IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Wolverine
Idioglossia
freedom is a state of mind
Usericon van Idioglossia
Posted 01-02-2005 16:05 by Idioglossia Wijzig reactieProfiel van IdioglossiaQuote dit bericht

Kent iemand de band Wolverine?
Ik vind het zeer goede muziek en het is zeker een keer het luisteren waard.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-02-2005 16:06 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Was dat niet die band die van 'black' naar 'pop' is gegaan?

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Idioglossia
Usericon van Idioglossia
Posted 01-02-2005 16:08 by Idioglossia Wijzig reactieProfiel van IdioglossiaQuote dit bericht

Jah, ze zijn zeker rustiger gaan spelen.
Maar tussen 'Death en Pop' zit een leuke cd:
The window purpose.

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 01-02-2005 16:08 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Er is ook een Nederlandse heavymetalband uit de jaren 80 die zo heet. Maar die zal wel niet bedoelt worden.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-02-2005 16:18 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 16:06 schreef kwelgeest het volgende:
Was dat niet die band die van 'black' naar 'pop' is gegaan?

Nou, niet helemaal...

Black is het sowieso nooit geweest. En als Cold Light of Monday pop is, dan zijn alle latere albums van Amorphis, Katatonia, Sentenced en consorten dat ook.

En hoe ze bij Displeased op de omschrijving "Greek black metal gone pop !" bij Cold Light of Monday komen, is mij echt totaal een raadsel. Black metal is het dus nooit geweest. Pop is het nooit geworden (ja, vergeleken met black metal wel ja, maar zo kan ik het ook... ) en uit Griekenland komen ze ook al niet.

The Window Purpose is een soort van progressive metal met incidentele grunts. De voorgaande MCD Fervent Dream heeft ongeveer dezelfde stijl en in hun demo-tijd maakten ze death metal. En Cold Light of Monday is dus een beetje te vergelijken met de latere Katatonia, maar om dat nu gelijk popmuziek te gaan noemen...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-02-2005 16:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Displeased heerscht.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 01-02-2005 16:27 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 16:08 schreef CoenV het volgende:
Er is ook een Nederlandse heavymetalband uit de jaren 80 die zo heet. Maar die zal wel niet bedoelt worden.

klopt ik zoek hun mcd nog steeds (ook op mp3)!
nightforce is evil!

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 01-02-2005 16:30 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 16:27 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
klopt ik zoek hun mcd nog steeds (ook op mp3)!
nightforce is evil!

Klopt, geen hond heeft die (ook niet op mp3), ik ken er slechts 1 mp3 van, die zwaar ok is, Nightforce heet die ja.

Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 01-02-2005 19:00 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Ik heb de Fervent Dream EP en The Window Purpose. Goeie band, al vind ik het latere werk wat saai. Vooral die EP is erg gaaf. Beetje Dream Theater meets Opeth, als het aan mij ligt. Maar bij de eerste cd's lag de nadruk al duidelijk meer op het progressieve element dan op het death-element.

Penumbra hoards ye, God of revulsion

A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 01-02-2005 19:00 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Welcome to the Atrocity Exhibition

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com