Vlkodlak |
|
|
|
|
Posted 10-12-2004 10:34 by Vlkodlak |
|
|
Zo dat was ongekend gaaf. Watain was tegen mijn verwachting in live een erg coole band, terwijl ik ze op cd niet echt boeiend vond. De nummers waren wel wat aan de lange kant en niet altijd met evenveel samenhang. Echter heerschte het zo'n beetje alle "true" black bandjes die ik live heb gezien er wel uit mede dankzij de vette zang.
Dissection was helemaal heerschend. Eerst was ik nog even bang dat het optreden verpest ging worden door de geluidsman want in het begin stonden de gitaren veel te zacht vergeleken met de bas en drums en stond de zang veel te hard. Gelukkig trok dit snel bij en zeker vanaf Night's Blood was het geluid erg goed. Vrijwel alle gave nummers werden gespeeld in de naar schatting twee uur dat ze op het podium stonden. Het kwam allemaal erg strak, vet, professioneel en enthousiast over. Hoogtepunten waren voor mij: Night's Blood, Retribution: Storm of the Light's Bane, Thorns of Crimson Death, The Somberlain en Elizabeth Bathori. Zelfs Maha Kali klonk live niet onaardig, in ieder geval een heel stuk beter dan de mp3 die iedereen waarschijnlijk wel gehoord heeft.
|