|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Waarom? |
|
Omdat een van de beste nummers ooit wel heel bruut verkracht wordt. |
|
KOm op, het zijn de Peppers. Dan weet je dat Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Tsja... |
|
Nu bij EénVandaag. |
|
Kut, gemist. Morgen ff uitzending gemist kijken. Ging het over Lou z'n fotoexpositie? http://www.parool.nl/muziek/2007/artikelen/101107-reed.html Hij ging geloof ik ook de Andy Warhol tentoonstelling openen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Candy Says... signature |
|
Iemand enig idee waar ik zo'n VU shirt van het eerste album kan kopen? Het internet bied geen uitkomst als we over winkels binnen Nederland spreken... |
|
Hoop van die dingen gezien in Bangkok, maar ze hadden stuk voor stuk een héél hinderlijk spelfoutje, 'Velvet Undeground' ofzo. Reden genoeg om het niet te kopen, terwijl ik zo'n shirt ook best graag wil hebben. |
|
|
|
quote: Vandaag naar elke winkel in Amsterdam geweest die er een zou kunnen hebben, helaas vertelde alle winkeliers stuk voor stuk dat ze niet zo makkelijk te vinden zijn in Nederland... en laat mij nou net geen credit card hebben. Oplossing is hier wel al gevonden. Strijkpapier met VU plaatje + strijkbout + shirt = VU shirt. |
|
En anders krijg je voor 25 euro zo'n XXL doorschijnend wit ding met een banaan die na drie keer wassen langzaamaan gepeld wordt. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Blijkbaar erg veel mensen weg van hun debuut, ook liefhebbers van hun tweede: White Light/White Heat of Loaded? Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
quote: Met White Light/White Heat kan ik he-le-maal niks. Loaded vind ik echt súpervet, komt heel dicht bij TVU&N, maar mist net die klassiekers. De s/t is ook wel ok trouwens. |
|
Verbaast me nogal dat je zegt dat juist Loaded dicht bij TVU&N komt, die staat er (op Sunday Morning na) naar mijn mening juist erg ver vanaf. Dat rauwe primitieve van hun debuut hoor ik eerlijk gezegd meer terug in White Light/White Heat. Kan me echter erg goed voorstellen dat je er niks mee kan. Het is en blijft een bak pleurisherrie. Maar wel een heerlijke bak pleurisherrie Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
De eerste twee albums zijn super vet, ik kan niet zeggen welke van de twee ik het beste vind, daar zou ik iedere dag een ander antwoord op kunnen geven. De rest van The Velvet Underground vind ik eigenlijk maar matig tot slecht. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Nico solo vind ik geweldig, vooral die wazige uitvoering van "The End". Veel gedraaid in combinatie met slechte drugservaringen enzo, huiveringwekkend. Lou Reed vind ik een omhooggevallen arrogante kwal, nog nooit zo'n spijt gehad als van dat kaartje van de "Busload of faith"-tour, foei wat een aanfluiting. Nog nooit een zo ongeïnspireerd iemand zien optreden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ik vind Nico solo ook eigenlijk minstens zo tof als met VU. Dat mens had echt een fantastische stem. "Valley of the kings" Ze is samen met Grace Slick van Jefferson Airplane toch wel mijn favoriete zangeres uit de '60's Tragisch leven ook zeg. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
de samensmeltingsstukken tussen Lou en Velvet zijn briljant, later modderden ze vooral aan. geef lij dan maar "simpele" nummers van Lou als "This Magic Moment" signature |
|
Fan! |
|
De eerste van the Velvet Underground is natuurlijk een echte klassiekert. Verder zijn Berlin en Transformer van ome Reed erg goed te pruimen. Platen waarmee hij wat mij betreft op gelijke hoogte stond met David Bowie en Iggy Pop. De beste man heeft echter ook wel wat inspiratieloze bagger gemaakt. Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Ik draai de laatste tijd vaak Songs For Drella, nog meer liefhebbers hier? Album door Lou Reed en John Cale, gebaseerd op het leven van en opgedragen aan Andy Warhole. Erg sterk, erg VU. Laatst de gelijknamige balletvoorstelling gezien en hoewel me dat zelden kan boeien en ik vooral voor de muziek ging, was ik hiervan danig onder de indruk. Wel een aanrader. You have time. You are doing fine. |
|
Lees dit nu pas, maar: quote: Chelsea Girl is een fantastisch album, sommige nummers doen me enorm aan Nick Drake denken. You have time. You are doing fine. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |