IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : wie vind jij de master van de metal????!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-12-2001 12:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2001 0:27 schreef Faas Ripsnaas het volgende:

Volgens mij is 't wel een beetje een hype hoor, black is al over z'n hoogtepunt heen en dit proces zal zich alleen nog maar voortzetten denk ik.




Heheh.. de zogenaamde nieuwe-blackmetal-generatie hype is inderdaad volgens mij ook wel in afbouw, dat is dus de populariteit van bands als Dimmu Borgir... maar Blackmetal opzichzelf, is geen trend, het is een in een zeer korte tijd ontstane muziekstroming met een bepaalde levenshouding erbij, en die waait niet even over..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2001 12:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat heb ik heel vaak van mensen gehoord over hun favoriete muziekstroming. En toch krijgen al die stromingen van tijd tot tijd een dip.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 06-12-2001 14:45 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

MAar blackmetal krijgt geen dip omdat iedereen toch al de pest er aan heeft.



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 06-12-2001 14:47 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Hmm, ik niet hoor, ik kan sommige blackmetal heel erg waarderen. Maar niet alles. Ik ben nogal selectief wat dat betreft, en heb al snel zoiets van "laat maar"... overigens bij alle stromingen, niet alleen BM.


Dead things grow from deep inside...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2001 20:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2001 21:35 schreef Faas Ripsnaas het volgende:
in chronologische volgorde:

Iommi/the Ozzman
Rob Halford
Steve Harris
James Hetfield
Phil Anselo

Zwaar overschat: Varg, Tom Warrior, Bathory en dergelijke onzin.


ik ben het wat dat ondeschatten betreft absoluut niet met jou eens en dan met name wat betreft tom warrior en bathory. de stemple die die twee lasten op de hedendaagse metal hebben gedrukt is ongelooflijk groot! ik heb het begin van hun loopbaan meegemaakt en het is ongelooflijk hoeveel stront zij over hun heenhebben gekiperd gekregen uit de metalwereld. echt niks positiefs viel er over hun te melden, ongetalenteerd, alleen maar lawaai etc. toch hielde ze vol en hebben zij maar mooi even de de black- en deathmetal naar het volgende niveau getild. verder hebben zowel quorthon als tom warrior naar mijn mening de eerste stappen gezet wat betreft twee subgenre's. quorthon was toch een van de eerste die zogenaamde viking metal begon te spelen, terwijl celtic frost een van de eerst was die opera-achtige elementen en pure klassieke stukken in de muziek verweefde. ik weet nog goed dat ik voor het eerst ïnto the pandemonium" bij een kameraad hoorde. wat hebben we hem uitgelachen toen met die Lp. er waren vrouwenstemmen en andere rare stukken op die cd. later ben ik die plaat echt gaan waarderen en het is vandaag de dag een van mijn lievelings lpees. dus wat mij betreft een grote duim omhoog voor beide muzikanten!


The Coming Curse
Usericon van The Coming Curse
Posted 06-12-2001 20:12 by The Coming Curse Wijzig reactieProfiel van The Coming CurseQuote dit bericht

Ozzy Osbourne/
Jon Schaffer


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 06-12-2001 21:21 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Vergeten we Stephan Gebédi en zn thanatos niet als 'vroege nederlandse death/thrash metal trots' ?


Ik, Wil Schuurman


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2001 21:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2001 21:21 schreef Snagger het volgende:
Vergeten we Stephan Gebédi en zn thanatos niet als 'vroege nederlandse death/thrash metal trots' ?


ja, maar helaas heft thanatos nauweliks materiaal dat de moeite waard is om aan te horen. maar goed, eerlijk is eerlijk, thanathos was wel de eerste nederlandse trashband


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-12-2001 21:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 december 2001 14:45 schreef Vargen666 het volgende:
MAar blackmetal krijgt geen dip omdat iedereen toch al de pest er aan heeft.


Helaas....door al dat gekopieer en conservatisme wordt de kreativiteit vermoord.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Rafnagud(Nirdhoggr)
HAIL THE TRUE WARRIORS OF METAL
Usericon van Rafnagud(Nirdhoggr)
Posted 07-12-2001 13:56 by Rafnagud(Nirdhoggr) Wijzig reactieProfiel van Rafnagud(Nirdhoggr)Quote dit bericht

Ik Vindt Varg Vikerness+Dead De meesters...en Eurounymous eigenlijk ook wel een beetje


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-12-2001 14:01 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Jon Schaffer
oh ja deze moest ik ook benoemen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-12-2001 14:02 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2001 13:56 schreef Rafnagud(Nirdhoggr) het volgende:
Ik Vindt Varg Vikerness+Dead De meesters...en Eurounymous eigenlijk ook wel een beetje
rare combinatie maar goed


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-12-2001 14:05 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2001 13:07 schreef Lord Morgoth het volgende:
Shit hoe kan ik -- als number one Iced Earth fan, Schaffer nou vergeten
tja dat had ik nou dus ook als nuber two iced earth fan.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-12-2001 21:08 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

nou dat lijkt me duidelijk. Chuck schuldiner :D duidelijk..
Brenger, of mede, brenger van deathmetal! En gewoon een hele goeie muziekant!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 07-12-2001 22:48 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

iced earth ........


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 08-12-2001 18:17 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

Iced Earth????

De master van de metal....ahum,...

Eeen harde eerlijke werker ja, maar alles bij mekaar gejat wat je maar kan jatten me dunkt..


SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-12-2001 18:19 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Heel erg off topic, maar jullie hebben hetzelfde User Icon! Cool!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 08-12-2001 19:01 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

Jeff Hanneman

Jon Schaffer

Ozzy

Cronos

Jezus Christus


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 08-12-2001 19:53 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ik vindt de band Samael Metalmeesters.


Dit slaat nergens op.


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 08-12-2001 21:41 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Jon Schaffer
en die gasten van opeth


Rafnagud(Nirdhoggr)
HAIL THE TRUE WARRIORS OF METAL
Usericon van Rafnagud(Nirdhoggr)
Posted 09-12-2001 12:55 by Rafnagud(Nirdhoggr) Wijzig reactieProfiel van Rafnagud(Nirdhoggr)Quote dit bericht

quote:
Op 7 december 2001 14:02 schreef Cadaveria het volgende:
rare combinatie maar goed


Ik weet het is een rarae ocmbinatie..maar ze waren vondt ik wel goed


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 09-12-2001 14:42 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Jeff Becera en Larry londe en die andere 2 posse(r)ssed-pipo's...


Ik, Wil Schuurman


Satan
Usericon van Satan
Posted 09-12-2001 14:54 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Dave Mustaine ,Jeff HAnneman/Kerry King/Dave Lombardo .
Manier van drummen van dave lombardo(zoals te horen op South of heaven ) heeft veel invloed gehad op later gothic metal bands denk ik (my dying bride ) .
MAnier van gitaarspelen van kerryking heeft bijna alle death metal bands vlak daarna beinvloed.
Trey Azagthoth .
Grunts van obituary .(de eerste 3 albums )
Mydyingbride zegt beinvloed te zijn door Bathory (ooit een nummer van gehoord op Vuurwerk Maar nog geen albums van )
En ik denk dat Ozzy Osbourne ook veel invloed heef gehad op veel bands .



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-12-2001 14:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2001 14:54 schreef Satan het volgende:
En ik denk dat Ozzy Osbourne ook veel invloed heef gehad op veel bands .


ik vind het eigenlijk wel grappig dat ozzy zoveel krediet krijgt want in Black sabbath draaide het toch vooral om tony iomi. ook toen ozzy was weggetrapt leverde black sabbath geniale cd's af terwijl ozzy osbourne alleen maar sterk materiaal met randy roads heeft afgeleverd( de rest was naar mijn mening niks andsrs dan die gladde LA-glamrock)dus wat mij betreft alle eer naar tony iommi.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-12-2001 3:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Jammer dat je Ozzy's werk met Zakk Wylde niet ziet zitten. Die riff in 'Crazy babies' bijvoorbeeld is behoorlijk vet!!! Verder is Zakk meer een blues/doom/metal gitarist; niet meteen mijn smaak, maar die gast soleert echt wild!!! (Check vooral die Black Label Society cd's maar eens) Gladde LA glamrock is toch een paar niveautjes lager IMHO.

Overigens wil ik hierbij niets afdoen aan Dio of Tony Martin en zeker niet een Tony Iommi

Master of Metal die er idd bijhoort: Trey Azagthoth; knap hoe hij steeds weer andere invalshoeken in zijn muziek bouwt en toch altijd weer onmiskenbaar Morbid Angel blijft!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-12-2001 3:32]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen