|
Auteur: |
|
|
wavelab www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
Ja, daar kan ik niets mee. Specifiekere informatie? Filters? |
|
sorry 'k heb dat programma zelf nooit gebruikt www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
Ehm.... Right |
|
quote: Mja, dat is bekend. Maar toch een leuk initiatief. |
|
@ CoenV Flikker op. @ Ouwe wat wil je dan precies? |
|
[gemodereerd] [Dit bericht is gemodereerd door helmet op 31-01-2005 12:03] |
|
Hou gewoon je mond met je stoere poser praatjes en help hem gewoon.. olé |
|
Jongens, jongens, beetje lief voor elkaar! |
|
hehe, het schiet al lekker op... |
|
Iemand?! |
|
quote:lees voortaan ook je eigen eerste zin eens terug... Overigens, Ouwe: [Dit bericht is gewijzigd door Magistus op 30-01-2005 17:35] |
|
Hmmz, zal lastig worden. meeste filters zorgen juist voor een vermindering van de originele kwaliteit. En als die al niet zo best is... Bazzio Attacks!!! |
|
geluidsrecorder zzz |
|
dollufffffffff! ga je melden! |
|
quote: Als de ruis echt overheerst dan kan een filter weinig goed doen. Achtergrond ruis is prima te verwijderen. Ook harde tikken kun je handmatig verwijderen. Verder kan je bepaalde frequenties wat oppeppen en hiermee het geluid duidelijker en voller laten klinken. En met de normaliser kan je de muziek op het maximale geluidsniveau zetten. En dit alles met cool-edit pro. Signature |
|
quote: Kijk, nu komen we ergens... Heb je misschien MSN Messenger? |
|
Wat wil je met het beeld doen? En wat is de gemiddelde kwaliteit; flets, overbelicht, onderbelicht (=korrelig)? Met Levels kun je in ieder geval veel bereiken: Je kunt er het contrast mee vergroten (of verkleinen) door specifiek de waarden voor wit en/of zwart (en/of grijs) te verschuiven. (klik op setup bij levels in effectcontrols en je ziet een grafiek verschijnen met een preview) De kleuren....tja... dat is een beetje vogelen met Colorbalance (de gewone om de kleur aan te passen via RGB-controls, de 'andere' nl. Colorbalance (HSL) kun je eventueel gebruiken om (gedeeltelijk) te ontkleuren of de saturation ietsjes op te krikken, maar dat wordt gauw spuuglelijk). Ik neem aan dat er een beetje lichtshow aan te pas komt. Dat wordt dus of de hele clip dezelfde effecten, of op strategische plekken knippen en afzonderlijk effecten toepassen of keyframes gaan gebruiken (maar dat gaat denk ik te ver; intensief werk). ----- Audio: watvoor ruis is het? -hoor je de camera? (check de spectrum analyse of je de ruis ziet zitten en probeer die frequencie met de parametric EQ iets weg te drukken -is het publiek? (lastig wegwerken) -is het hiss? (noise reduction-->hiss blabla) Zoals eerder gezegd (in Cool Edit): eerst normaliseren dan ruis aanpakken dan de rest onder handen nemen (bijv indien nodig: lichte compressie, iets meer power in de bass, tussen bass en midden evt 'ontmodderen', iets meer 'leven' in het hoog, gekke pieken "hard limiten") als laatste weer normaliseren naar 100% voor maximaal volume. ik hoop dat je hier wat aan hebt. Een beetje late reactie misschien, maar ik was zelf druk met montage-zooi. (edit: toevoegingen) [Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 04-02-2005 18:24] ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
heel erg bedankt voor de informatie. iemand heeft me onlangs al een redelijk eind geholpen, maar ik denk dat ik hier ook nog wel leuke dingetjes uit kan trekken! ik ben nu te lam om zoveel op mijn muis te klikken dus ik lees het morgen even uitgebreid na... alvast bedankt in ieders geval!! |
Index / Algemeen |