IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : undying 24 april
straight
Usericon van straight
Posted 13-04-2005 8:49 by straight Wijzig reactieProfiel van straightQuote dit bericht

24 april
Undying www.myspace.com/undying

Bridge to Solace www.hxcmp3.com/bands/2715/ of
www.bridgetosolace.com/frame_news.htm

Path Of No Return www.myspace.com/pathofnoreturn

Zero Opportunity www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=11267523&Mytoken=20050315110828

Aversion www.myspace.com/chaoticcore

BURN THE ELITE www.myspace.com/burntheelite
en meer

reserveringmogelijk

via shardcore@hotmail.com

waar gloppe leeuwarden

Hardcore-metal festival met internationale acts

Op zondag 24 april zal Muziekcafé De Gloppe geheel in het teken van de Hardcore-metal staan. In samenwerking met Shardcore staan er die dag maarliefst zes nationale en internationale hardcore-metal formaties op het podium. Hardcore-metal is een stroming binnen de hardere rockmuziek. De bands die vandaag op het podium staan vallen allen te omschrijven als maatschappelijk kritisch, principieel, autonoom links georiënteerd met als speerpunten: de vrijheid van het individu, dierenrechten, anti-racisme en anti kapitalisme. De bands vertegenwoordigen een stroming die voortkwam uit de links-radikale punkbeweging van de jaren ’70 en ’80. Twintig jaar later hebben de muzikanten aan gedrevenheid en intensiteit niets ingeleverd. De starre dogma’s en blind geloof in de eigen ideologie zijn echter verdwenen. Alles staat ter discussie open. Muzikaal gezien vond er in de afgelopen twintig jaar wel een grote verandering plaats. De oude punkgedachte “pak een gitaar en spring op het podium, ook al kan je geen noot spelen” is weg. De muzikanten binnen de hardcore scene die vandaag de dag op het podium staan beheersen hun instrumenten zeer goed. De kwaliteit van de muziek is hierdoor enorm toegenomen. Deze muzikale verandering kwam voor een belangrijk deel tot stand toen eind jaren tachtig muzikanten uit de hardcore (oude punk) scene hun belangstelling voor de meer technische Heavy-Metal niet onder stoelen of banken staken. Invloeden van technisch vooraanstaande metal formaties als Slayer, Metallica en Megadeath waren van grote invloed op de ontwikkeling van de hedendaagse Hardcore-Metal scene. Wat er uiteindelijk uit deze wonderlijke kruisbestuiving is voortgekomen valt 24 april te bewonderen. Op het podium staan zes formaties, alleen afkomstig uit deze scene en allen even krachtig en bevlogen. Op het podium staan:

UNDYING uit Amerika
BRIDGE TO SOLACE uit Hongarije
PATH OF NO RETURN uit Zweden

In het voorprogramma staan:

ZERO OPPORTUNITY uit Harlingen
AVERSION uit Leeuwarden
BURN THE ELITE uit Groningen

UNDYING is een formatie uit Amerika die voor de liefhebbers geen introductie nodig heeft. De band toert momenteel door heel Europa. Hierbij wordt zo’n strak toerschema gehanteerd dat er van een adem pauze amper sprake is. De Band arriveert in Leeuwarden vanuit Frankrijk en steekt op de avond van het optreden nog de Noordzee over voor een paar shows in Engeland.Undying speelt harde strakke hardcore met invloeden uit de Trashmetal zoals die gespeeld wordt aan de East Bay in Amerika.

BRIDGE TO SOLACE is een formatie uit Hongarije. In hun vaderland is de band waanzinnig populair en zijn ze het stadium van de kleine Podia’s ruimschoots overschreden. De band maakt rauwe Hardcore met vooral deathmetal invloeden. Voor de kenners zal dit geen verassing zijn omdat de band al eerder toerde met grootheden als Cradle Of Filth en Testament. De band voelt zich momenteel sterk genoeg om als headlinner de Europese podia te bestormen.

