IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Belgian Doom Night - 23 april, De Centrale, Gent Vorige pagina
istari
Usericon van istari
Posted 05-03-2005 16:21 by istari Wijzig reactieProfiel van istariQuote dit bericht

There's a 2 page special in this month's edition of Belgium's leading rock and metal magazine Rock Tribune

for the ones who understand dutch or flemish, read it here:

page 1

page 2

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-03-2005 15:13 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Dat Nederlands lezen gaat me steeds beter af, dus bedankt! Leuk stukje geschiedenis.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

istari
Usericon van istari
Posted 24-03-2005 11:07 by istari Wijzig reactieProfiel van istariQuote dit bericht

PLACE OF SKULLS ADDED TO THE BILL (with members from cultbands like Pentagram, Death Row and Revelation!!!)

COUNT RAVEN
ESOTERIC
PLACE OF SKULLS
OFFICIUM TRISTE
MIRROR OF DECEPTION
THE GATES OF SLUMBER
PALE DIVINE
ATARAXIE
DOOMSHINE
RISING DUST

istari
Usericon van istari
Posted 24-03-2005 11:07 by istari Wijzig reactieProfiel van istariQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2005 23:45 schreef istari het volgende:
The final line up for Belgian Doom Night 3 is finally confirmed. The happening will be on Saturday 23 April at De Centrale in Gent (Belgium, 50 km north of Brussels).

This is the line up:

COUNT RAVEN
ESOTERIC
PLACE OF SKULLS
OFFICIUM TRISTE
MIRROR OF DECEPTION
THE GATES OF SLUMBER
PALE DIVINE
ATARAXIE
DOOMSHINE
RISING DUST

There will also be a warming up show with 2 bands (tbc) at The Frontline on Friday 22 April, with FREE ENTRANCE for all people with Belgian Doom Night tickets.

Tickets will be on sale 1st of February, and the website http://www.belgiandoomnight.tk/

Doors will open on saturday at 14h00 with a small metalmarket, and the first band will start at 15h30. Presale will be 17 euro, and 20 euro at the door. Places will be limited!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 24-03-2005 11:09 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2005 11:07 schreef istari het volgende:
PLACE OF SKULLS ADDED TO THE BILL (with members from cultbands like Pentagram, Death Row and Revelation!!!)

Leuk, ga volgende week een kaartje halen. Dan is het weer de eerste van de maand.

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 24-03-2005 12:10 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

holy shit wat een line-up toch he!!! verplicht aanwezig iedereen.

Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 24-03-2005 19:57 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

Kaarten ook via mij te koop!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-03-2005 14:31 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Tijdschema is bekend:

15h00-15h30: Ataraxie
15h45–16h15: Doomshine
16h30-17h00: Rising Dust
17h15-17h55: Pale Divine
18h10-18h50: The Gates Of Slumber
19h05-19h45: Mirror Of Deception
20h00-20h50: Officium Triste
21h05-21h55: Place Of Skulls
22u20-23u30: Esoteric
23u50-01u00: Count Raven

7,5 uur Doooooooooooooooom!!!!!!!!!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-04-2005 15:53 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Zojuist tickets gekocht! Zijn er nog meer ZM-ers die hier naar toe gaan?

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 19-04-2005 11:49 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2005 15:53 schreef Mark Z het volgende:
Zojuist tickets gekocht! Zijn er nog meer ZM-ers die hier naar toe gaan?

*schop*

Blijkbaar niet.

@Pim: Kunnen jullie as zaterdag Lonesome of Pathway of broken glass spelen! Allebei mag ook natuurlijk!
Bijvoorbaat dank!

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 19-04-2005 16:29]

Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 19-04-2005 19:11 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

Spelen we beide niet helaas. Volgende keer beter. Het blijft lastig afwegingen te maken als je slechts 50 minuten hebt.

