IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 'Oppeppen' van bootleg (video/audio)
ouwe
Usericon van ouwe
Posted 28-01-2005 23:00 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Zo, mijn volgende discussie onderwerp betreft het oppeppen van bootlegs! Ik heb hier een aantal video en audio bestanden die met de microfoon van een camera zijn openomen. Niet al te best dus. Nu ben ik niet zo'n slim persoon in het editten van AV, maar ik wil het wel graag. Kan iemand mij vertellen wat de beste filters zijn om zowel beeld als audio op te kunnen peppen (ruis eruit, overbodige troep eruit etc.) Ik gebruik Adobe Premiere 6.5 en Cool Edit Pro 2.0 en ik heb hier ook nog Sound Forge 6.0 liggen... Let wel, ik heb alleen de basis van de ze programma's onder de knie!


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 28-01-2005 23:09 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

wavelab


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 28-01-2005 23:10 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Ja, daar kan ik niets mee. Specifiekere informatie? Filters?


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 28-01-2005 23:11 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

sorry 'k heb dat programma zelf nooit gebruikt


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 28-01-2005 23:12 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Ehm.... Right


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 29-01-2005 2:24 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2005 23:00 schreef ouwe het volgende:
Nu ben ik niet zo'n slim persoon


Mja, dat is bekend.
Maar toch een leuk initiatief.


Odal
Usericon van Odal
Posted 29-01-2005 2:26 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

@ CoenV Flikker op.


@ Ouwe wat wil je dan precies?


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 29-01-2005 2:33 by CoenV Profiel van CoenVQuote dit bericht

[gemodereerd]

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 31-01-2005 12:03]


Hypocrisy_Female
Usericon van Hypocrisy_Female
Posted 29-01-2005 3:34 by Hypocrisy_Female Wijzig reactieProfiel van Hypocrisy_FemaleQuote dit bericht

Hou gewoon je mond met je stoere poser praatjes en help hem gewoon..


olé


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 29-01-2005 3:43 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

Jongens, jongens, beetje lief voor elkaar!



ouwe
Usericon van ouwe
Posted 29-01-2005 14:54 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

hehe, het schiet al lekker op...


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 30-01-2005 17:14 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Iemand?!


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 30-01-2005 17:28 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2005 2:33 schreef CoenV het volgende:
Je Joodse ogen zijn blind geworden van het onophoudelijk met je kop rammen tegen de klaagmuur beuken, zionist. Lees zijn eerste zin eens goed, semiet.
lees voortaan ook je eigen eerste zin eens terug...

Overigens, Ouwe:
Google


[Dit bericht is gewijzigd door Magistus op 30-01-2005 17:35]


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 30-01-2005 18:33 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Hmmz, zal lastig worden. meeste filters zorgen juist voor een vermindering van de originele kwaliteit. En als die al niet zo best is...


Bazzio Attacks!!!


testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 31-01-2005 9:16 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

geluidsrecorder


zzz


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 31-01-2005 10:02 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

dollufffffffff!

ga je melden!


enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 31-01-2005 10:38 by enlil Wijzig reactieProfiel van enlilQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2005 18:33 schreef bazzio het volgende:
Hmmz, zal lastig worden. meeste filters zorgen juist voor een vermindering van de originele kwaliteit. En als die al niet zo best is...


Als de ruis echt overheerst dan kan een filter weinig goed doen. Achtergrond ruis is prima te verwijderen. Ook harde tikken kun je handmatig verwijderen.

Verder kan je bepaalde frequenties wat oppeppen en hiermee het geluid duidelijker en voller laten klinken.

En met de normaliser kan je de muziek op het maximale geluidsniveau zetten.

En dit alles met cool-edit pro.


Signature


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 31-01-2005 12:59 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2005 10:38 schreef enlil het volgende:
Als de ruis echt overheerst dan kan een filter weinig goed doen. Achtergrond ruis is prima te verwijderen. Ook harde tikken kun je handmatig verwijderen.

Verder kan je bepaalde frequenties wat oppeppen en hiermee het geluid duidelijker en voller laten klinken.

En met de normaliser kan je de muziek op het maximale geluidsniveau zetten.

En dit alles met cool-edit pro.


Kijk, nu komen we ergens... Heb je misschien MSN Messenger?


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 04-02-2005 18:18 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Wat wil je met het beeld doen?
En wat is de gemiddelde kwaliteit; flets, overbelicht, onderbelicht (=korrelig)?

Met Levels kun je in ieder geval veel bereiken: Je kunt er het contrast mee vergroten (of verkleinen) door specifiek de waarden voor wit en/of zwart (en/of grijs) te verschuiven. (klik op setup bij levels in effectcontrols en je ziet een grafiek verschijnen met een preview)

De kleuren....tja... dat is een beetje vogelen met Colorbalance (de gewone om de kleur aan te passen via RGB-controls, de 'andere' nl. Colorbalance (HSL) kun je eventueel gebruiken om (gedeeltelijk) te ontkleuren of de saturation ietsjes op te krikken, maar dat wordt gauw spuuglelijk).

Ik neem aan dat er een beetje lichtshow aan te pas komt. Dat wordt dus of de hele clip dezelfde effecten, of op strategische plekken knippen en afzonderlijk effecten toepassen of keyframes gaan gebruiken (maar dat gaat denk ik te ver; intensief werk).

-----
Audio: watvoor ruis is het?
-hoor je de camera? (check de spectrum analyse of je de ruis ziet zitten en probeer die frequencie met de parametric EQ iets weg te drukken
-is het publiek? (lastig wegwerken)
-is het hiss? (noise reduction-->hiss blabla)

Zoals eerder gezegd (in Cool Edit):
eerst normaliseren
dan ruis aanpakken
dan de rest onder handen nemen (bijv indien nodig: lichte compressie, iets meer power in de bass, tussen bass en midden evt 'ontmodderen', iets meer 'leven' in het hoog, gekke pieken "hard limiten")
als laatste weer normaliseren naar 100% voor maximaal volume.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Een beetje late reactie misschien, maar ik was zelf druk met montage-zooi.

(edit: toevoegingen)

[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 04-02-2005 18:24]



ouwe
Usericon van ouwe
Posted 04-02-2005 22:37 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

heel erg bedankt voor de informatie. iemand heeft me onlangs al een redelijk eind geholpen, maar ik denk dat ik hier ook nog wel leuke dingetjes uit kan trekken! ik ben nu te lam om zoveel op mijn muis te klikken dus ik lees het morgen even uitgebreid na... alvast bedankt in ieders geval!!


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen