IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Mark Lanegan / the Mark Lanegan Band (Screaming Trees, Queens of the Stone Age)
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-04-2005 14:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Na Songs for the Deaf en Lullabies to Paralyze van QOTSA maar eens het solowerk van deze man gaan proberen.

Erg relaxede muziek, beetje bluesy, beetje rocky, soms beetje country en vooral echte LIEDJES. Op de nieuwere albums hoor je wat QOTSA dingen terugkomen, hoewel het ook Screaming Trees zou kunnen zijn, maar dan ken ik niet

Vooral het stemgeluid van de heer Lanegan heeft me aangenaam verrast, ik kende hem vooral als iemand met een doorleefd whiskeysoaked stemgeluid, maar wat hij hier laat horen is veel gevarieerder dan dat. Een vergelijking met Nick Cave dringt zich het meeste op.

Iemand anders een mening over het werk van deze ouwe rocker?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-04-2005 17:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Jullie weten niet wat jullie missen, hoor!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 28-04-2005 17:34]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 29-04-2005 0:52 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Jawel.
Ik weet wat ik mis.
Maar ik vind er geen fuck aan...


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 29-04-2005 11:47 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Screaming Trees!! gaat dat horen. Fantastische rockband. De doorleefde stem van Mark Lanegan is erg goed. Dust en Uncle Anasthesia (o.i.d) zijn de toppertjes. De solo cd's ken ik niet.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 01-05-2005 12:54 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Die stem he, die stem. Lanegan heerscht. Dat hij nog maar vele whiskeys achterover mag slaan om die strot te smeren...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-05-2005 13:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

uhuh, "Whiskey for the Holy Ghost"

quote:
Op 29 april 2005 11:47 schreef El Kapitån Oscuro het volgende:
Screaming Trees!! gaat dat horen. Fantastische rockband. De doorleefde stem van Mark Lanegan is erg goed. Dust en Uncle Anasthesia (o.i.d) zijn de toppertjes. De solo cd's ken ik niet.

Dat ga ik ook zeker luisteren, ben wel erg benieuwd geworden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 27-10-2009 16:38 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Kent iemand Soulsavers? Lanegan levert op de albums van die band toch ook weer een geweldige prestatie en de muziek is ook erg fraai, lekker rauw en neerslachtig. Hun laatste album kun je streamen vanaf myspace:

http://www.myspace.com/soulsavers


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 27-10-2009 16:42 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ja! Die vorige plaat van Soulsavers "It's Not How Far You Fall, It's The Way You Land" vind ik erg goed. Heel apart sfeertje: vrij neerslachtig met wat gospel-achtige lichtpuntjes. Ben ook erg benieuwd naar die nieuwe.

Trouwens, een ander project van die Lanegan 'The Gutter Twins' is zeker vergelijkbaar. Erg goeie stem daar ook.



Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 27-10-2009 17:44 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Gutter Twins is erg gaaf ja, samenwerking met Greg Dulli (Afghan Wigs, Twilight Singers e.a.).



Jelle
Usericon van Jelle
Posted 27-10-2009 17:52 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Hmmm, klinkt me toch iets te 'adult-oriented rock'.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 28-10-2009 0:42 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Dat heeft hier echt helemaal niets mee te maken.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-02-2012 21:32 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Iemand de nieuwe plaat van the Mark Lanegan Band, genaamd Blues Funeral, al gehoord? Maakt op mij een erg goede eerste indruk, wat minder zoetsappig dan het project met Isobel Campbell en voor heerlijke wegluistermuziek.



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 11-02-2012 22:15 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Nieuwe plaat is zeker fijn. Al blijf ik zijn werk met The Twilight Singers/Gutter Twins beter vinden.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-02-2012 0:33 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Mee eens. Eind van de maand in Paradiso trouwens...


You have time. You are doing fine.


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 13-02-2012 8:01 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2012 21:32 schreef Valorian het volgende:
Iemand de nieuwe plaat van the Mark Lanegan Band, genaamd Blues Funeral, al gehoord? Maakt op mij een erg goede eerste indruk, wat minder zoetsappig dan het project met Isobel Campbell en voor heerlijke wegluistermuziek.




Zoetsappig? Ik vond die plaat juist erg depri.
Blues Funeral is erg gaaf, erg rockend!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-02-2012 10:25 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Die nieuwe is te gek ja.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-08-2012 10:29 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Heb dit ontdekt via Jenje. Het project met Isobel Campbell in ieder geval. Erg gaaf en een grappige verrassing om er achter te komen dat de beste man uit QUOTSA afkomstig is. Die stem staat me enorm aan, wat is zijn beste solo plaat volgens jullie?



Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 01-08-2012 10:31 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2012 10:29 schreef Dirge for november het volgende:
Heb dit ontdekt via Jenje. Het project met Isobel Campbell in ieder geval. Erg gaaf en een grappige verrassing om er achter te komen dat de beste man uit QUOTSA afkomstig is. Die stem staat me enorm aan, wat is zijn beste solo plaat volgens jullie?


Ik vind 'Bubblegum' zijn sterkste werk, maar ook zijn laatste 'Blues Funeral' zéér sterk.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2012 10:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vind zijn werk met Isobel Cambell eigenlijk alleen echt goed. Lekker divers.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 01-08-2012 10:39 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 1 augustus 2012 10:29 schreef Dirge for november het volgende:
Heb dit ontdekt via Jenje. Het project met Isobel Campbell in ieder geval. Erg gaaf en een grappige verrassing om er achter te komen dat de beste man uit QUOTSA afkomstig is. Die stem staat me enorm aan, wat is zijn beste solo plaat volgens jullie?


Het is dan wel geen soloplaat, maar al bekend met the Gutter Twins?



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-08-2012 10:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ook al niet. Ik heb werk te doen haha. Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-08-2012 10:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2012 10:41 schreef Dirge for november het volgende:
Ook al niet. Ik heb werk te doen haha. Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval.

--> http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Lanegan_discography

Veel plezier! En doorklikken voor QOTSA/Screaming Trees/Gutter Twins


I wish I was a butterfly


BVT
Usericon van BVT
Posted 04-08-2012 16:28 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 1 augustus 2012 10:33 schreef Jenje het volgende:
Vind zijn werk met Isobel Cambell eigenlijk alleen echt goed. Lekker divers.


+ 1 !



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-08-2012 11:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Zal eea s tsjekken. Vond de vocalen van Screaming Treeas alrijd etg mooi.


When your people matter, menstrual health matters


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 06-08-2012 11:57 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ban, dubbelaccount van nark.


You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-09-2017 9:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik zie nu pas dat Lavje dit vijf jaar geleden al luisterde. Hoe dan ook: Blues Funeral is een waar meesterwerk. Nooit te oud om iets te leren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen