IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Review Infinite Dawn – The Enigma Of Reign
szandor_lavey
Usericon van szandor_lavey
Posted 23-11-2004 11:14 by szandor_lavey Wijzig reactieProfiel van szandor_laveyQuote dit bericht

Infinite Dawn is een band uit de omgeving van Rotterdam die in ieder geval hun best doen om zeer professioneel voor de dag te komen. Bekende studio, full colour drukwerk op de CD, dus dat wekt de indruk dat we het hier met een band te maken hebben die weten wat ze willen en waar ze mee bezig zijn. Helaas is dat slechts de oppervlakte.
Na het intro, gebaseerd op de Dolor Mater, barst The Enigma of Reign los. Er vallen meteen een drietal zaken op: zangeres Lotus van den Wijngaard klinkt erg oppervlakkig, de keyboards zijn goed in het volgen van de gitaarlijnen en de bas en drums zijn verzopen in de mix. De gitaren missen body en de combinatie van sopraan met grunts is ook achterhaald. Heel vervelend wordt het dan als Infinite Dawn in When a Child Dies precies dezelfde opbouw gebruikt als in het eerste nummer, tot aan de rustige bridge aan toe. En Infinite Dawn heeft hier en daar een paar storende foutjes laten staan, op een demo is dat tot daar aan toe, maar dit moet doorgaan voor een mini-CD, en dan zou dat eigenlijk niet mogen. Zo mist drummer David de Waal nog wel eens een slagje of mist zangeres Lotus net de juiste toonsoort.
Het dieptepunt is het derde nummer The Grief of Loss dat op een versnelde versie van Fade to Black van Metallica lijkt, tot aan een ongeïnspireerde Kirk Hammett imitatie aan toe. Metallica is een band die zich vaker opdringt in de lijst der vergelijkingen net zoals After Forever, Epica en Within Temptation.
En daarmee ligt de vinger al meteen op de zere plek: Infinite Dawn bestaat dan wel uit mensen die gerust hun instrument beheersen, maar de composities missen een eigen identiteit.
Dus als er een CD zal volgen, let er dan even op dat er geen storende foutjes meer op staan, dat de zangeres met wat meer bezieling zingt over zulke beladen onderwerpen, dat de toetsenist ook daadwerkelijk eens gaat spelen in plaats van de gitaarlijnen na te volgen en zorg ervoor dat de nummers klinken als Infinite Dawn, en niet als een rip off van welke willekeurige band. Toon lef, want dat hoor ik absoluut niet op deze mini-CD.

5 uit 10.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 23-11-2004 11:28 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

nuttig

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 23-11-2004 11:29 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Keyboards en vrouwenzang, bah!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 11:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

eerste post ...

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-11-2004 11:31 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 23 november 2004 11:29 schreef CoenV het volgende:
Keyboards en vrouwenzang, bah!

ben je dus toch vet trui!!!

Waarom staat dit niet op de frontpage ofzo?

Bruce Banner

MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 23-11-2004 11:32 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 11:31 schreef Jenje het volgende:
eerste post ...

haha idd... waarom meteen dan zo eentje misschien van een webzine?

Kankerlul

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 11:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

omdat dit niet een zm redactielid is ..

ik vermoed dat iemand is die wat sores heeft met de mensen van infinite dawn

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-11-2004 11:35 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

oh zo. als dat het geval is, is dat best wel triest!

Bruce Banner

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 11:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja ach ...

MetalgirlOphelia
Botmongool
Posted 23-11-2004 11:36 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

ja dat denk ik ook niet dat ik die band zo geweldig vind hoor maar goed

Kankerlul

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 23-11-2004 11:38 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 11:31 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
ben je dus toch vet trui!!!

Wat lul je, twerp.
Ik kan het moeilijk de hemel in gaan prijzen als ik het volkomen kut vind. Daarnaast is de metalscene ondertussen wel verzadigd van kutbands met nichterige keyboards en vrouwenzang.

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-11-2004 11:39 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 23 november 2004 11:38 schreef CoenV het volgende:
Wat lul je, twerp.
Ik kan het moeilijk de hemel in gaan prijzen als ik het volkomen kut vind. Daarnaast is de metalscene ondertussen wel verzadigd van kutbands met nichterige keyboards en vrouwenzang.

zie ook de , en blaat dan nogmaals...

..twerp...

Bruce Banner

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 23-11-2004 11:41 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 11:33 schreef Jenje het volgende:
ik vermoed dat iemand is die wat sores heeft met de mensen van infinite dawn

Lijkt me niet, ik vind het nu niet bepaald een geperfectioneerd stukje propaganda, aangezien er minpuntjes genoemd worden en het eindcijfer nu voor de band ook niet bepaald een oordeel van waardering is.
Of 5 van de 10 moet iets anders betekenen.

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-11-2004 12:03 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 23 november 2004 11:41 schreef CoenV het volgende:
Lijkt me niet, ik vind het nu niet bepaald een geperfectioneerd stukje propaganda, aangezien er minpuntjes genoemd worden en het eindcijfer nu voor de band ook niet bepaald een oordeel van waardering is.

uhm... "sores", Coen geen "vriendjes van"

Bruce Banner

MetalgirlOphelia
Botmongool
Posted 23-11-2004 12:06 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 12:03 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
uhm... "sores", Coen geen "vriendjes van"

hihih

Kankerlul

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 12:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 11:41 schreef CoenV het volgende:
Moeilijk he ... Nederlands ...

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-11-2004 12:24 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik zeg niets
Voordat Lain weer off-topic gaat

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 23-11-2004 12:25]

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 14-12-2004 10:06 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Dan maar even een reactie van Infinite Dawn zelf:

Dat iedereen vindt dat de gothicmetal scene overvol zit, dat weten we nu wel. Dat het niet origineel is, beweren wij zelf ook niet. Ik ben van mening dat dat geen invloed mag hebben op een mening omtrent de kwaliteit van de muziek. De muziek die wij maken vinden wij mooi, en ik ga geen mannelijke zang gebruiken, alleen omdat ik dan iets origineler zou zijn. We zijn begonnen zonder toetsenist, en toen we er een kregen, vond ik dat gaaf, dus houden zo!

Dat wij onze invloeden opdoen uit bands als After Forever en Within Temptation schuiven wij niet onder stoelen of banken. Ik denk alleen dat wij toch iets meer ruimte geven voor gitaar en grunts, daar waar AF en WT dat allang hebben afgezworen. De enige echte overeenkomst tussen ons en de genoemde bands is dus de bezetting, en als je ons daarop afrekent, dan moet je dat ook doen met elke deathmetal band die opstaat.

Ik hoop in ieder geval dat je mening niet gebaseerd is op het feit dat wij niet bijster origineel zijn, of dat je ons misschien kent en niet aardig vindt (deze persoon heeft zich op meer fora geregistreerd en deze recensie geplaatst) maar op de muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door DCLXVI op 14-12-2004 10:08]

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-12-2004 10:09 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

hebben jullie nou ruzie met die gozer ofzo? waarom deze recensie overal posten?

Bruce Banner

DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 14-12-2004 10:29 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2004 10:09 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
hebben jullie nou ruzie met die gozer ofzo? waarom deze recensie overal posten?

Ik zou niet weten wie het is... Ik vond Szandor Lavey geen toffe gozer, maar ik neem niet aan dat hij hierachter zit.

[Dit bericht is gewijzigd door DCLXVI op 14-12-2004 10:31]

hammer
Usericon van hammer
Posted 14-12-2004 10:54 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

ben erg benieuwd hoe jullie live klinken.
Ik ga jullie zien op beukrock.

vind jullie schijfje dik in orde

DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 14-12-2004 11:05 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2004 10:54 schreef hammer het volgende:
ben erg benieuwd hoe jullie live klinken.
Ik ga jullie zien op beukrock.

vind jullie schijfje dik in orde

Bedankt! We nemen er 1 in Den Ham!

arachnaphobia
Usericon van arachnaphobia
Posted 08-02-2005 19:30 by arachnaphobia Wijzig reactieProfiel van arachnaphobiaQuote dit bericht

Ik vind ze heel erg goed! Het optreden in Amsterdam was ook super!

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com