|
Auteur: |
|
|
Heel toevallig zag ik een paar dagen geleden op MTV een live concert van deze deense band. Erg sfeervfolle muziek, ik zou alleen niet echt namen kunnen noemen waar het op lijkt. Misschien een beetje Blackfield-achtig? Een aanrader voor (prog)rock liefhebbers! Samples zijn te downloaden op www.saybia.com Meningen? |
|
Ik ken alleen I surrender en the day after tomorrow. Geweldige nummers! Bij I surrender moet ik erg aan led zeppelin denken. Dat gitaarintro dus. |
|
quote: Radiohead, Coldplay, Kasabian, Keane misschien? |
|
Zeker mooie muziek. Zou het alleen niet te vaak en te lang moeten luisteren. Dit gaat vervelen. Bloodied by the thorns beside the leaves |
|
Waarschijnlijk gaat het op den duur wel vervelen. Het lijkt ook wel op coldplay idd. |
|
zie de vergelijking met coldplay niet! maar ok heb hier 2 cdtjes van in de kast staan. zeker leuk om als afwisseling op te zetten en wil het zeker eens live aanschouwen. Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
Die eerste cd van hen is erg gaaf. De tweede vond ik redelijk tegenvallen. Op enkele gave nummers na gaat het mij iets te veel de uitgekauwde britpop kant op (alleen dan met minder saaie/betere zang ) |
|
quote: Coldplay vanwege het rustige, melancholische zeg maar. Voor het overige niet echt veel overeenkomsten. Aardige kwalitatief goede songs voor de afwisseling idd. |
|
Coldplay is overrated. Keane komt dichter in de buurt. Hoewel ik bij Saybia toch meer emotie voel dan bij Keane. Maar dat kan ook komen omdat Keane kapot gedraait wordt op de radio. Ik heb beide cd's van Saybia en mag er ook erg graag naar luisteren. Dit soort melancholieke rock doet het bij mij toch altijd wel goed. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Vind The Second you Sleep een prachtig nummer.. (En een geweldige CD overigens ) Moet de nieuwe nog eens luisteren! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Tot voor kort noemde ik Saybia consequent Saaibia, al was het alleen maar vanwege The Second You Sleep en dat gepush door 3 FM, maar sinds ik de song Brilliant Skies, wat echt een geniale indiepop song is, van hun nieuwe plaat heb gehoord kan ik ze wel waarderen. Edit: al schat ik een band als Snow patrol nog weer een stuk hoger in. [Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 28-04-2005 19:01] |
|
Van snow patrol ken ik twee nummers. Hun eerste "hit" vond ik echt schitterend. Maar hun tweede deed me helemaal niks. Terwijl Saybia me 2 hele cd's lang weet te boeien. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
saybia heerscht tim christensen trouwens ook *luistert Secrets on Parade * "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
quote: Nee nee zo'n band vraagt erom Gaybia genoemd te worden Zenial |
|
quote: Als je nou de pest aan een bepaalde band hebt, blijf dan ook uit het desbetreffende topic weg en verpest het niet voor een ander.... http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Sorry, het gay grapje is verplicht, zeker als er 'ay' in de bandnaam staat... Zenial |
|
is ook weer zo http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Gaynial, zo ook gedaan Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Oct 29 2008 Lucky & Co Rijssen Oct 31 2008 Waerdse Tempel Heerhugowaard Nov 01 2008 Paard Den Haag Nov 03 2008 Tivoli Utrecht Nov 04 2008 013 Tilburg Aanwezig in Rijssen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Check.. Ik ook! Shake hands with XXL Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Misschien ga ik tegen die tijd in 013 wel een kijkje nemen. [Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 20-06-2008 11:27] |
Index / Muziek algemeen |