|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Vet nummer mannen! |
|
Ijskast enzo. [Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 20-01-2006 22:56] |
|
Tering, waar heb je die nou weer vandaan gevist ?!? lampje |
|
zo te zien www.metal-archives.com check! http://www.metal-archives.com/review.php?id=77207 [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 28-10-2007 23:11] Je moeder. |
|
Klopt, ik zat daar een beetje heen en weer te klikken. Ik begon met m'n eigen band en dan kun je maar door klikken, geinig. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
En de plaat is te downen. Met dank aan hexegot voor de judgement day link, zo kwam ik deze tegen. http://classic-extreme-metal.blogspot.com/2009/07/blastcorps-glorified-2005.html En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Seems like over the years ex and current members of Sinister have always had their hands in something, usually very good, almost never amazing, but all very welcome to my collection. Now after projects/full fledged bands like Houwitser, Infinited Hate and a few other ôrippingö bands (you old schoolers know who I cryptically refer to), we are given BlastCorps, featuring Aad, Alex and Paul; all of Sinister's current line up (Paul provides some guest solos). With the addition of Alex's brother Peter and drummer Toep we have a band who of all Sinister related bands is definitely the furthest removed from the Sinister style. This guitar has a damned weird sound I swear... It's crunchless, yet still a deathmetal tone I reckon. The mix is fine, its guitar driven with a blast/half blast beat backbone and sounds a hell of a lot like Anasarca in many regards. The vocals are a dry grunting, fairly powerful and while void of much range are done with great conviction (by way of Aad Kloosterwaard). The riffs are somewhat melodic and while repetitive in nature the songs don't necessarily dragà But I am at times distracted by the guitar tone here. It's definitely not a wimpy or non deathmetal tone-but yet is very soft and smooth around the edges. Somewhat unconventional tone or not it seems to fit with the style of metal they're creating, if I do not allow the distraction I become enthralled by the music speaking of whichà 'Glorified' starts of with ôAbyss of Madnessö a short, rapid fire instrumental before knocking your head off with ôMegalomaniaö, which starts with Aad roaring out multiple vocal attacks, layered against each other. Excellent way to start things off, hitting the ground running if you will. ôMegalomaniaö does an excellent job of letting us hear the general idea of the whole album. As mentioned before it sounds much like Anasarca, equal parts brutal and simple non-limp/poppy melodies. Also as mention previously it's repetitious in compositionà While often this can be a damning quality, BlastCorps come off virtually unscathed. They are repetitious in the Deranged style-and not the Deeds of Flesh style, in that every song itself is repetitive-but you can certainly distinguish one song from the next. Nothing fancy with the drum work, the patterns aren't complex, there is nothing that will make your mouth gape open in awe-in contrast there isn't a moment of sloppy or misplaced patterns. In this day in age, with all of the gravity blasts, and needlessly complex ôrhythmsö, pointless drum heroics, I for one embrace a more straight-forward drumming style. Not every one needs to be Suff-Orig-Decrepi-Session any-damn-way! Plenty of songs on here have what I would refer to as ômandatory head bang riffageö (ôLegalize Dismembermentö has the best ones!). Often you'll find riffing style that would fit well with bands like Thanatos and Pestilence (Holland tradition abound!). Other times the music can reach rather intense tempos where the riffs fire faster than the drums and the vocals take on a dominating, aggressive role (ôPunishmentö). Overall, what we have here is a very old school styled album, without entirely being of the old school style. Loads of quality material ready made to damage ear drums and skeletal systems in a live environment. Though for one final time, I need to mention this guitar tone-it's not bad as say, Malevolent Creation's 'Stillborn' album, it's not wrongly recorded or mixed, it's just an odd choice for this style. You'd have to hear it yourself to comprehend, but don't think that in any way that this is me trying to say the guitar tone is a reason not to give this band a shot. Just be prepared for a different sound than you're usually used to. Stand out numbers include ôMegalomaniaö with its addicting melodic focal point, the relentless riff lesson of ôThe Evil in Meö, the violent vertebrae decimating ôLegalize Dismembermentö as well as the short and volatile ôPunishmentö and the proudly militant, teeth gritting title track, ensure this album as a good reason to drop a chunk of whatever currency you may carry in your wallet, pocket or girlfriends purse. http://www.h33t.com/details.php?id=bd7f6f0c09be971e60ade55f4ad949f7c6cc0d95 [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 31-10-2009 22:56] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Ja, die Holländer kennen keine Gnade und Aad Kloosterwaard sowieso nicht. Das Gründungsmitglied von Sinister, Houwitser und Infinited Hate hat wohl nachdem erlöschen von Houwitser wieder extrem viel Zeit, um sich „Blastcorps“ zu widmen. Mit Forver Underground Records haben sie auch gleich ein starkes Label gefunden, welches sie tatkräftig unterstützt. Wer Aad kennt, weiß, dass da nur was gutes bei rauskommen kann. Das Trio Infernal, indem Aad singt, musste mit einem Aushilfsbassisten ( Alex Paul) die Stücke aufnehmen und so glaube ich kaum, dass sie auch live auftreten werden, zumal Sinsiter gerade wieder richtig durchstarten. Auf dem „Ear Terror“ in Emden, bei dem Sinsiter Headliner waren, war er so nett und gab mir diese Promo. So soll es sein. Ich bin ihm auch sehr dankbar dafür, denn was sie hier abliefern, ist ziemlich fett. Old Schhol Death Metal. Brutal, schnell und melodiös. Ohne Geschnorkel und ohne Gefangene, nur direkt in die Fresse und das ein oder andere Riff hätte ich mir auch bei den letzteren Sinister gewünscht. Gerade das Riffing ist sehr eingängig und teilweise melodiös. Also nicht so eine Gayscheisse aus Schweden, sondern eher in Richtung Ansarca gehend, aber mehr Old-school- lastig. Sehr schöner und ohne Kompromisse dargebotener Death Metal, wobei jeder Song mit einem prägnantem Riff aufgebaut und die Grooves und die Geschwindigkeit, die nicht grindig ist, rumzugesetzt wurden.Songs wie „ Megalomania“, „ Art of Terror“ oder „The Blood didn`t die“ würde ich auch gerne mal live sehen, eventuell mit einer zweiten Gitarre, um noch mehr Druck zu verbreiten. Ansonsten höre ich mir das Album gerade zum dritten mal an und ich finde diesen Old School auf moderner Art einfach ziemlich geil. Mit „Blastcorpse“ geht Aad noch weiter in die alte Schiene als mit Infinited Hate und das ist auch gut so. http://possessed.de/index.php?do=reviews&id=1610 En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Haha, grappig dat je nog wat recensies gevonden hebt ! Blastcorps is trouwens rustig aan bezig met een 4 track promootje. Ik heb net de drums afgerond. De gitaren nemen we over een maandje op. Een beetje tussen de drukte van Sinister en de opnamen van Weapons To Hunt door, en mijn studioknutselbezigheden.... lampje |
|
Ah, mooi om te horen dat de heren er nog mee bezig zijn. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Heren ?!? Och, het gaat eigenlijk alleen maar om wat Peter van plan is, hahaha. Blastcorps is zijn "ding" (een band is het niet, nee). lampje |
|
Ja, dat is natuurlijk waar. Doet er helemaal niemand mee van de vorige cd? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Nou eh, van de Sinister site : "After a long time of silence, "Blastcorps" is back. At the moment the band is recording a 4 track e.p with the titel "REBORNERS" The line-up for this piece is - Peter Paul(guitars/vocals) - Alex Paul(solo guitars) Paul Beltman(drums) - Bas van den Bogaard(bass) Adrie Kloosterwaard(vocals). Waar het dus op neer komt is dat Alex gewoon een paar solootjes komt inspelen, dat ik deze keer de drums gedaan heb, en dat Bas de basgitaar gaat inspelen (als alles doorgaat). Een beetje grappig is het wel, het is namelijk de vorige Sinister line-up, met de broer van Alex aan het roer, hahahaha ! Geen Toep op drums dus deze keer. Hij heeft het ook al wel aardig druk met z'n andere dingen lijkt me. Hij speelt met Aad en Erwin (de huidige Sinisterroadie) in Supreme Pain, en ik vernam dat Consolation ook weer plannen heeft, en hij speelt ook nog in de heavy progmetal band Godmode. Ach ja, en dan heb je ook nog Weapons To Hunt, het vervolg van Infinited Hate. Death-thrash met allemaal (ex-)leden van Sinister, en dan Bas van Fondle Corpse erbij. Ik kan me wel voorstellen dat veel mensen deze "soep van Sinister bandleden" niet meer snappen hoor. Maar wijzelf hebben er wel plezier in. Daarnaast hebben zowel Ron als ikzelf niet zoveel zin meer in optreden, dus dan komt zo'n sideproject wel weer mooi uit, hahaha. En zo blijf ik ook mooi in contact met Alex, Aad, en Bassie. Ik heb wel echt een leuke tijd gehad met hun, jammer als het contact verwaterd. Daarom moet ik ook weer eens bij jou langskomen Wim !!!! lampje |
|
ernstig nieuwsgierig Paul, dat wordt weer leipe shit BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST |
|
quote: Hehehe, mooi verhaal, ja. Dat niet zo'n zin meer in optreden, wat komt me dat bekend voor, zeg. Enne... Als je nog een keer een simsolowim nodig hebt, geef maar een gil. Ik zal met G. ff keer kijken wanneer en hoe of wat, ik laat je het horen. Zou ook wel tof zijn, ik heb nl gedonder met cubase (ja, alweer, hehehe) en misschien kun je me eventjes een beetje helpen. Gaat goed komen. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Koebeest weer niet goed ?!? Nou, dan komt deze veearts graag even langs, haha. Noortje begon er toevallig laatst over, ze wilt graag Gerke weer eens zien. Solootjes, ja, Peet wilde je nog wel vragen, maar ja, hij wilt zijn broer natuurlijk ook graag mee laten doen. Vandaar. Maar dat snap je natuurlijk wel. Ik weet niet hoeveel soloos er nodig zijn trouwens. Maar ik zal het hem nog wel even zeggen. Als hij het hier niet leest trouwens ! quote: Leip ? Nee, niet echt. Heftig oldschool ? JA !!! Maarre, Ik heb geoogst, nog 2 weekjes nog drogen, en dan... Dus, dan moeten jullie riffies op komen nemen ! lampje |
|
uuuuh , wordt dit de juiste combi ??? Maar 'k vind 't wel een puik plan, 'k zal m'n materiaal 'ns netjes uitschrijven zodat 'k niet met lege handen kom Als 'k m'n ding dan heb gedaan dan zou ik zeggen kom maar op met die BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST |
|
quote: Okay, te gek, gerke vroeg gisteren al of noortje ook mee kwam. Enne, alleen als peet het tof vind, hoor. Maakt mij echt niks uit, ik snap dat hij z'n broer mee wil laten doen, logisch. Dus hij leest mee. Maar hij post niet, geen account? En geoogst? Tssk tssk tssk. En koebeest ja, werkt op gerke's pc, maar die is dus vrij vaak bezeten door haar. Ik had het allemaal op deze vista pc gezet, maar zo veel kuren... Ik heb nou een losse pc waar alleen cubase en dkfh en gearbox staan. Maar ja, nou werkt natuurlijk weer niet alles zoals het zou moeten en ik wil echt wat gaan opnemen, heb alle shit verder voor elkaar, alleen nog van riffs nummers maken, hehe. Maar dan moet alles werken, anders kan ik mezelf er niet toe zetten om te beginnen, hahaha. Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe blastcorps nummers, die vorige draai ik af en toe nog steeds, nog steeds een puike cd. [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 04-11-2009 17:54] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
lampje |
|
Vet, klinkt erg goed! Mooie hoes, btw! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Blijf leuk, dat een beetje her en der youtuben. Ik was het alweer haast vergeten. Lekker om gespeeld te hebben, solo is van mij. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |