|
Auteur: |
|
|
ik schrijf eerst een tekst en daarbij bedenk ik een simpele melodielijn, en als die goed genoeg is ga ik het nummer verder uitwerken met betere stukken gitaar, bas en drums "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
ik begin meestal met gitaar (of in enkele gevallen een baslijn). Daarna toetsen, bas en drum (in die volgorde). Zang komt als laatst (waardoor ik meestal een nummer alsnog aanpas t.b.v. de zang). ...rare volgorde eigenlijk... |
|
quote: Jij bent ook raar. met je korte haar en ibanez bas met geschroefde hals What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team] |
|
ikzat te denken, als ik nou eerst een beukende drumpartij maak, met ritmes die elkaar lekker opvolgen, en daar gitaar over ga spelen... of is dat erg vreemd? |
|
quote: Ja dat is erg vreemd hoe kom je erbij? Als je het zo doet ben je echt debiel... nee grapje, ik denk dat het geen lwaad kan om nummers te beginnen met drums... |
|
Njah, met de band ligt het er vaak aan.., Soms komt er iemand met een tekst waar we muziek omheen schrijven, soms een riff, soms een drumbeat.. En soms plakken we vanalles aan elkaar Thuis (als ik hardcore/gabber in elkaar tracht te draaien) kan ik met van alles beginnen.. Een sample die ik vet vind, een melodielijn, een bepaald geluid.. Als ik dat hoor dan ben ik in mn hoofd dat nummer al helemaal aan het uitwerken... Dan dat meteen overzetten in Logic! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote:niks mis met die bass |
|
meestal komt onze snarenspeeler of de toetseninst met een idee voor een melodie, dan proberen we daarbij iets te vinden wat als tweede melodie in een nummer werkt.. eigenlijk hebben we niet echt een vaste volgorde verder, alleen dat "de tune" van het nummer vaker terug moet komen ivm de samenhang.. (we zijn er nog niet echt goed in trouwens, maar gaat wel steeds beter ) |
|
Bij mijn band verzinnen de bassist en ik (gitarist) gedeeltes van nummers, die we dan met z'n allen samensmelten tot een hopelijk goed lopend nummer. |
|
bij collision schrijft iedereen thuis (behalve bassist). alleen onze gitarist kan dus van de 4 componisten de muziek fatsoenlijk spelen. als ik een deuntje op de bas verzin wordt het verbasterd tot een leuk stukje. alle manieren van schrijven komen zo samen. bij charlie adler wordt alles door johan en harold (gitarist en bassist) veroznnen en uitgewerkt met de rest van de band. |
|
er is niet iets als dé volgorde in principe kan elk instrument beginnen |
|
Inderdaad.. hoewel ik nooit begin met basgitaar of drums. Als ik gewoon zit te kloten op gitaar of keyboard en allemaal dingen uitprobeer maak ik de beste nummers. Ik weet niet of sommige mensen het lied al in hun hoofd hebben voordat ze beginnen met uitwerken? Ik kan dat niet trouwens.. Voor mij werkt akkoorden uitproberen het beste. Vervolgens de melodie en drums erbij. www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
Ik bedenk eerst riffs in m'n hoofd. En als ik dan een heel nummer in mijn hoofd heb, dan zoek ik uit hoe ik 't moet spelen. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: IDD en hoe vager hoe beter.... |
|
quote: Ja, 'vaag' daar zijn we ondertussen wel goed in geworden. Heb je m'n klassieke introotje ondertussen al een beetje doorgeneusd? [Dit bericht is gewijzigd door Violent God op 17-12-2004 21:08] |
|
quote: Ja maar ik heb hier geen midi op m'n werk... |
|
quote: Hm, shit... [Dit bericht is gewijzigd door Violent God op 17-12-2004 23:56] |
|
@Boldey: als je ernaar luistert, niet schrikken als je eerst niets hoort, ik heb er een fade-in op gezet. [Dit bericht is gewijzigd door Violent God op 19-12-2004 15:22] |
Index / Muziek algemeen |