|
Auteur: |
|
|
De Nederlandse death / grindcore band Isle Of Man heeft recentelijk een distributie en promotie deal getekend met Garden of Exile Records. De 5 nummers die de band vorig jaar heeft opgenomen, zullen 1 december uitgebracht worden. De MCD is getiteld ‘Breathe Plastic’. Naast de 5 nummers, die samen een dikke 20 minuten klokken, bevat deze release een videoclip voor het nummer ‘Pig Roast’ Isle of Man is ontstaan uit 5 mensen met een gezamenlijke interesse in alle extreme hoeken van metal tot rock. Met invloeden uit extreme death metal, noise, math, grind en hardcore bands begonnen ze wat te jammen en al snel vonden zij hun eigen stijl. Met invloeden van allerlei grensverleggende bands zoals The Dillinger Escape Plan, Cephalic Carnage, Cryptopsy and meer hardcore georiënteerde bands zoals Martyr AD en Poison The Well tot de klassiekers zoals Metallica, Suffocation, Slayer en Iron Maiden. Vier van de vijf nummers zijn opgenomen in de Excess Studios te Rotterdam, onder andere bekent van Sinister, Pyeamia en Houwitser. In juli 2004 nam Isle of Man het vijfde nummer op genaamd ‘She Was A’. Dit nummer zal naast de MCD ook verschijnen op de soundtrack van de Nederlandse horror/splatter film ‘Horizonica’. De band heeft ook een videoclip gemaakt voor het nummer ‘Pig Roast’ Met deze clip wordt getracht om de muziek van de band op de nationale en internationale muziekzenders te promoten. Listen to ‘Daddy I Wanna be a Rockstar’ in stream audio: http://isleofman.nl/isleofman_daddy.mp3 Watch the video for ‘Pigroast’ in stream video: http://isleofman.nl/video/pigroast.avi MCD te verkrijgen bij de volgende shows: Nov 26th 2004 Q-Bus, Leiden Isle of Man, Omission, Zann and more November 27th 2004 Babylon, Woerden Isle Of Man, Caedere, Apocrypha November 28th 2004 Genderbeemd Sporthal, Eindhoven Isle Of Man, What Is Left and more December 3rd 2004 Frontline, Gent (Belgium) Isle Of Man, Sublime Cadaveric Decomposition and more December 4th 2004 Parkhof, Alkmaar Isle Of Man, Every Snake Is Sleeping December 17th 2004 Bar American, Middelburg Isle Of Man, Monastery, Hatred January 15th 2005 Het Podium, Hoogeveen Isle Of Man, Machine Made God, Dark Water Scam, Every Snake Is Sleeping, Greyline February 13th 2005 013, Tilburg isle Of Man, Eden Maine Meer informatie over Isle of Man: www.isleofman.nl daan@isleofman.nl Meer informatie over Garden of Exile: www.gardenofexile.com chris@gardenofexile.nl [Dit bericht is gewijzigd door codex4 op 12-11-2004 12:40] |
|
Ha, ik ga wel naar Woerden toe. |
|
laatst nog gezien in eindhoven, wat een chaos zzz |
|
Robert: promo gaat natuurlijk ook naar ZM! Verder is de release show net bevestigt samen met BURST (Relapse) 25 November, The Cave Amsterdam ISLE OF MAN release show met BURST |
|
yes, reserveer er een voor mij in de frontline |
|
Net de mp3 geluisterd.. VET!! Dit wil ik absoluut wel een x live zien.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
kan niet wachten op die cd's. ben zoooooooooooooo benieuwd! |
|
quote:Ah wat lief dat je dat voor me regelt robert |
|
quote:Jij snapt wel dat ik 'm dan krijg he? Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
vechten vechten |
|
quote:Na mij |
|
Tjeerd, stuur maar naar mijn huisadres. Des te sneller (en beter ) de recensie. Scheelt weer postzegels Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Oei! Omkoopschandaal! Ik denk niet dat jouw functie gehandhaafd kan worden Robert |
|
Over chantage gesproken... Maar eerlijk gezegd vind ik het leuker om 'm jou afhandig te maken dan dat ik 'm persé zelf wil doen (ik ken de band niet eens) Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Me to, and me niether Videootje er van was iig wel tof |
|
Ik heb Isle of man een tijdje geleden in Hardenberg gezien in het voorprogramma van Bridge to solace en Undying. Ik was erg enthousiast over hun show daar dus ik heb daar direkt hun mini aangeschaft. En deze een paar keer geluisterd te hebben moet ik zeggen dat ik dit echt fucking gaaf vind! Die hektische grindcore die invloeden van Cephalic carnage en Dillinger escape plan herbergt. Maar toch steeds een eigen smoelwerk vertoont. Hopelijk komen de heren snel met een full-length! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
Index / Heavy Metal |