IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : James Labrie - Elements of persuasion
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 24-04-2005 18:38 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Zijn laatste plaat bevalt me uitstekend. Lekkere, naar DT begrippen compacte en heavy nummers met kop en staart. Bovendien sluit 'elements...' prima aan op DT laatste wapenfeit Train Of Thought. Bijzondere vermelding gaat uit naar de drummer (van Anihilator en Extreme, waarvan de naam me even ontschoten is) welke werkelijk uitzonderlijk goed bezig is. meningen?

Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 24-04-2005 21:29 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2005 18:38 schreef Tormented soul het volgende:

Zijn laatste plaat bevalt me uitstekend. Lekkere, naar DT begrippen compacte en heavy nummers met kop en staart. Bovendien sluit 'elements...' prima aan op DT laatste wapenfeit Train Of Thought. Bijzondere vermelding gaat uit naar de drummer (van Anihilator en Extreme, waarvan de naam me even ontschoten is) welke werkelijk uitzonderlijk goed bezig is. meningen?

Ik vind het muzikaal gezien een geweldige cd...! En die drummer is natuurlijk Mike Mangini, duh
Maar de zang.. tsja ik weet het niet... Ik vind sowieso dat James LaBrie te vaak de neiging heeft zichzelf te overschreeuwen en/of gewoon te hoog te zingen. Ik vind het timbre van zijn stem veeel mooier in de lagere regionen. Maar da's ook maar imho. Verder een fijne plaat, dat Elements of Persuasion. Moet alleen nog een beetje wennen aan de combinatie van de muziek en zang, vind het niet altijd meteen even goed bijelkaar passen.
Owja en of het aansluit op Train of Thought weet ik eigenlijk niet... Ik vind dit in vergelijking met Dream Theater een stuk meer 'recht toe recht aan'.

Gaat er trouwens ook iemand naar het concert op 26 april in de 013?? Ben zeer benieuwd. erg jammer dat Mike Mangini niet meekomt, maar die Malacuso is ook zeker geen misselijke drummer!

"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"

Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 24-04-2005 21:33 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ik moet die plaat ook nog eens beluisteren. James Labrie is namelijk een erg goeie zanger. Alleen op TOT vind ik 'm soms behoorlijk buiten de boot vallen, dus als Elements Of Persuasion daarop aan sluit vrees ik dat ik 'm niet zo goed ga vinden.

zo kan ie wel weer

Devilicious Pem
Que????
Posted 24-04-2005 21:48 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2005 21:33 schreef Babylon het volgende:
Ik moet die plaat ook nog eens beluisteren. James Labrie is namelijk een erg goeie zanger. Alleen op TOT vind ik 'm soms behoorlijk buiten de boot vallen, dus als Elements Of Persuasion daarop aan sluit vrees ik dat ik 'm niet zo goed ga vinden.

Tsja ik twijfel tegenwoordig nogal of ik James LaBrie nogsteeds een goeie zanger vind.. Vroeger was het een favoriet van me maar ik ga hem steeds minder waarderen moet ik toegeven. Hij kan technisch gezien echt wel zingen [is ook goed opgeleid wat dat betreft] maar toch, dat overschreeuwen en het live niet kunnen halen.. Vind het soms een beetje pijnlijk.

Maar toch zou ik zijn cd wel willen aanraden! Luister 'm maar eens en dan ben ik benieuwd wat je er van vindt.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 24-04-2005 21:53 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ik ben dat gezeik over de zang van LaBrie een beetje zat eigenlijk. De man mag dan geen wereld zanger zijn maar het blijft een goede zanger. Alleen heeft hij wat moeite met enorm hoge stukken. Dus die kan hij beter achterwege laten.

Op de laatste cd van Ayreon bewijst hij dat hij gewoon goed is.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Devilicious Pem
Que????
Posted 24-04-2005 22:01 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2005 21:53 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ben dat gezeik over de zang van LaBrie een beetje zat eigenlijk. De man mag dan geen wereld zanger zijn maar het blijft een goede zanger. Alleen heeft hij wat moeite met enorm hoge stukken. Dus die kan hij beter achterwege laten.

Op de laatste cd van Ayreon bewijst hij dat hij gewoon goed is.

Hoezo gezeik? Ik zeg toch dat het technisch een goeie zanger is? Maar goed ik snap het wel hehe er is idd vaak commentaar op zijn zang. Maar dat hou je toch denk ik.

En idd op Ayreon klinkt ie super

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 24-04-2005 22:06 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Persoonlijk vind ik de plaat een beetje tegenvallen in vergelijking met de Mullmuzzler-platen... Jammer, want ik hou wel van James' stemgeluid.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 24-04-2005 22:16 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik vind Mullmuzzler ook fijner, toch wat rustgevendere muziek en James' stem komt daar ook beter tot zijn recht. Ik vind het trouwens opvallend dat zijn beste vocale prestaties imho geleverd zijn op een album van Ayreon en op het "Leonardo" album... niet in zijn eigen bands dus.

no text supplied

Devilicious Pem
Que????
Posted 24-04-2005 22:19 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2005 22:06 schreef Count Usher het volgende:
Persoonlijk vind ik de plaat een beetje tegenvallen in vergelijking met de Mullmuzzler-platen... Jammer, want ik hou wel van James' stemgeluid.

Ik vond eigenlijk de tweede MullMuzzler wat tegenvallen t.o.v. de eerste.. Jammer eigenlijk.

Oh en even een vraag: wat vindt men van James' stemgeluid ten tijde van Winter Rose? hehe dat was ook vooral hoog maar imho minder schreeuwerig. Echt heel erg poedelrock maar wel gaaf vind ik

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 24-04-2005 22:24 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik krijg normaal altijd jeuk van James Labrie maar vanmiddag een stuk van die cd gehoord en dat was eigenlijk zeer ok

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-06-2011 19:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat recentere album ligt mij beter

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-06-2011 19:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

weet iemand wie de laatste ingedrumd heeft, met name het nummer Mislead

signature

Ed
Usericon van Ed
Posted 18-06-2011 22:42 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2011 19:18 schreef Hypnos het volgende:
weet iemand wie de laatste ingedrumd heeft, met name het nummer Mislead

vent van darkane die ook op op auditie mocht bij dream theater. Peter Wildoer ofzoiets.

nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 18-06-2011 22:43 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 22:42 schreef Ed het volgende:
vent van darkane die ook op op auditie mocht bij dream theater. Peter Wildoer ofzoiets.

Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-06-2011 22:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dacht al!

thanx

die man kan er inderdaad wel iets van zeg

signature

Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 18-06-2011 23:11 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 22:48 schreef Hypnos het volgende:
dacht al!

thanx

die man kan er inderdaad wel iets van zeg

Peter heerscht sowieso keihard. En is daarnaast ook nog eens een hele bescheiden, aardige dude

Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-06-2011 23:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

echt? lieeef

op die voorlaatste Pestilence like ik hem ook

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-06-2011 23:12]

signature

Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 18-06-2011 23:16 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 23:12 schreef Hypnos het volgende:
echt? lieeef

Echt

En lief? Zeker, kijk dan naar dat snoetje:

quote:

op die voorlaatste Pestilence like ik hem ook

Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-06-2011 23:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ooorw

wat een snoesje

signature

Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 31-07-2013 7:56 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

James heeft een nieuw album, "Impermanent Resonance". Klinkt weer erg lekker en Peter Wildoer is ook weer van de partij.

Ed
Usericon van Ed
Posted 31-07-2013 20:19 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2013 7:56 schreef Blueprint het volgende:
James heeft een nieuw album, "Impermanent Resonance". Klinkt weer erg lekker en Peter Wildoer is ook weer van de partij.

het is wel erg poppy vind ik.. af en toe hoor je k3 en linkin park truukjes.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com