|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Laat je niet afschrikken door de vreemde naam want dit Noorse gezeldschap is zeker de moeite waard. Frantic bleep is in 2001 opgericht maar komt pas met hun eerste full-length genaamd The Sense Apparatus. Hoewel hun naam anders doet vermoeden straalt Frantic bleep een melancholische rust uit. Hun muziek kent donkere atmosferen, progressieve ritmes, krachtige melodieen en bloedstollende vocalen en varieert ergens tussen death, gothic, doom en prog. Referenties volgens de band zelf: Opeth, Voivod, Madder Mortem, Spiral Architect, Cynic, Arcturus, Death, Borknagar. http://www.franticbleep.com http://www.elitistrecords.co.uk I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle invloeden zo 1-2-3 kan plaatsen hoor. Op het eerste gehoor zit de muziek erg in het straatje van Opeth, Porcupine tree, Katatonia en Anathema. Alleen dan is het een stuk steviger en technischer. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Verdomme wat brilliant is dit toch. Hoe vaker ik deze cd beluister hoe meer ik er verslaafd aan raak. Het is zo gaaf om te horen hoe deze band gebruik maakt van verschillende soorten vocalen en verschillende klank-palletten om telkens te wisselen tussen emoties en sferen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
hmmm, zou in mijn straatje moeten liggen, maar ik vind er werkelijk geen fuck aan... no text supplied |
|
Klinkt interressant. Ik ben 't MP3tje van hun site aan het downloaden. Als ik hun invloeden moet geloven belooft het nogal wat zo kan ie wel weer |
|
quote: Dat had ik ook, alhoewel ik wel alleen maar de MP3's van de site heb gehoord. Is de rest van het album ook zo als dat nummer op de site? |
|
Op basis van de mp3's moet ik me bij jullie aansluiten. Er zitten echter wel gave stukjes in het nummer "Fluctuadmission", maar ook irriterende stukjes. Het tempo raakt er zo vaak uit. Nou hoeft dat niet erg te zijn, maar bij dit nummer doet Frantic Bleep dat met irritante melodietjes. Lijkt het full album meer op het nummer Fluctuadmission of op die ander van de site? ("...But A Memory"). Die vind ik namelijk helemaal saai [Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 15-04-2005 23:25] zo kan ie wel weer |
|
Fluctuadmission is van de gelijknamige mini/EP. Die schijnt inderdaad niet zo sterk te zijn. Hun nieuwe full length The Sense apparatus is ronduit geniaal. Het nummer ...but a memory staat daar inderdaad op. En als je deze cd saai vind zul je hem toch echt beter moeten luisteren. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
De CD heb ik geen mening over want die heb ik nog niet gehoord. Alleen de mp3's van de site. Ik bedoelde te zeggen dat ik dat nummer van die demo beter vond dan die van het album. Maar ik zal er nog wat meer naar luisteren, misschien slaat het nog aan zo kan ie wel weer |
|
Heb em ook al een tijdje (Sense Apparatus) en ja, goeie plaat, alleen de cleane zang trek ik niet zo eigenlijk (en is vals..). Verder instrumentaal geweldig en er zitten echt briljante dingen in. Vooral de hardere stukken. En goeie composities. En met je invloeden heb je helemaal gelijk ja. Leipe shit die je vaker moet horen om het te waarderen. |
|
Hmm, Neggie tips pakken vaak wel goed uit.. straks maar eens kijken of ik er tijd voor heb. |
|
quote:*ript* |
|
Die valse zang haal ik er niet uit. Persoonlijk doet die zang me vaak denken aan de zang op de laatste paar CD's van Katatonia. Niet vals maar ook niet loepje zuiver, waardoor er juist meer emotie uit spreekt. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote:Ja da's idd een betere omschrijving |
|
Hmmm, het schiet nog niet echt op met deze band lijkt het wel. En dat terwijl het toch echt een geweldige cd is. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Hey Neg, zet ff een nummer van dit bandje op het cd-tje wil je? Ik ben erg benieuwd Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Doen we! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
als je dan toch bezig bent kun je gelijk een nummer online zetten , toch |
|
Ik zou niet weten hoe. And that better be orangejus! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: ow jammer.....en euuuuh ja tuuurlijk wat anders dan ? |
|
Wat een schitterend werkstuk dit The Sense Apparatus Hij is in bestelling. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
hmm, ik dacht dat dit topic over het nummer ''frantic'' ging Van het album S.t. Anger van MetallicA |
|
Het zal je verbazen, maar er zijn meer bands op deze wereld dan alleen Metallica. OT: Wat ik zo van de site beluister klinkt het wel aardig, maar niet überorigineel. Eerst maar eens wat meer van deze band beluisteren en daarna maar eens een oordeel vellen. |
|
Sample beluisterd; zitten leuke stukken in, maar voor mij net iets teveel prog ... |
|
Okee, ook al klink ik nu als een hoteldebotel-fan: ik vind 'The Sense Apparatus' werkelijk een van de beste metal-CD's die ik de laatste tijd ben tegengekomen (heb hem inmiddels een paar maanden in huis). |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |