|
Auteur: |
|
|
Even wat reclame voor wat goede vrienden van mij, de band Eminence uit Brazilië. De muziek van deze band wordt vaak omschreven, als een mix van Sepultura en Pantera. Niet verwonderlijk, gezien de basist (Jairo Guedz, a.k.a. Jairo T., a.k.a. Jairo Tormentor) van deze band één van de mede-oprichters van Sepultura was. De drummer (André Marcio) speelde voor hij bij Eminence kwam, in de niet geheel onbekende Braziliaanse band Overdose. Voor mij persoonlijk is de Sepultura-link in de muziek ook duidelijk aanwezig. Dit met een mix van brutaliteit en sound van bands als Pro-Pain en Crowbar. Eminence bestaat sinds 1995 en heeft sinds die tijd de volgende wapenfeiten op CD, vinyl en tape geleverd: Hunger (Demo) - June, 95 Skol Rock (Compilation CD) - 1996 - Warner Music Brasil Faces (Demo) - November, 96 Eminence (MCD) - May, 98 Chaotic System (CD) - October, 99 - (Br) Compilation 2000 - (Br) Rock-História (Compilation) - 2002 - Rock Records (Br) Galo Metal - (Compilation) - 2003 - (Br) Humanology - (CD) - 2004 - Timeless Productions Abril Pro Rock – (Compilation) – 2004 - (Br) De band komt al sinds 1998 ongeveer 1 maal per 2 jaar naar Europa voor een tour van ongeveer 3 maanden. Op vrijdag 15 april waren zij voor hun nieuwste tour voor het eerst in Nederland. De aanwezigen zullen kunnen beamen, dat Eminence een klasse apart is. Superstrak en super-heavy! Een optreden van Eminence moet je meegemaakt hebben! Tijdens de 2005-tour zullen zij de komende plaatsen in Nederland en België nog aandoen: 8 mei: Kasterlee ( B ) - Kastival 13 mei: Stabroek ( B ) - Tears of Metal festival 14 mei: Gorinchem ( NL ) - De Haarhorst 15 mei: West Rozebeke ( B ) - Ipperste 21 mei: Sint-Niklaas ( B ) - The Starz 11 juni: Sliedrecht ( NL ) - Elektra (Metal Day) Raadpleeg hun site http://www.eminence.com.br voor meer Europese data, want ze spelen de komende 3 maanden meer dan 50 shows door heel Europa. [Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 18-04-2005 9:43] |
|
SCHITTERENDE BAND!!! signature |
|
signature |
|
Damn, dit trek ik goed, heel goed |
|
nieuwe cd heerscht! bionnenkort review! signature |
|
zeker? signature |
|
quote: Heel zeker: Tracklist: The god of all mistakes Resistance Day 7 Devil's boulevard Undermind Injected lies Written in dust Snake beat Stainer Enemy inside |
|
signature |
|
We werken aan een Europese tour in sep/okt. Interesse om zelf iets voor hen te doen? contacteer me! |
|
interview! (contacteer HR) signature |
|
Zo dit klinkt lekker |
|
Vanaf oktober touren ze weer volop door Europa en doen ook een aantal keren Nederland aan! |
|
leuwk! signature |
|
Legions in Exile European Tour!!! Vanaf 1 oktober 2010 bestormt Eminence weer een groot aantal Europese podia, waaronder een aantal in NL. Check de tour-promo op YouTube! We zijn nog op zoek naar een zaal voor 7 november a.s.. In overleg is hier ook nog een voorprogramma bij te regelen. mail eminence.br@xs4all.nl voor meer info! [Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 24-09-2010 14:49] |
|
signature |
|
*schop De tour is in volle gang en Zwitserland is inmiddels met de grond gelijk gemaakt! |
|
Haal ze naar Elektra |
Index / Heavy Metal |