IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Brutality (deathmetal) Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-04-2005 19:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kennen mensen deze band uit Tampa Fl. eind jaren 80/begin jaren 90?

Ik luister hier nu In mourning en het klinkt niet bruut zoals de naam doet vermoeden maar voor die tijd eerder ietwat technisch en melodieus maar vooral erg goed!!!

Ze hebben roughly put 3 albums gemaakt:

Screams Of Anguish 1993
When The Sky Turns Black 1994
In Mourning 1997

Wat blijkt? Na al die jaren bestaan ze -weer/nog steeds en mag er een nieuw album verwacht gaan worden!

26-7-2004:

RECORDING TIME HAS BEEN PUSHED BACK AGAIN. NOW PROJECTED STUDIO TIME IS LATE MAY/JUNE 2004. A Big "i'm sorry" goes out to all the fans that really have longed for this release. There is a lack of cooperation within the band itself that is currently being resolved. I can assure you that the album will be out. For release information, contact :Still Dead Productions.

Recording line up is as follows:
Scott Reigel, Lead Vocals
Jeff Acres, Bass/Vocals
Von Kiszka, Vocals/Guitars
Demian Heftel, Lead Guitars
Jim Coker, Drums

Don Gates has been working on a new somg with the band. He is expected to contribute to the album also.
The title for the album is still undecided.
A Three song demo was completed in June, '03 with the above line up, containing the songs: "As Darkness Falls", "I Deny", and "Ashes and Snow".
These three songs will be rerecorded for the Album.
WE HAVE SOLD OUT OF THE 2003 DEMOS, BUT THE ALBUM IS NEAR COMPLETION AS FAR AS WRITING

10 SONGS ON THE ALBUM ARE AS FOLLOWS:

VALLEY OF THE KINGS
AS DARKNESS FALLS
BRUTALITY
AUTUMN BURNING
DEMENSION DEMENTED
ASHES AND SNOW
I DENY
SHADES OF CHAOS
GATES OF THORN
THOSE LEFT BEHIND

THE ALBUM WILL BE APROX 42-45 MINS LONG. STUDIO CHOICE IS NARROWED DOWN TO "AUDIO LAB" OR ERIC RUTAN'S "MANA" STUDIO, BOTH HERE IN TAMPA

Weet men ondertussen nieuws over deze band die definately een voorbeeld is geweest voor en band als Vital remains?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 23-04-2005 19:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb alleen een 7"ep van hen uit 1990 of 1991. Hun debuut plaat heb ik wel op tape gehad maar ben ik helaas kwijt...was destijds een gave band, maar kan me hun muziek na al die jaren niet meer voor de geest halen.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 23-04-2005 19:20 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik heb screams of anguish hier liggen maar in geen jaren meer gedraaid..


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 23-04-2005 19:55 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Had ooit een clip van ze gezien op de Death Is Just The Beginning I video en dat blies me totaal weg. Ze maakten hun naam meer dan waar iig.
Heb de CD Screams... ooit bij kennissen gehoord maar vond het toch minder vanwege de productie.
De mix op de video was 10x strakker en bruter!

Toch staat dit album ook op mijn "must buy" lijstje.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-04-2005 20:00 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

When The Sky Turns Black staat al jaren op mijn to-buy lijst. Maar het komt er nooit echt van. Misschien wordt het wel eens tijd.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Corpse Flakes
Rugop '81
Usericon van Corpse Flakes
Posted 23-04-2005 20:08 by Corpse Flakes Wijzig reactieProfiel van Corpse FlakesQuote dit berichthttp://www.muthachoppers.com

Gooi gelijk In Mourning maar weer eens in de cd speler..jaren niet gedraaid

Waarom zit die cd nou weer in een geel doosje?


..."Do you know what "nemesis" means? A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent. Personified in this case by an 'orrible cunt... me.


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 24-04-2005 11:28 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

'My First Night' geweldig nummer van hun eerste 7"! de rest van hun materiaal vond ik altijd wat te langdradig.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-04-2005 13:37 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Heb WTSTB nog ergens op tape rondslingeren. Ik moet 'm idd ook maar 's op cd halen. Is toch wel de moeite waard. Race Defects!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 24-04-2005 20:17 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Geweldige band, goeie grunt van Scott Reigel, uitstekende riffs en ben ook zeer benieuwd naar hun nieuw materiaal. Ze hadden eerst een deal getekend met Still Life Recordings uit Polen, is weer teruggedraaid en hoe het nu precies zit weet ik niet. Maar als Gorefest net zo makkelijk weer een deal kan krijgen met Nuclear Blast, dan zullen ze gek zijn als ze Brutality niet weer onder hun hoede nemen.



verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 24-04-2005 20:41 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

heb When The Sky Turns Black jarenleng op tape gehead en ben nu zoekende naar de cd.
b.t.w. op de andere zijde stond Indecent and Obscene van Dismember.


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2006 16:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dit was ooit ook mijn intrede in US-death (na Morbid Angel ofcourse)
nog altijd fan

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-05-2006 16:34]


signature


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 16-05-2006 16:53 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 16 mei 2006 16:33 schreef Hypnos het volgende:
Dit was ooit ook mijn intrede in US-death (na Morbid Angel ofcourse)
nog altijd fan

Hey humor, bij mij ging dat exact zo.
Dit was 1 van de bands die ik in mijn begin deathmetal periode, erg cool vond. Laatst weer alles geluisterd.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


corpsevomit
Usericon van corpsevomit
Posted 16-05-2006 16:56 by corpsevomit Wijzig reactieProfiel van corpsevomitQuote dit bericht

ik heb screams.. op cd, en nog ergens een demo of 7" op tape. meer dan dit ken ik niet.
heb ooit gedacht om de cd te verkopen, maar na een keer draaien toch maar weer niet.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 16-05-2006 19:05 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2005 19:55 schreef Mikeee het volgende:
Had ooit een clip van ze gezien op de Death Is Just The Beginning I video en dat blies me totaal weg. Ze maakten hun naam meer dan waar iig.
Heb de CD Screams... ooit bij kennissen gehoord maar vond het toch minder vanwege de productie.
De mix op de video was 10x strakker en bruter!

Toch staat dit album ook op mijn "must buy" lijstje.


Hmmm? Screams of Anguish heeft een erg sterke (doch typische Morrisound-) produktie hoor. Vette plaat. Jammer dat die comeback niks is geworden; ze waren alweer gesplit voordat de plaat uit was.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 16-05-2006 22:57 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Ik heb ze alleen live gezien in atak in 1995
met cemetary en boltthrower. strakke band, aardige lui


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 04-02-2008 21:20 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Op blabbermouth stond het volgende bericht.

Tampa, Florida-based death metallers BRUTALITY have reformed and are working on material for a new album. The band's current lineup consists of Jeff Acres (bass, vocals), Scott Reigel (vocals), Jay Fernandez (guitar) and Demian Heftel (guitar). A new drummer is currently being sought. You can contact the group at brutaljeff@aol.com or go to the BRUTALITY MySpace page and leave a message.

BRUTALITY was formed in 1986 by Acres. The band released four demos and two seven-inch EPs before getting signed to Nuclear Blast Records in 1992. The group recorded three albums for the label before disbanding in 1996.


Never have so many sacrificed so much for so few


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 05-02-2008 5:18 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

Heel yeah! Nu nog een drummer en een nieuwe cd.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 22-03-2008 11:14 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Blijft een geweldige band met een geweldige discografie (vind persoonlijk "In Mourning" het minst pakkend). Ben ook zeer benieuwd naar het nieuwe materiaal...en ook naar het antwoord of Larry Sapp nu daadwerkelijk is gestorven of, volgens Jeff Acres, vrouw is geworden.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-04-2008 23:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

BRUTALITY Albums To Be Reissued In May - Apr. 23, 2008

Poland's Metal Mind Productions will re-release three albums from Floridian '90s death metallers BRUTALITY — "Screams Of Anguish", "When The Sky Turns Black" and "In Mourning" — on May 19 in Europe (July 8 in the USA via MVD). Each limited-edition digipack title (limited to 2,000 copies) will contain one bonus track and will be made available on golden disc, digitally remastered using 24-bit technology.

Based in Tampa, Florida, BRUTALITY recently reformed and is working on material for a new album. The band's current lineup consists of Jeff Acres (bass, vocals), Scott Reigel (vocals), Jay Fernandez (guitar) and Demian Heftel (guitar). A new drummer is currently being sought. You can contact the group at brutaljeff@aol.com or go to the BRUTALITY MySpace page and leave a message.

BRUTALITY was formed in 1986 by Acres. The band released four demos and two seven-inch EPs before getting signed to Nuclear Blast Records in 1992. The group recorded three albums for the label before disbanding in 1996.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 24-04-2008 0:41 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

Godver, moet dat weer in digipack formaat? Tegenwoordig komt alles in die zooi uit...grmblll.Wat is er mis met jewelcase damn it?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-06-2008 0:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nou dat was t dan alweer.. :/

BRUTALITY Once Again Calls It Quits - June 17, 2008

Floridian '90s death metallers BRUTALITY have once again split up. Scott Reigel (vocals), Jay Fernandez (guitar) reportedly left the band due to "personal reasons," and Jeff Acres (bass, vocals) has decided against carrying on with the group without Reigel. "It sucks," says Acres. "We had things going good and then things started to fall apart. It sucks for the fans as well who wanted to see us live and to hear some new music. This was the last chance for the band in my eyes, and now it's gone. Thanks, everybody, for all your support."

Poland's Metal Mind Productions re-released three albums from BRUTALITY — "Screams Of Anguish", "When The Sky Turns Black" and "In Mourning" — on May 19 in Europe (July 8 in the USA via MVD). Each limited-edition digipack title (limited to 2,000 copies) contains one bonus track and will be made available on golden disc, digitally remastered using 24-bit technology.

BRUTALITY was formed in 1986 by Acres. The band released four demos and two seven-inch EPs before getting signed to Nuclear Blast Records in 1992. The group recorded three albums for the label before disbanding in 1996.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 18-06-2008 0:46 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

Gloeiende gloeiende


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 18-06-2008 12:33 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2008 0:03 schreef Mutilator het volgende:
BRUTALITY Once Again Calls It Quits - June 17, 2008

Had dit nog wel eens live willen zien.



mokka
Usericon van mokka
Posted 18-06-2008 20:30 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

ik heb ze 2 keer met de Hypocrisy/ Brutality tour gezien


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-03-2009 18:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Sadistic, de EP uit 92, heeft iemand die?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-03-2013 0:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nieuwe EP is broetal!


signature


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen