IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Scorn/Lull/Mick Harris Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-04-2005 21:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Scorn is een (vrij oud al) ambient/dub project van Mick Harris die hier vooral bekend zal zijn van zijn werk bij Napalm Death (http://www.mickharris.net).

Ambient/dub betekent trippy, langzame hiphop-achtige beats, vage loopende sounds in de achtergrond, vrij veel herhaling. Erg relaxede muziek dus!
Lull schijnt wat meer de ambient-kant op te gaan, maar ik heb er nog niets van.

Van zijn discografie heb ik alleen maar 'Zander' van Scorn. Welke albums zijn nog meer essentieel? Volgens mij is hij nogal een muzikale duizendpoot dus er is vast wel aardig wat te noemen...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 11-04-2005 22:17 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Even uit mijn collectie, in het kort:
Scorn - Vae Solis cd 1991. Toen nog industrial.
Scorn - Colossus cd 1993. Ook nog industrial, maar een stuk rustiger.
Scorn - Evanescence cd 1994. Wederom rustiger, maar wel zwevender. Sfeervol album naar mijn mening.
Scorn - Ellipsis cd 1995. Remix-album (o.a. Meat Beat Manifesto, Coil, Laswell, Autechre) van Scorn nummers. Zitten paar interessante uitvoeringen bij.
Scorn - Gyral cd 1995. Hier gaat Mick Harris alleen verder. Zwaar,log en traag.
Scorn - Logghi Barogghi cd 1996. Tempo gaat hier weer iets vlotter en minder zwaar. Drum&bass komt ook om de hoek kijken. Iets teveel geneuzel naar mijn smaak. Naar mijn mening wordt Scorn vanaf hier minder.
Scorn - White Irises Blind cd 1997. Remix-album van oudere werk.
Scorn - Deliverance cd 1997. Remix-album van oudere werk (ook).
Scorn - zAndEr cd 1997. Je kent het. Ik vind het persoonlijk een minder album.
Scorn - Anamnesis - Rarities 1994-1997 cd 1999 Weer wat remixen van ouder werk.
Scorn - Governor cd 2002. Saai en vervelend geneuzel. Niet aan mij besteed. Drumcomputer domineert te veel naar mijn smaak.

(De genoemde genres zijn zo door mij ervaren. Het kan zijn dat iemand anders het in een totaal ander genre plaatst.)

Van Lull heb ik trouwens nog een album te koop (Lull - Journey Through Underworlds). Het is dark ambient.
En, nu ik toch bezig ben, van Scorn nog drie albums:
Scorn - White Irises Blind
Scorn - Deliverance
Scorn - zAndEr


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-04-2005 22:18 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik vind zijn drumwerk bij Napalm Death (m.n. Harmony Corruption) bijzonder aanstekelijk. Eentje die ik zeer typerend vind voor "early-90's DM".

Over zijn talloze projectjes heb ik eerder gelezen maar ken er verder niks van.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-04-2005 22:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 april 2005 22:18 schreef Mikeee het volgende:
Ik vind zijn drumwerk bij Napalm Death (m.n. Harmony Corruption) bijzonder aanstekelijk. Eentje die ik zeer typerend vind voor "early-90's DM".


Schitterende plaat met een heerlijk vet geluid; ze wilden qua productie trouwens Leprosy evenaren want imo niet gelukt is desalniettemin een klasseplaat!

quote:
Over zijn talloze projectjes heb ik eerder gelezen maar ken er verder niks van.



Zeer grappig dat een grindcore drummer miersofte ambient maakt trouwens; exxxtreem uiterste...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-04-2005 23:41]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 11-04-2005 22:51 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 april 2005 22:28 schreef Mutilator het volgende:
Schitternede plaat met een heerlijk vet geluid; ze wilden qua productie trouwens Leprosy evenaren want imo niet gelukt is dealniettemin een klasseplaat!




Die plaat klinkt anders veel en veel bruter als Leprosy. Ik vind leprosy helemaal niet zo geweldig klinken. Of ligt dat aan het feit dat ik die op lp had en die ND op cd?

Die andere producten ken ik niet van de beste man. Ookt niet echt iets voor mij, lijkt me. Als drummer vond ik 'em niet zo bijster goed, live al helemaal niet. Ik had altijd het idee, dat hij maar wat deed op up-tempo stukken. Gewoon "zo snel mogelijk". Maar dat had natuurlijk ook wel weer zijn charme.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-04-2005 0:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 april 2005 22:17 schreef RrroooaaarrR het volgende:
(De genoemde genres zijn zo door mij ervaren. Het kan zijn dat iemand anders het in een totaal ander genre plaatst.)

Thx

Nu heb ik in ieder geval wat aanknopingspunten.
Ik wil dat Lull album wel van je kopen trouwens, ik mail morgen wel even, in het heldere daglicht...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 15-04-2005 17:44 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2005 0:25 schreef M. het volgende:
Thx

Nu heb ik in ieder geval wat aanknopingspunten.
Ik wil dat Lull album wel van je kopen trouwens, ik mail morgen wel even, in het heldere daglicht...

Wanneer ga jij het daglicht zien?


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 01-10-2006 14:55 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 11 april 2005 22:28 schreef Mutilator het volgende:
Zeer grappig dat een grindcore drummer miersofte ambient maakt trouwens; exxxtreem uiterste...


Z'n hiphop dub shit is langzaam maar wel erg "bruut pompen".

Vooral gaaf in een asobak met te veel subwoofers. *woef* *woef*

Np scorn - live from birmingham

Edit; ik heb nummers van Lull op een verzamel cd ergens. Wist niet dat het 'em was.

kut ypo0

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 01-10-2006 15:01]


Suck my piss


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 19:30 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

van z'n webschijt;

GONE FISHING FOR GOOD....?

Iemand info?


Suck my piss


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 02-11-2006 22:06 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Niet op letten hehe ...


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 22:17 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Ik kan beter naar wat muziek luisteren indeed.


Suck my piss


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 03-11-2006 0:33 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

De platen met Nik Bullen zijn trouwens de beste.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-04-2010 14:25 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Heb al een track van het nieuwe album gehoord en hij wordt vet!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-06-2010 22:44 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik luister nu naar de governor ep

die kicks en die low end basssssssssssssssssssss

BOM BOM TJAK WOOEEEEF))))))))))))))))))))


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 08-06-2012 17:22 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Stealth = voor mij een hoogte punt

start fire bla die bla kon mij totaal niet boeien

verder draai ik Gravel Bed en In The Margins / Pin Down erg graag

Dit zou ik graag over een vette PA horen

Die kicks op je borst


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-06-2012 17:38 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2012 17:22 schreef Black Jew het volgende:
Stealth = voor mij een hoogte punt
Die probeer ik eens dan.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-06-2012 11:55 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik heb 'Cold Summer' van Lull, werkt hij hier niet samen met de gitarist van Old Lady Drivers?
Duistere soundscape muziek, om 'lekker' bij weg te dromen.
Van Scorn heb ik 'Logghi Barogghi' en 'Zander'. Nogal monotoom.
Dan kan ik Painkiller ook wel aanraden, z'n samenwerking met John Zorn en Bill Laswell; dub/soundscape-toestanden.
Staat Mick Harris trouwens niet zo'n beetje geboekstaafd als één van de eerste blastbeat-drummers, of sla ik de bal hier volledig mis?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-06-2012 15:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik vind het maar een stomme Lull.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-07-2012 18:30 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

"Vae Solis" staat hier nu voor het eerst aan. Ik weet het niet hoor. Ik hoor er persoonlijk vooral tough guy zooi in.

Edit: Ah, later wordt het leuker.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 10-07-2012 18:40]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-07-2012 18:56 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 31-07-2012 22:21 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Mick Harris invented Dubstep fifteen years before the hipsters worked out what the fuck evil subs were all about.




IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 20-09-2012 1:45 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2012 17:38 schreef bokkie666 het volgende:
Die probeer ik eens dan.
kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 20-09-2012 1:49 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 22:44 schreef Black Jew het volgende:
ik luister nu naar de governor ep

die kicks en die low end basssssssssssssssssssss

BOM BOM TJAK WOOEEEEF))))))))))))))))))))
NP

(edit: bevalt mij helemaal niet. Ik denk dat die te hiphop klinkt en dan met name de 'drum')
quote:
Op 10 juli 2012 18:30 schreef Kvelgeest het volgende:
"Vae Solis" .... tough guy zooi.

Die probeer ik dan ook eens.

1991 industrial, zie ik hierboven staan. 91, dus meer electroindustrialachtig?

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 20-09-2012 1:55]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-04-2020 11:07 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Naar aanleiding van het grindcore topic een beetje gaan zoeken. Ik weet het niet...



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-04-2020 12:55 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Muziek om begaaid bij te zijn.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 07-04-2020 13:00 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Lekker hoor. Ik kom vaak niet verder dan Dave Clarke en Venetian Snares wat deze tak van sport betreft.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen