IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Velvet Cacoon Volgende pagina
Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 11-12-2004 17:24 by Iormungand Wijzig reactieProfiel van IormungandQuote dit bericht

Velvet Cacoon is een black metal band uit de US met een nogal ongewoon geluid:

"The band developed a guitar which functions off of the collected pressure of gasses from the flames of diesel gasoline instead of traditional electric pickups. The sounds are then channeled through a fiber optic cord into a 40 gallon aquarium where vibrato sensors record the final outcome."

Ik vind het heel koud klinken en leuk om bij weg te dromen naar een met sneeuw bedekt bos. Mp3 op

http://www.blazing.ws/main/legions/velvetcacoon/velvetcacoon.htm

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-12-2004 17:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2004 17:24 schreef Iormungand het volgende:
en leuk om bij weg te dromen naar een met sneeuw bedekt bos. Mp3 op

Een zeer origineel denkbeeld.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 11-12-2004 17:26 by Iormungand Wijzig reactieProfiel van IormungandQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2004 17:25 schreef Chelman het volgende:
Een zeer origineel denkbeeld.

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 11-12-2004 17:26 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

ECOFASCIST BLACK METAL.

't Moet niet veul gekker worden.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-12-2004 17:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik zit de empeedrie te downen eens even checken.

edit: iets TE veel stofzuiger naar mijn smaak. Wel lekker dromerig inderdaad. Ik droom echter niet graag van Dyson Stofzuigers.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-12-2004 17:29]

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 11-12-2004 17:33 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Klinkt wel aardig, maar niet origineel of zoiets. Ik ben ook te oud om naar ruisch-bandjes te luisteren tegenwoordig.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-12-2004 17:47 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

keristus. Wat een geluid.

Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 11-12-2004 18:16 by Iormungand Wijzig reactieProfiel van IormungandQuote dit bericht

Een interview met Velvet Cacoon:

http://www.fmp666.com/velvetcacoon/vc.html

Het is trouwens niet zomaar ruis, het is een gitaar die werkt op diesel en dat geluid wordt dan nog eens door water gestuurd. Snap het zelf niet allemaal juist, maar het lijkt me toch vrij origineel te zijn.

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-12-2004 18:55 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Klinkt niet verkeerd. Maar verder ook niet bepaald speciaal.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 20-04-2005 23:26 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Het ruischt jawel, maar toch melodieus. Duister, monotoon en repeterend zoals Xasthur's a gate through.... USBM!

Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 20-04-2005 23:47 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Velvet Cacoon is een black metal band uit de US met een nogal ongewoon geluid:

"The band developed a guitar which functions off of the collected pressure of gasses from the flames of diesel gasoline instead of traditional electric pickups. The sounds are then channeled through a fiber optic cord into a 40 gallon aquarium where vibrato sensors record the final outcome."

Ik vind het heel koud klinken en leuk om bij weg te dromen naar een met sneeuw bedekt bos. Mp3 op

http://www.blazing.ws/main/legions/velvetcacoon/velvetcacoon.htm

Heb de CD liggen. Zo wereldschokkend is het allemaal niet ... En ze moeten het verhaal van de Dieselharp er steeds zelf bij vertellen, anders kraait geen haan er naar. De band bestaat inmiddels niet meer.

Hun gedachtengoed boeit mij wel maar dan laten ze na de teksten af te drukken wegens 'te persoonlijk'.

Tja ...

'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'

El Kapitån Oscuro
Posted 20-04-2005 23:52 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 23:47 schreef Wolveken het volgende:
Heb de CD liggen. Zo wereldschokkend is het allemaal niet ... En ze moeten het verhaal van de Dieselharp er steeds zelf bij vertellen, anders kraait geen haan er naar. De band bestaat inmiddels niet meer.

Hun gedachtengoed boeit mij wel maar dan laten ze na de teksten af te drukken wegens 'te persoonlijk'.

Tja ...

welke cd bedoel je? hun eerste cd (dextronaut) is niet echt boeiend / wereldschokkend. Wereldschokkend.. lastig hoor .

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-03-2006 20:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

de debielste naam voor een black metal band

en de sound is... lichtjes ... onwaarschijnlijk

signature

nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 06-03-2006 20:46 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Jokeband.

Wel leuk, al die artfags maar zwemelen over de dieselharp, dat was allemaal gelul dus.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-03-2006 20:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik dacht al

wat een vocaal geluid

signature

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-03-2006 0:37 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hehe idd, wel gaaf dat ze de hele true metal scene voor gek hebben gehouden, uiteindelijk is het gewoon lsd black metal

wel erg gave cd, en vanwege het voor lul zetten van de 'scene' wordt hij alleen maar gaver

Je moeder.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-03-2006 0:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

De scene dat ben jij man!! Dat van die dieselharp, tering, je bent wel gay als je daar in trapt. En wat dan nog, een dieselharp, tering jantje. Als ik ooit ratten ga trainen om elkaar in de reet te neuken, zou ik zo'n instrument gebruiken om ze te programmeren op muziek.

Truste M.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 07-10-2006 10:54 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Hahahaha, prachtig! Die band is nou niet bepaald heel serieus te nemen. Dat neemt overigens niet weg dat ik ze erg gave platen gemaakt vind hebben, al vind ik "How The Last Day Came And Stayed Then Faded Into Simulated Rain" nog steeds wel hun geilste, en dat is geen BM.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-02-2007 12:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Wel of niet serieus; Gejat of niet. Dit is gaaf!
Heerlijke sfeer. Hypnotisreende muziek om bij weg te dromen.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-07-2008 15:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iemand de nieuwe al gehoord???

wat een industrialsound zeg!!

signature

El Kapitån Oscuro
Posted 13-07-2008 15:45 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

n nieuwe dus. Niet te vergelijken met hun vorige cd? Ben benieuwd!
http://www.velvetcacoon.com/music/ 2007...

[Dit bericht is gewijzigd door El Kapitån Oscuro op 13-07-2008 15:47]

Northward
Usericon van Northward
Posted 13-07-2008 18:43 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Die nieuwe is nog niet uit toch?

Liefhebbers van Genevieve, check Wrath of the Weak eens. Beide albums die dit project heeft uitgebracht zijn zeer de moeite - http://www.myspace.com/wotw666

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-07-2008 18:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik hebbem al

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-08-2008 19:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

;.;;;

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 17-09-2009 23:36]

signature

GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 29-08-2008 20:03 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:

Grappig dat mensen dat nog steeds geloven XD

Heb Nortsuite, prima cd´tje lekkere kille sfeer, alleen de drumcomputer word soms lichtelijk irritant.

Die nieuwe nog niet gehoord, alleen een sample, ben wel benieuwd eigenlijk.

Why doesn't my music get me all the chicks?

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-08-2008 20:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 17-09-2009 23:36]

signature

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com