liet zien kan ik zo maken. let me know! |
|
quote: Dank je wel Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
Ok, ik denk dat dit het beste hier thuishoort... Ik moet ff iets weten. Is er iemand hier die verstand heeft van kleding maken? Hoe krijg ik het voor elkaar om iets bol te laten staan? Als in: Een recht stuk stof wat een beetje een tunnel moet worden, en zo blijft staan. Zeg maar alsof je een lap stof over een regenpijp tretk, zodat de diameter van die pijp voor ongeveer 2/3e bedekt is, en dat ie niet terug naar een rechte lap gaat zodra je hem eraf haalt? Voor de duidelijkheid, ik heb geen idde hoe het heet, en hoopt dat iemand hier snapt wat ik bedoel. |
|
Tent ien de boks? |
|
Veel stijfsel gebruiken? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door R. op 01-11-2007 11:20] |
|
Heb net ergens van een ander forum de tip opgepikt om er bv wat karton in te naaien, dat kun je goed buigen. |
|
Je zou het om een pvc pijp kunnen spannen en dan bijv insmeren met behanglijm of stijfsel. Nadeel van karton is dat het slap wordt indien het nat wordt. |
|
Er komt nog stof op dat karton he, dat stijfsel gaat niet echt werken met het materiaal waar ik mee werk, is schuimrubber. Nu als oplossing suk karton met dezelfde vorm als schuimrubber erop lijmen, laaghe stof eroverheen naaien, en dan un je hem goed buigen/bollen. |
|
Is idd een optie. Maar goed, een neptampeloeris dus? |
|
MOet je alleen uitkijken dat het niet nat wordt lijkt me dan |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |