IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Tips ?
neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 01-02-2005 20:13 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Ok, ik ben op zoek naar bands die de stijl beheersen zoals Bathory dat deed op Hammerheart en Twilight of the Gods en bijvoorbeeld Enslaved op hun wat langere slependere werk zoals 'Slaget om Lindisfarne' en dergelijken.
Oftewel zware lange vikingmetal met logge drums, zware gitaren, melancholische zanglijnen en als het kan ook interessant acoustisch gitaarwerk.

tip? anyone?

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-02-2005 20:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hades (Almighty) en dan vooral het 2e album, 'Dawn of the Dying Sun'. Dat is een album dat bijna precies aan je omschrijving voldoet (het is ook een redelijk bekend album trouwens, moet wel makkelijk aan te komen zijn).

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-02-2005 20:58 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 20:57 schreef M. het volgende:
Hades (Almighty) en dan vooral het 2e album, 'Dawn of the Dying Sun'. Dat is een album dat bijna precies aan je omschrijving voldoet (het is ook een redelijk bekend album trouwens, moet wel makkelijk aan te komen zijn).

Hmm, Again Shall Be is ook een lekkere plaat hoor..

spelfout weggehaald...

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-02-2005 21:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 20:58 schreef varanus het volgende:
Hmm, Again Shall Be is ook een lekkere plaat hoor..

Klopt, maar ik vind die nummers op die plaat op den duur zo gruwelijk veel op elkaar lijken.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-02-2005 21:01 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 21:00 schreef M. het volgende:
Klopt, maar ik vind die nummers op die plaat op den duur zo gruwelijk veel op elkaar lijken.

Tja, ik moet eerlijk bekennen dat het ook alweer een flinke poos geleden is dat ik die plaat heb beluisterd. Zal em der weer es induwen.

spelfout weggehaald...

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 01-02-2005 21:21 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Hmm, net 2 korte samples op hun site gehoord van dat album. klinkt inderdaad wel zeer ok.
Even gezocht bij diverse groothandels, o.a. Bertus. maar uiteraard zul je zien dat dat album van ze momenteel niet beschikbaar is Even verder neuzen

metalmook
Usericon van metalmook
Posted 01-02-2005 21:35 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

Graveland

Paaj
Ik ben 1337
Usericon van Paaj
Posted 02-02-2005 9:32 by Paaj Wijzig reactieProfiel van PaajQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 21:35 schreef metalmook het volgende:
Graveland

Idd, maar dan vanaf impaler's wolves

. . . . . . . . . ?

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-02-2005 10:21 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Nieuwe Primordial.
Weliswaar niet helemáál hetzelfde, maar wekt bij mij wel zeker hetzelfde gevoel op als Twilight of the Gods (en in mindere mate Hammerheart)..

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com