PATH OF NO RETURN is een uit Zweden afkomstige topformatie. In hun vaderland staat de band bekend als de aanvoerders van een nieuwe Zweedse hardcore stroming. Live is de band niet te stoppen en overal waar het viertal speelt veranderd het publiek in een kolkende massa. De muziek valt te omschrijven als genadeloze hardcore-metal. Snoei hard, waanzinnig strak en overdonderend zijn woorden die goed passen bij een band als deze.

In het voorprogramma van deze drie internationale acts staan drie bands die we wat dichter bij huis kunnen vinden. ZERO OPPORTUNITY, AVERSION en BURN THE ELITE bewijzen dat wat lekker is niet altijd van ver hoeft te komen. met dank aan FPPM

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-04-2005 10:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Aversion

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 13-04-2005 10:57 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Undying 'n keer in de Stortebeker gezien. Mijn god, wat een happening . Kleine tent en veel mensen die uit hun dak gingen camoufleerden verder het feit dat Undying niet echt een goede band is. In de Goudvishal met Walls Of Jericho bleek dat wel een jaar of 2 later...

We don't take it, we just fake it...

trol
Usericon van trol
Posted 13-04-2005 11:46 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Stoer... Het myspace.comcore fest.

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 13-04-2005 11:49 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

Als dat fest net zoveel errors krijgt als die myspace site dagelijks heeft...

straight
Usericon van straight
Posted 13-04-2005 12:21 by straight Wijzig reactieProfiel van straightQuote dit bericht

daar staan toevalig hun nummers op wordt gewoon een cool feestje ,,,,

trol
Usericon van trol
Posted 13-04-2005 12:22 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Ik geloof er niets van.

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 13-04-2005 12:47 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Good Clean Fun heeft een prachtig liedje over internet-hardcore, het heet loser.com. Op de Arnhem Hardcore Meeting doopten ze 't al om tot myspace.com trouwens...

We don't take it, we just fake it...

straight
Usericon van straight
Posted 13-04-2005 13:53 by straight Wijzig reactieProfiel van straightQuote dit bericht

hahah goodclean fun

straight
Usericon van straight
Posted 18-04-2005 21:42 by straight Wijzig reactieProfiel van straightQuote dit bericht

20:15 Undying

19.30:Bridge to Solace

18:45ath Of No Return

18:00 Aversion

17:00:break

16:15 :BURN THE ELITE

15:30 Zero Opportunity

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-04-2005 14:09 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Als er iemand is die met me mee wil dan kom ik wel even langs zondag

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-04-2005 14:24 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Zo! Dat was een zeer interessante avond gisteren in Hardenberg.

Eerst betrad Human demise uit Helmond het podium.
Deze band speelt Clevo-core in de geest van Integrity en Ringworm. En dat deden ze aardig sterk. Ik heb direkt maar even een demo gekocht. Volgens mij kan dit best een grote band worden.
http://www.humandemise.net/

Daarna was de beurt aan Isle of men (I love men). Die gasten zijn ronduit geweldig! Hun technische, prettig gestoorde grindcore deed het goed bij mij en volgens mij ook wel bij de rest van het publiek. Super strak gespeeld en ook met een goede podium presentatie.

De volgende band was Razor crusade. Aardige band maar ze weten me nooit langer dan 3 nummers te boeien.

Bridge to solace slaagt er daarintegen altijd in om me vol met energie te pompen. De melodieuse new-school van deze gasten is echt zo enorm gaaf! Geweldige band! Die mogen van mij wel veel vaker komen. Jammer dat de publieks reactie zo lauw was. Maar die is eigenlijk de hele avond zo en zal ook zo blijven.

Undying speelde ook erg strak. Hun mix van My dying bride, At the gates en Hatebreed ligt nogal vreemd in het gehoor maar wordt met verve gebracht. Vooral de zangers dwong respect af. Een klein "lief" meisje dat op het podium compleet loos gaat een een brute strot open trekt kan altijd rekenen op een paar verbaasde gezichten. Jammer genoeg is Undying niet catchy genoeg om echt lekker in het gehoor te liggen...maar dat is mijn smaak.

Gewoon een gezellige avond met goede muziek dus.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com