|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
'True nature unfolds' luisteren die plaat! Callisto speelt een soort van ambient 'metalcore' afgewisseld met jazz stukken. Het is gewoon geniaal! http://www.sitruunamaailma.fi/callisto/news.html |
|
volgens mij moet je deze topics eens bestuderen; http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1292513 http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/703869 |
|
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Deze bands zijn mij niet ontgaan. |
|
15 juni in ACU, Utrecht te bewonderen: Callisto(Fin) & support True nature unfolds is de titel van het full-length album van het Finse Callisto. De plaat is uitgebracht op het in metal-land bekende Earache label en is een waar meesterwerkje. De duisternis, kou en melacholie van hun moederland klinken door in de zware, sfeervolle, doomy postmetal van de band, die doet denken aan het betere werk van genre-voorlopers Neurosis en vooral Isis. Echt een band om je live helemaal door te laten meeslepen om pas aan het einde van de set weer met een harde klap terug in de realiteit gedonderd te worden. (www.callistochaos.com) De support-act is bij het ter perse gaan van dit maandoverzicht nog niet bekend, dus houd daarvoor de aankondigingen in de gaten. Aanvang: 21:00 uur * Prijs: 6,- Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Nou deze soundscapes zou ik niet als Metalcore omschrijven, where is the hardcore? Maar ze maken in elk geval goede soundscapes die een compactere versie van nummers in de stijl van Cult Of Luna zijn. Goede Postrock/Postcore-act dit. Toevoeging van Saxofoon en vrouwelijke zang is ook origineel. |
|
quote: Nou, ik was er gister bij en was echt schandalig hoe weinig mensen er waren. Opener Sengaia had er nog een stuk of 35/40, maar Callisto had er op het einde nog maar 20 over. Echt absurd laag voor zo''n enorm goeie en getalenteerde band. Sengaia zette enorm vet optreden neer. BELACHELIJK technische gasten, was zoiezo al een genot om naar te kijken. Muziek die geinspireerd is door bands als Dillinger Escape plan, Crytopsy en vleugjes Nile, maar nooit klinkt als een rip-off of kopieermachine. Erg afwisselende muziek. Callisto begon met erg postrock georienteerd nieuw nummer die op sferische manier tot een einde kwam. Daarna volgden nog 6 nummers waaronder 4 nieuwe en 2 van True Nature Unfolds (oa Caverns of Khafka). Callisto heeft zoveel sfeer en dreunt zo lekker dat je er wel uren naar kunt luisteren. Top van het genre! |
|
Het was gister zeker gaaf. De drummer van sengaia was echt belachelijk goed. Zelden iemand zulke jazzy blast beats zien maken. Callisto was een groovende muur. Ik moet wel zeggen dat ik 2 keer het gevoel heb gehad dat ze een Isis cover inzetten, maar dat mocht de pret niet drukken. Zeer geslaagde avond ondanks de eerder genoemde belachelijke opkomst. |
|
http://www.myspace.com/callistochaos Nieuwe nummertjes klinken super, eindelijk een postcoreband die niet teveel postrock gaat spelen (gezien ISIS, Cult of Luna, Pelican (niet dat ze kut zijn geworden, maar er zijn nu te weinig harde postcore bands meer over)). Erg riffgeorienteerd nog steeds en behoorlijk depressief. Ben nu helemaal benieuwd naar het nieuwe album! |
|
quote: Voor een deel ben ik het wel met je eens. Veel postcore bands die heavy begonnen zijn, zijn ondertussen erg richting postrock verschoven. Persoonlijk ben ik een enorme postrock-fan, maar echte heavy shit is natuurlijk ook geweldig. Wat dat betreft, bij het concert van Cult of Luna onlangs in de Dynamo stond Amenra in het voorprogramma. Geen bijster originele band, maar als je "The Beyond" van CoL vet vond, dan zou ik zeker deze Belgische band eens checken. Heavy as hell! Homepage: http://www.ritualofra.com/ |
|
Die nieuwe nummers van Callisto zijn wel heeeeel erg Oceanic stijl Isis zeg... klinkt allemaal erg mooi hoor, maar een beetje meer eigen inbreng zou niet weg zijn. Bands als Overmars, Impure Wilhelmina en Envy (fucking briljant!) brengen toch meer eigen stijl naar voren. |
|
Dat doet mij eraan herinneren dat ik dat Impure Wilhelmina nog eens moet halen. Klonk erg goed toen ik het hoorde! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Inderdaad, The Beyond vind ik duidelijk het beste CoL album, beukt zo zwaaaaaaar, soms 8 gitaren over elkaar heen, ongeevenaard. Niet dat ik verder iets tegen Salvation, Panopticon, Fire in our Throats enz heb, allemaal prima albums, maar van mij mogen er ook meer harde postcore bands opstaan. Dingen als oude Norma Jean bijvoorbeeld. Ja die Amen Ra die had ik daar ook gezien. Was mijn 3e keer al. Had ze ook vorig jaar voor Red Sparowes gezien. Zeer goeie band ja, dat cdtje ook al een tijd geleden gekocht en veel beluisterd. Van die bands mogen er van mij dus meer opstaan. Impure Wilhelmina, heb ik wel van gehoord, wat is het precies? Envy moet ik nog beter gaan luisteren, net als Overmars (die misschien wel iets te arty zijn). |
|
De nieuwe Callisto is weer om te janken zo mooi Misschien wel de postcore-kraker van het jaar! |
|
Dan maar hier, nieuwe Envy - Insomniac Doze. Wie kan de zin "plaat van het jaar" zeggen? |
|
Cool, ben benieuwd.. Ik vind 'a dead sinking story' van Envy erg mooi! Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Een nieuwe Envy?!? Hebbe hebbe hebbe! |
|
Nieuwe Callisto ben ik trouwens nog niet helemaal van overtuigd, hij doet me op de een of andere manier minder dan 'True Nature Unfolds' |
|
hmmm, die moet ik eens checken. Nooit van gehoord trouwens signature |
|
Die nieuwe haalt het niveau van True Nature Unfolds dus wel! Hij is iets rustiger, maar dat kan ik juist wel waarderen. |
|
quote: Ik ben inmiddels ook op mijn eerdere uitspraak teruggekomen. Uitermate puik plaatje. |
|
Mooi! Insomniac Doze is zoals iedereen al zegt ook een zeer relaxed plaatje! |
|
Noir is echt super vet, toen ik te horen kreeg dat het een combi van metal en jazz zou zijn had ik verwacht dat het gewoon zo'n 13 in een dozijn muziekstijlen mixen was. Maar dat is het zeker niet. Erg mooie overgangen ook ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
erg groovy, zwoele muziek op die nieuwe signature |
|
Lekker muziek ja. Goeie sound ook. Ze staan in Finland nu in de top 40; ik ben benieuwd hoe hoog ze gaan komen. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |