IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Terrorizer (Magazine) Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-11-2004 22:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik liep gister op station Amersfoort met een Aardschok naar de kassa ( er stond een stukje over de aankomende Marduk CD in) toen mijn oog opeens op dit blad viel.
Het is een Engelstalig blad voor extreme metal. In de aflevering van deze maand staan o.a. interviews met Anaal Nathrakh, Enslaved, Vader, Behemoth en Marduk, maar ook bands als Vultyr en Azaghal. Ook zit er een CD'tje bij het blad met nummers van de aankomende CD's van sommige bands die in dat nummer een interview hebben.

Misschien een leuk substituut voor de Ablaze gezien die op een vaste basis uitkomt en Engels voor veel mensen begrijpbaarder is dan Duits.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-11-2004 22:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat schreven ze over de nieuwe Marduk?

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 11-11-2004 22:14 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik heb het blad weleens zien liggen, maar het was toen heel duur, daarom had ik het niet gekocht.

Iedereen heeft recht op mijn mening.

arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 11-11-2004 22:19 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Een vriend van me koopt terrorizer steevast. Ze hebben een hele leuke manier van schrijven, met erg veel lef en humor. Ze zijn minder bezig met de zogenaamde politieke kant van het redacteurvak (het aarschlikken bij labels).
Jammer dat de losse uitgaven zo duur zijn. Maar een abo nemen lijkt me misschien nog wel leuk ook.

"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 11-11-2004 22:21 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

heb nog ergens een ouwe terrorizer met groot interview met ackercocke, wel aardig blad. zaten toen ook cds bij ( bij de abbo versie, de winkel versie niet)

[Dit bericht is gewijzigd door Rensykdom op 11-11-2004 22:23]

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-11-2004 22:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2004 22:13 schreef Chelman het volgende:
Wat schreven ze over de nieuwe Marduk?
In vergelijking met 'World Funeral': Meer een 'vuige' (rawer/harsh) sound en langere/meer epische nummers. Ze willen de CD een ziekere sfeer geven, misschien invloeden van Mortuus?, en het geluid bewust niet compleet perfect maken. Het concept van het album gaat over ziektes (plagen) en de dood.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-11-2004 22:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2004 22:21 schreef kwelgeest het volgende:
In vergelijking met 'World Funeral': Meer een 'vuige' (rawer/harsh) sound en langere/meer epische nummers. Ze willen de CD een ziekere sfeer geven, misschien invloeden van Mortuus?, en het geluid bewust niet compleet perfect maken. Het concept van het album gaat over ziektes (plagen) en de dood.

Klinkt aardig. Laten we inderdad hopen dat ze eindelijk ophouden met hun herhaaloefeningen.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-11-2004 22:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2004 22:22 schreef Chelman het volgende:
Klinkt aardig. Laten we inderdad hopen dat ze eindelijk ophouden met hun herhaaloefeningen.
Tssss ieder Marduk schijfje is een concept opzich. Iedere release heeft een eigen sound en unieke nummers. Alleen World Funeral was wat op Dance Macabre voortgeborduurd.

NP: Heaven Shall Burn.

Leviathanica
Posted 11-11-2004 22:27 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 11 november 2004 22:21 schreef kwelgeest het volgende:

Het kopen waard dus.

Ed
Usericon van Ed
Posted 12-11-2004 21:42 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Het enige metalblad dat ik nog koop, als de aardschok weer met een interview aankomt met iron maiden dan kom terrorizer met een interview van neurosis. En waar 'kleine' bandjes (zoals bijvoorbeeld dillinger) 1 pagina kreeg in de aardschok, kregen ze in de terrorizer allang een supergroot interview.

Waar de terrorizer nog over bandjes schrijft die ze echt leuk vinden (ook al hebben ze alleen een debut uit) schrijft de aardschok alleen maar over de grote bands. Aardschok is in mijn ogen een beetje de underground kwijtgeraakt.

p.s. ik moet wel zeggen als je een diehard power metal fan ben is de aardshchok beter, maar als je een beetje de modernere metal wil bijhouden dan is de terrorizer echt 100x zo goed.

Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 12-11-2004 22:51 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

en voor de prijs van een abonnement (50 euro per jaar) hoef je het niet te laten.

None of us are saints - Albert Fish

zombie
Usericon van zombie
Posted 13-11-2004 9:53 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Koop het trouw elke maand. Moet zeggen dat ik niet zo'n fan ben van de recensies, maar de interviews vind ik meestal erg goed. De CD die erbij zit maakt het ook nog eens extra aantrekkelijk. Wel vrij prijzig, dat moet gezegd worden. Zoals iemands anders al zei, ze besteden veel aandacht aan bands als Isis of Neurosis maar ook bands die misschien net 1 plaat of demo uit hebben. Ik zie de Aardschok niet zo snel een heel stuk doen over zoiets als SUNNO))) of Rwake.

Leviathanica
Posted 13-11-2004 11:27 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 12 november 2004 22:51 schreef Arson het volgende:
en voor de prijs van een abonnement (50 euro per jaar) hoef je het niet te laten.

Dat valt heel erg mee vergeleken met de prijs per nummer in de winkel.

Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 13-11-2004 12:41 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

Inderdaad. scheelt de helft...

Vind de reviews overigens juist erg goed. En om Terrorizer met Aardschok vergelijken is net zoiets als een Mercedes met een Trabant te vergelijken.

None of us are saints - Albert Fish

Ed
Usericon van Ed
Posted 13-11-2004 13:08 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2004 12:41 schreef Arson het volgende:
Inderdaad. scheelt de helft...

Vind de reviews overigens juist erg goed. En om Terrorizer met Aardschok vergelijken is net zoiets als een Mercedes met een Trabant te vergelijken.

haha en het erge is.... wat je zegt klopt ook nog gewoon

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-11-2004 13:16 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb nog wel een aantal hele oude uitgaven liggen van dit blad (+/- 9 jaar oud). Vond het destijds zeker ok, wist niet eens dat het tegenwoordig nog bestond. Toch maar weer eens aanschaffen dan

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-11-2004 16:59 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik koop het blad elke maand. De reviews zijn subliem (Aardschok, wat nou, Aardschok?), de interviews zijn diepgravend, functioneel én interessant en de gratis sampler die je erbij krijgt (enkel in internationale magazineshops en in de UK) is steeds de moeite waard (vorige maand was o.a. God Dethroned vertegenwoordigd met "Loyal to the Throne...").

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-11-2004 17:05 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2004 21:42 schreef Ed het volgende:
Het enige metalblad dat ik nog koop, als de aardschok weer met een interview aankomt met iron maiden dan kom terrorizer met een interview van neurosis. En waar 'kleine' bandjes (zoals bijvoorbeeld dillinger) 1 pagina kreeg in de aardschok, kregen ze in de terrorizer allang een supergroot interview.

Zowel Neurosis als Dillinger kregen enkele maanden terug 2 pagina's, wat lul je nou?

Hub de Gallier
Posted 13-11-2004 17:16 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De Aardschok is voor de blackmetallers ook al niet veel. Er zitten te vaak fouten in reviews. Een beetje verstand van zaken was toch wel gewenst zou ik denken als je schrijft voor zo'n blad.

spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2004 18:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

zeg he, waar koop ik dat, ik het nog nooit zien liggen eigenlijk, een bruna bv?

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Hub de Gallier
Posted 14-11-2004 8:52 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Displeased heeft ze vroeger ook gehad, weet niet of ze het nu nog steeds hebben.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-11-2004 8:59 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik heb nog een nummer liggen dat ik eens in Londen had opgepikt. Hier zag je toen enkel de versie zonder CD , er stond op dat dat iets met auteursrechten had te maken.
Dat was eind 2000 denk ik, er stond toen een shitterend interview in met Enslaved

Maar ja, ik lees zoal weinig bladen de laatste tijd. Misschiend dat ik die Terrorizer wel eens weer ga doorbladeren.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-11-2004 9:08 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik stop juist vrij veel geld in bladen. Terrorizer, Aardschok, Rock Tribune, Hard 'n Heavy, Metalian, ... Ik koop ze allemaal. Deels voor de interviews en reviews, maar ook voor de samplers.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 14-11-2004 12:21 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ik ga maybe een abo erop nemen binnekort, wel kut dat dat hier alleen met een creditcard kan.

"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers

Ed
Usericon van Ed
Posted 14-11-2004 13:42 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2004 8:59 schreef Gunman het volgende:
Ik heb nog een nummer liggen dat ik eens in Londen had opgepikt. Hier zag je toen enkel de versie zonder CD , er stond op dat dat iets met auteursrechten had te maken.
Dat was eind 2000 denk ik, er stond toen een shitterend interview in met Enslaved

Maar ja, ik lees zoal weinig bladen de laatste tijd. Misschiend dat ik die Terrorizer wel eens weer ga doorbladeren.

dan zal je weer een interview met Enslaved vinden (groot interview en cd van de maand)

Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 14-11-2004 15:11 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

Op zich is de Terrorizer een prima blad, zeker in vergelijking met het zeer matige niveau van de Aardschok.

Puntje van kritiek op de Terrorizer vind ik alleen dat ze te chauvinistisch zijn, de engelse bands krijgen teveel waardering.
Dat tast de objectiviteit nogal aan.

This is Zodiac speaking...

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com