Sar'Goth the Warlock
Posted 19-04-2005 19:19 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

ik ga er helaas ook niet bijzijn.. zeer ten spijt, want wat was count raven verdomme gaaf 2 weken geleden! en die line-up.. zo zie je em nooit meer.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-04-2005 20:12 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik ga mijn best doen om dit feestje (héhé) bij te wonen, als ik iemand meekrijg tenminste, want ik vrees dat dit ik daar -in tegenstelling tot death, black of heavy metalgelegenheden- niet echt iemand bekend zal ontmoeten

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 20-04-2005 21:19 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2005 14:31 schreef Mark Z het volgende:
Tijdschema is bekend:

15h00-15h30: Ataraxie
15h45–16h15: Doomshine
16h30-17h00: Rising Dust
17h15-17h55: Pale Divine
18h10-18h50: The Gates Of Slumber
19h05-19h45: Mirror Of Deception
20h00-20h50: Officium Triste
21h05-21h55: Place Of Skulls
22u20-23u30: Esoteric
23u50-01u00: Count Raven

7,5 uur Doooooooooooooooom!!!!!!!!!

I'll be there.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 21-04-2005 10:22 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Stoer, er schijnen 'al' 100 kaartjes in de voorverkoop te zijn verkocht!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-04-2005 10:04 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Vandaag!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2005 11:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Veel plezier ...
Laat weten hoe het was!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 24-04-2005 17:46 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Het was gaaf! Erg gezellige dag geweest!

Vanwege een van te voren voorspelde drukte in Gent en de werkzaamheden rond Antwerpen, waren wij maar op tijd vertrokken. Maar doordat de drukte op de weg erg meeviel, kwamen we een uur te vroeg op de plaats van bestemming aan. Toen we de auto weg wilde zetten in een zijstraat, werden we door Martin, de drummer van Officium Triste, gewezen op een gratis parkeerplek iets verder op.

Toen we de auto weg hadden gezet, liepen we zonder enige kaartcontrole zo de zaal binnen waar de optredens plaats zouden vinden. Volgens mij waren we de eerste betalende bezoekers, de rest dat er rondliep waren voornamelijk bandleden. Ataraxie was de eerste band en was daarom ook bezig met de soundcheck. Op een gegeven moment kregen alle aanwezigen, waaronder wij, een oranje polsbandje. Na de soundcheck van Ataraxie was er nog steeds tijd genoeg over om even buiten wat rond te lopen. Toen we terug kwamen gingen we door de zij-ingang van het gebouw naar binnen, waar nu (eindelijk) naar onze kaartjes werd gevraagd. In principe hadden we zo door kunnen lopen, doordat we die oranje polsbandjes al hadden. Wat bleek nou, betalende bezoekers kregen gele polsbandjes en bandleden oranje. Ik bleek dus met mijn vriendin in een doom band te zitten.

Om drie uur begon dan eindelijk de eerste band: Ataraxie. Deze Fransen doomband had ik al een keer eerder op DDDII gezien en het nieuwere werk wat ze speelden is nog wat harder dan dat het al was. De vocalen van Jonathan Thery gaan steeds meer in de richting van de vocalen die hij gebruikt in zijn andere band Funeralium. Dat gekrijs is niet aan mij besteed, dus ik vond het niet erg dat het maar een half uurtje duurde.

Vervolgens was het de beurt aan het Duitse Doomshine, die vorig jaar ook te vinden waren op DDDIII. Ondanks het matige geluid wist de band toch te overtuigen, mede door clean vocals van zanger Timmy. Een fijne melodische doom band dus.

Rising Dust was de derde band op de bill en deze Fransen zetten een energieke set neer vol met lekkere stoner doom. Een aangename verassing vond ik het!

De vierde band, Pale Divine, hebben we gemist, omdat we even wat CD's insloegen. Ik heb zelf Scald - Will of the Gods is Great Power en Thee Plague of Gentleman - Primula Pestis aangeschaft en mijn vriendin kocht de CD van Mar de Grises, die een zeer sterk optraden gaven in de Little Devil jl. donderdag.

Naar The Gates Of Slumber was ik erg benieuwd, omdat ik het enige nummer wat ik van de Amerikanen heb erg goed vind. Helaas bleek dit nummer ook hun beste te zijn en verder stond het geluid van de zanger veel te hard en klonk het ook niet allemaal even zuiver.

We gingen nog even door met slechte zangers, want wat de zanger van het Duitse Mirror of Deception presteerde, was al helemaal niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig waren vooral de eerste nummers erg leunend op de clean vocals, in de volgende nummers kwam er meer een grunt aan bod.

Met slechte zang heeft Officium Triste nooit te maken geloof ik. Ik zag ze nu voor de vierde keer in een jaar tijd denk ik en een optreden van OT is nooit slecht. Pim had er weer zin in en het blijft leuk om te zien hoe nonchalant hij op het podium staat waar hij het ene naar de andere sigaret opsteekt. Prima optreden, goede set en een welkome afwisseling naar het doom/death genre.

Place of Skulls was de laatste band die aan de lineup werd toegevoegd en deze band rond ex-Pentagram gitarist/songwriter Victor Griffin speelde lekkere solide traditionele doom metal.

Count Raven stond geprogrammeerd als laatste band die zou optreden, maar ze werden omgeruild met Esoteric. Het was erg leuk om deze doom veteranen aan het werk te zien en ik kan niet wachten op Wacken, waar ze weer zullen optreden. Het geluid en respons van het publiek was ook prima.

De laatste band van de dag was dus Esoteric. Tja, wat moet je er van zeggen. Je wordt als het ware gehypnotiseerd door hun optredens en muziek. Het geluid was echter niet zo goed als in 013 vorig jaar tijdens de Day of the Cross. Het grootste gedeelte van het publiek geloofde het echter wel en het was dus niet echt druk meer.

Al met al een zeer geslaagde dag dat prima georganiseerd was! Volgend jaar met z'n allen naar toe zou ik zeggen, want erg druk was het er niet!

Sar'Goth the Warlock
Posted 24-04-2005 20:15 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

mooi samenvatting denk ik.. was er zelf niet, maar welke nrs speelde count raven?

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-04-2005 11:45 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2005 20:15 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
mooi samenvatting denk ik.. was er zelf niet, maar welke nrs speelde count raven?

Pfff, ik ben zeer slecht in namen van nummers onthouden en ik ken ook niet alles van Count Raven. Maar ze speelden in ieder geval Let The Dead Bury The Dead, Children's Holocaust en ook nog een nieuw nummer.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-04-2005 12:23 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Hahaha, geniaal!

De geluidsman van zaterdag had teveel gezopen, lag tijdens de laatste optredens ergens te pitten, daarom stond er ineens iemand anders achter de knoppen!

De organisator had het ook bij de persoonlijke notes staan voor volgend jaar:
no beer for the soundman!

emillio
Usericon van emillio
Posted 25-04-2005 18:32 by emillio Wijzig reactieProfiel van emillioQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/MusketeerOfDeath

Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 26-04-2005 23:21 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

Gave foto's

X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 28-04-2005 19:10 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Wat een verslag van Mark Z.

Ikzelf kan wat korter zijn:
Ataraxie helaas gemist. Dan een hoop traditonele doom / stonerrock; eerlijk gezegd: dat gaat vervelen na een aantal uren. De enige afwisseling tussendoor hadden we met Officium Triste, gelukkig wel een goed optreden. En hoofdact Esoteric was ook erg goed, fijn om ze eens met deftig geluid te horen (vorig jaar in de Frontline was er meer gepiep dan iets anders te horen) ! Toen ik na afloop achterom keek, bleek de zaal inderdaad behoorlijk leeg te zijn ...

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-10-2005 20:25 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Lees net ergens dat, als er al een BDN in 2006 komt, deze pas in oktober gaat plaatsvinden. Erg jammer, nu is er in april (nog) niets te doen op doom gebied.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com