|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat het ook een schrijver was. Uiteraard ben ik wel bekend met zijn muziek, en dat is heel goed uitstaanbaar. Ten New Songs vind ik persoonlijk wel een heel ok album. Maar de eerste 2 die jij noemt kan ik ook wel waarderen, I'm your man zal ik binnenkort eens gaan luisteren. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
JOOD??? hij is nu toch al een paar jaar tot het ZEN BUDDISME bekeert.... en inderdaad is het prachtige muziek. Songs Of Love And Hate, Various Positions en I'm Your Man zijn ronduit geweldige albums. Eindelijk een topic over deze fijne man! I Find That I Am Not There... |
|
Eens een jood... zo denken ze er zelf toch over? tot het Zen boeddhisme kan je je trouwens niet bekeren, en volgens mij is hij ook niet een totale aanhanger ook al woont hij (nog steeds?) in een klooster. And my marlboro light |
|
quote: Je bloed verandert niet van kleur hoor als je je bekeert. (Waarom blijven mensen het begrip volk en religie maar door elkaar gooien?) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Jep, maar ja Joden zijn natuurlijk van oorsprong ook maar semieten net als hun arabische vijanden trouwens Altx-je luister jij ook naar Leonard? zo nee zal ik je het een keer laten horen manneke! And my marlboro light |
|
quote: Als het geen religie is en puur om het bloed gaat waarom ben je dan geen jood als alleen je pa joods is? Mijn ma luistert hiernaar. [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 18-01-2005 13:17] |
|
quote: Waarom ze uberhaupt die regel verzonnen hebben weet ik niet, maar de achtergrond ervan is dat je vanzelfsprekend wel zeker weet wie de moeder is, maar nooit 100% zeker wie de vader. Dus om vergissingen te voorkomen... Maar IMHO is het maar hoe je er zelf tegen aan kijkt, want officieel was wijlen mijn opa aan moederskant officieel de laatste jood in de familie, maar als je mijn gezicht van dichtbij bekijkt, zie je allerlei semitische trekjes... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Nee, nog niet, maar ik sta open voor alle vormen van goede muziek. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Waarom die regel er is? simpel: de Joden waren een volk onder vele volkeren die in een soort permanente oorlog met elkaar verwikkeld waren. Indien er een Joodse vrouw verkracht zou worden door bijvoorbeeld een Fillistijn zou het nog steeds een Jood zijn en geen Fillistijn, dus een geluk bij een ongeluk zeg maar. And my marlboro light |
|
quote: Ja, idd, om op die manier uitroeiing van het ras te voorkomen... Als je erover nadenkt, slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Het is niets meer dan struisvogelpolitiek. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Nou ik denk dat het wel mee valt, het ging er tenslotte nogal hard aan toe in die tijd, vind het persoonlijk wel een slimme zet And my marlboro light |
|
gezellig COHEN topic...... I Find That I Am Not There... |
|
Ik zou zeggen post eens wat leuke info over Cohen of jouw persoonlijke luisterervaringen! And my marlboro light |
|
Via de mama leren kennen. Aardige muziek. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote: Ik heb geen zin om mezelf te quoten uit dit zelfde topic... I Find That I Am Not There... |
|
Is dit familie van onze grote vriend uit Amsterdam? |
|
Pff, Leonard Cohen, teveel gehoord toen mijn vader depri was na de scheiding van mijn ouders (hoe clichématig ) Als ik Leonard hoor denk ik altijd terug aan die zwarte pagina's uit mijn leven en dat vind ik niet prettig, dus ik kan geen objectief oordeel over de muziek van de beste man vellen. Perfecte muziek als je overweegt zelfmoord te plegen en je nog een laatste duwtje nodig hebt |
|
Mijn pa en ik noemen die vent thuis altijd ' Harry de Hijger' Ghehehe.. En ik ben er niet echt over te spreken.. Mn moeder gooide me er vroeger dood mee, nu nogsteeds trouwens.. Kom je eens thuis en wat staat er dan aan, Harry de Hijger.. Bah ! |
|
Zijn teksten zijn erg mooi. Hij schreef zelfs muziek voor 'Natural born killers', superfilm. Wel heb ik altijd het idee dat er iets aan het toerental van m'n pick-up scheelt als ik 'm beluister Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
M'n ouders hebben daar ook een CD van. De muziek op zich is wel te behappen, maar hij brengt 't zo ongelooflijk zeurderig |
|
quote: "That's a hard one to remember, yes it makes you clench your fist. And then the veins stand out like highways, all along your wrist. (...) Now Santa Claus comes forward, that's a razor in his mit; and he puts on his dark glasses and he shows you where to hit" |
|
Tja dit is wel off-toppic.. maar ken je Nick Drake al? Zo niet.... schaam je niet ga snel naar de winkel en koop Pink Moon. Als je Cohen kan waarderen dan zal je dit ook goed bevallen. Vriendelijke toedels van de Dark Side! "HELLO! We're looking for nuclear wessles." |
|
Leonard Cohen is GENIAAL! http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Euuh, dat klopt.. maar probeer nou ook eens Nick Drake.. toe maar "HELLO! We're looking for nuclear wessles." |
|
|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |