ff voor de duidelijkheid: ik ben zeker wel met een onderzoek bezig. En ik lul niet uit mn nek. Ik kan alleen niet alle details uitleggen omdat dat het onderzoek kan beinvloeden.
De motivatie om hier om proefpersonen te vragen is simpel. Ik heb mensen nodig meet een duidelijke 'stijl'- dus niet de mensen die gewoon de mode volgen en doen wat de massa doet. Ik had het idee dat ik die hier wel kon vinden...
Daarnaast kost het posten op het forum significant minder energie dan op straat in de kou mensen lastig te gaan vallen.
In feite is het ook niet mijn eigen onderzoek waar ik mee bezig ben, maar een verplicht onderdeel van een bepaald vak. Vandaar dat ik niet erg zorgvuldig ben ivm het werven van proefpersonen.
Misschien gebruikt mijn docent de gegevens voor een ander onderzoek, voor meer volledigheid ofzo, maar dat weet ik niet zeker, dat hoor ik later.
Ik weet nog niet precies waar ik mn eigen onderzoek over ga doen, aangezien ik pas in het 3e bachelorjaar zit, en waarschijnlijk nog wel een extra jaartje neem voor ik met bachelorwerkstuk en scriptieonderwerp aan de gang ga..
Bovendien kun je vrijwel alle psychologisch onderzoek weggooien als je het 'random' werven van proefpersonen uit de populatie erg streng opvat, aangezien het meeste sociaal-psychologisch onderzoek gedaan wordt met half-gemotiveerde psychologiestudenten als proefpersonen, dat is niet echt een representatieve steekproef, maar ja zo gebeurt het dus wel... Verder moet een proefpersoon altijd eerst toestemming geven, volgens de ethische commissie, dus je representativiteit is nooit 100%...
Als je dus bepaalde conclusies leest op basis van van een psychologisch experiment/onderzoek, stel ik dus voor dat je die altijd met een korreltje zout neemt
Enne lieve 'ouwetjes', als ik nog eens iets heb waar jullie ook aan mee mogen doen, laat ik het wel weten
Iedereen die het heeft ingevuld, bedankt. Ik zou misschien nog wat meer mensen kunnen gebruiken, dus als er nog iemand wil helpen, graag.