IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Nordic Black Metal
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-11-2001 1:21 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Er wordt veel over blackmetal gelult, vooral over Scandinavische blackmetal bands, en daaraan vast zit onlosmakelijk die de ontwikkeling van de Noorse scene..

Discussseer hier dus maar alles wat met Scandinavische blackmetal en die scene te maken heeft... van de chaos van 10 jaar terug tot de bands van nu, barst maar los...

Zelf vind ik vooral de erg rauwe Noorse bands erg goed, maar juist de diversiteit aan bands die de Noorse scene op blackmetal gebied kent is gewoon geweldig.. er zijn daar zoveel bands die toch allemaal totaal weer hun eigen stijl hebben.. Van Darkthrone, Burzum, Immortal en Satyricon tot Mayhem, tot Enslaved, Hades, tot Emperor tot Aeternus... allemaal zo'n eigen geluid.. en dan heb ik alleen nog maar een handjevol van de bekendere bands opgenoemd..

Van de Zweedse scene ken ik echt goede bands op blackmetal gebied, maar bands als Dissection.. aargghh.... baal nog steeds dat Jon in de cel zit.. weet iemand meer over die geruchten dat er een nieuw album zou komen ? (jon on parole?)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 23-11-2001 1:28]

VUIG
"Selbstmord für einenen höheren Ruhm"
Usericon van VUIG
Posted 23-11-2001 11:59 by VUIG Wijzig reactieProfiel van VUIGQuote dit berichthttp://vuig.cjb.net/

tegenwoordig heeft noorwegen geen gave bands meer..

Zweden daarintegen heeft een vette scene!!!

Heaven, once so proud, look as it comes down

mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 23-11-2001 12:00 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

In scandinavie maken ze zulke extreme muziek omdat ze driekwart van het jaar ingesneeuwd zitten en daar HEEL erg kwaad over zijn...

Dit slaat nergens op.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-11-2001 12:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het was allemaal zeer goed, tot pakweg 1995, in Noorwegen. De huidige Noorse black metal vind ik 'zum Kotzen'. Sommige dingen zijn wel OK zoals Zyklon, maar de kant die Dodheimsgard, Ulver, Satyricon enzo op zijn gegaan vind ik klote. Ik heb niets tegen op nieuwe invloeden in de muziek maar doe het dan wel goed. Ulver is iedere CD weer een ripoff van een andere artiest, Satyricon kunnen nog steeds geen nummers schrijven, etc. Die scene is dood. En laat ik over nichten-rock als the Kovenant maar helemaal niet beginnen, of nog erger....DB

De zweedse scene? hmmm ben niet zo bekend ermee. Het enige wat mij bereikt zijn dingen als Dark Funeral en Marduk. tja....

De Finse sound is altijd wel apart geweest, maar dan heb ik het niet alleen over black metal. Een band als Thergothon bv...

abysoss
Usericon van abysoss
Posted 23-11-2001 12:33 by abysoss Wijzig reactieProfiel van abysossQuote dit bericht

ik hou helemaal niet van drak funeral !!!
stelletjes posres
nieuwe cd ziet er uit als dimmu borgir (zie binnen kant)

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-11-2001 12:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou ja, maakt me niet zoveel uit hoe ze er uit zien... maar de muziek stelt inderdaad geen fuck voor. Laatst per ongeluk de nieuwe gehoord... oh man
MAAR laten we het nou niet op een zeik-topic laten uitlopen.

Welke Noorse bands van vandaag de dag vinden jullie nog tof?

Fyunch
those who don't know don't care
Usericon van Fyunch
Posted 23-11-2001 13:18 by Fyunch Wijzig reactieProfiel van FyunchQuote dit berichthttp://www.obscenery.nl

Noorwegen geen gave bands?.... En Auternus, Zyklon(ondanks de misschien ietwat provocatieve naam) dan!!!

Ignorance is bliss

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-11-2001 15:42 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2001 12:00 schreef mörke het volgende:
In scandinavie maken ze zulke extreme muziek omdat ze driekwart van het jaar ingesneeuwd zitten en daar HEEL erg kwaad over zijn...

Jah ik denk dat je gelijk hebt ze worden dan heel evil en Black hint hint black black metal muziek black zoveel maanden per jaar
nou jah

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-11-2001 17:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ben niet zo op de hoogte van wat er de laatste tijd nog aan goede Noorse albums is uitgekomen, maar er zijn voor mij nog genoeg oude noorse albums die ik nog moet kopen of zelfs leren kennen om even vooruit te kunnen..

OVERIGENS is Zyklon inderdaad vrij provocatieve naam, maar een kleine tien jaar geleden heetten ze Zyklon-B, dus dan valt Zyklon nog wel mee (Kent iemand 'Blood must be shed van Z-B?) ..

Welke van de bekendere noorse bands zijn eigenlijk nog min of meer hetzelfde gebleven ... Satyricon, Covenant (nu met K), etc is veranderd, Immortal is niet slecht maar ook heel anders sinds At The Heart,, Darkthrone is Darkthrone niet meer, Ulver, Arcturus en Borknagar zijn veranderd... Emperor is niet meer zoals het was, Mayhem is nog steeds Mayhem maar niet meer zo Mayhem als tien jaar terug.. Aeternus heeft sinds Shadows.. ook andere sound... ...

Ik begrijp het als bands bepaalde wegen inslaan maar vreemt genoeg lijkt het alsof bands hierdoor vrijwel altijd slechter worden..

.....

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 23-11-2001 18:04 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Nou als alles tegenwoordig toch alleen maar kut is waarom flikkeren we er dan geen bom op. Probleem weg.

VUIG
Usericon van VUIG
Posted 23-11-2001 19:29 by VUIG Wijzig reactieProfiel van VUIGQuote dit berichthttp://vuig.cjb.net/

"De zweedse scene? hmmm ben niet zo bekend ermee. Het enige wat mij bereikt zijn dingen als Dark Funeral en Marduk. tja...."

whahaha.. nee, het blijkt wel dat je er neit zo bekend mee band whahahaha.. Barkruk en dark funeral zijn de meest domme bands uit de Zweedse scene tegenwoordig... de laatste paar albums van beide bands zuigen als de tering.. gatverdamme zeg...

Nee... de Zweedse underground is de laatste tijd de beste scene!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-11-2001 19:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmmm bedankt voor deze buitengewoon behulpzame en informatieve post.

Ares
Usericon van Ares
Posted 23-11-2001 19:44 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2001 12:33 schreef abysoss het volgende:
ik hou helemaal niet van drak funeral !!!
stelletjes posres
nieuwe cd ziet er uit als dimmu borgir (zie binnen kant)

Gelukkig kun je al foutloos spellen..
-drak(?)
-posres(?)
-binnen kant(?)
Leer jij nou maar eerst eens spellen, dan praten we dan wel verder.
En ik weet niet of jij de nieuwe DB en DF cd's gezien hebt, maar die lijken ALLERMINST op elkaar. (en voor de "binnen kant" geld hetzelfde).
Tja, toevallig vindt ik Marduk en Dark Funeral wel onwijs gaaf, en wat er in de underground rondmodderd.... Tja....
"MAAR laten we het nou niet op een zeik-topic laten uitlopen."
Juist; Dark Funeral -->

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2001 1:16 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, Dwaallicht, ik ben het met je eens dat Vuig's post niet echt een bepaalde waarde toevoegt aan het verbreden danwel ontdekken van de hedendaagse BM scene in Zweden.

Ehm, Ares loop niet zo op Abysoss te zeiken.

VUIG
Usericon van VUIG
Posted 24-11-2001 10:36 by VUIG Wijzig reactieProfiel van VUIGQuote dit berichthttp://vuig.cjb.net/

ok... even wat bands uit de zweedse scene:
WATAIN
ARMAGEDDA
SHINING
CRAFT
OPFERMORD
MALIGN
BELZEN
ONDSKAPT

kakker
Usericon van kakker
Posted 24-11-2001 11:04 by kakker Wijzig reactieProfiel van kakkerQuote dit berichthttp://www.salaciousgods.com

Scandinavische scene sucks tegenwoordig!!
De Franse underground scene en de Griekse Underground scene is de meest interessante op dit moment, dat Zweedese en Noorse gedoe??

Godver!!! Salacious Gods roelt de pann'n van 't dak

SheRa
Usericon van SheRa
Posted 24-11-2001 11:42 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2001 17:59 schreef Valorian666 het volgende:
OVERIGENS is Zyklon inderdaad vrij provocatieve naam, maar een kleine tien jaar geleden heetten ze Zyklon-B, dus dan valt Zyklon nog wel mee

Zyklon en Zyklon B zijn niet dezelfde band, er is volgens mij maar één bandlid van Zyklon die ook in Zyklon B zat.

Anyway, Zyklon heerst.

Dead things grow from deep inside...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-11-2001 14:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Kijk, daar hebben we wat aan. Armagedda kende ik al, wist niet dat ze uit Zweden kwamen, is idd een goede band!

Vuig, op wat voor labels zitten die bands, of doen ze alles in eigen beheer?

Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 24-11-2001 14:22 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 24 november 2001 11:42 schreef SheRa het volgende:
Zyklon en Zyklon B zijn niet dezelfde band, er is volgens mij maar één bandlid van Zyklon die ook in Zyklon B zat.

Alleen Samoth. Noorse scene is niet meer toonaangevend als jaren geleden. Teveel bands zijn de sample-toer opgegaan; iets waar ik (en meerdere) jeuk van krijg.

Lopen gelukkig in Scandinavie nog steeds goeie bands rond zoals Barathrum, Urn, Setherial, Bloodshed, Angantyr, Flauros e.a.

En de Amerikaanse Scene rukt op! Lopen veel goede bands tussen...

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-11-2001 14:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2001 11:42 schreef SheRa het volgende:

Anyway, Zyklon heerst.

Ja, ik weet dat Samoth zegt dat het niet dezelfde band is, hij was inderdaad het enige Zyklon-B lid wat nu in Zyklon speelt, maar ik zie het wel als dezelfde band, want anders ga je je band toch niet zo goed als dezelfde naam geven als de vorige band?!
Zowiezo vind ik het idioot dat Samoth zich Zamoth noemt in Zyklon, en Samoth in zijn andere bands..

Ik denk dat hij het vooral als andere band wil presenteren omdat ze van dat oude imago af willen wat Zyklon B had als 'underground bandje' , en ten opzichte van de scene en de media een nieuwe start wilden maken, wat zeer goed gelukt is.

Anyway.. boeit ook weinig, ze zijn namelijk gewoon wel goed!

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2001 15:00 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Soms noem ik me Zargen...

Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 24-11-2001 21:59 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Heil,

De Zweedse bm scene HEERSCHT idd!! Watain, Opfermord
Verder rukt idd ook de Amerikaanse BM scene op: Judas Iscariot, Burning Winds
Verder ga ik momenteel helemaal voor Ijslandse muziek (geen metal maar wel HEERSCHENT).

SCUM FUCK

NagasH
Beer, It's your friend.
Usericon van NagasH
Posted 28-11-2001 14:55 by NagasH Wijzig reactieProfiel van NagasHQuote dit bericht

noorwegen heerst.

"Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn"

FollowerOfTheDamned
The Sin Of Satan, Is The Sign Of Gorgoroth
Usericon van FollowerOfTheDamned
Posted 28-11-2001 21:48 by FollowerOfTheDamned Wijzig reactieProfiel van FollowerOfTheDamnedQuote dit bericht

De Noorse scene is zeker niet dood!!

Kijk naar Gorgoroth of Obtained Enslavement of Ragnarok

Of Tidfall. Een steengoeie band uit Noorwegen met een geweldig debuut (alleen jammer dat ze nu bij Nuclear Blast zitten )Nuclear Blast verneukt trouwens wel meer bands (aw, fuck, Gorgoroth zit trouwens ook bij NB )

rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 29-11-2001 9:59 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 24 november 2001 14:28 schreef Valorian666 het volgende:
Ja, ik weet dat Samoth zegt dat het niet dezelfde band is, hij was inderdaad het enige Zyklon-B lid wat nu in Zyklon speelt, maar ik zie het wel als dezelfde band, want anders ga je je band toch niet zo goed als dezelfde naam geven als de vorige band?!
Zowiezo vind ik het idioot dat Samoth zich Zamoth noemt in Zyklon, en Samoth in zijn andere bands..

Ik denk dat hij het vooral als andere band wil presenteren omdat ze van dat oude imago af willen wat Zyklon B had als 'underground bandje' , en ten opzichte van de scene en de media een nieuwe start wilden maken, wat zeer goed gelukt is.

Anyway.. boeit ook weinig, ze zijn namelijk gewoon wel goed!

Het is voor mij dezelfde band. Samoth schreef in Zyklon-b namelijk het grootste gedeelte van de muziek en doet dat in zyklon nog steeds. Ik was vroeger enorm emperor fan maar emperor is kapot gegaan aan die gay-tunes van isahn (wordt bijna net zo slecht als pecatum). Samoth heeft zijn invloeden duidelijk overgebracht naar zyklon en die muziek is dan ook supervet.

De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-11-2001 10:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ja.. ik vond Ihsahn destijds (toen jij Anthems aanschafte een behoorlijke tijd terug) altijd het 'creative brein' achter de band, maar zoals zo velen heeft hij het naar mijn idee te ver doorgetrokken met zijn rare pingeltjes enzo..

Samoth rules nog steeds, EN heeft nog steeds lang haar! O yeah..

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com