|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nou kijk op muzikaal vlak zitten we elkaar echt totaal niet in de weg ,sterker nog hellebaard is maar een project zal nooit echt als band van de grond komen tenzij de maatscappij gaat pushen, en ben ook niet vies van wat negatieve publiciteit maar nee dit vind ik gewoon vervelend Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen |
|
Ben benieuwd, wat de buma/stemra hier van vindt, hehe. Als allebei de bands daar tenminste bij zijn aangesloten. |
|
quote: wij onderzoeken het weet niet of teksten automatisch auteurs rechtelijk beschermd zijn.maar goed tis wel eens goed om me in de materie de verdiepen Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen |
|
kerel 1 ding, gebuik eens een komma. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Op verzoek: , Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen |
|
Ik ben de gitarist van Heidevolk. Datzelfde stuk tekst is ons een poosje geleden idd ook opgevallen. Wij hebben het nummer Furor Teutonicus inderdaad in september/ oktober 2002 geschreven, toen nog samen met onze toenmalige gitarist Noctiis. Maar goed, zoals al gezegd is, we zitten elkaar muzikaal niet in de weg en omdat het om een klein stukje tekst gaat zie ik er verder nog geen probleem mee. Daarnaast is het een heerschend stukje tekst wat best meer gezongen mag worden Daarom zijn we er nog maar niet over begonnen. Noctiis attendeerde mij nu op dit topic en het leek mij netjes om dan toch namens Heidevolk maar even te reageren. Tip voor auteursrechten: stuur een verzegelde enveloppe naar jezelf met al je muziek erin. Dit is een manier waarmee je kan bewijzen wanneer je wat hebt gemaakt. Dit hebben wij in het verleden ook met onze muziek gedaan. Trouwens die nieuwe titels die werden genoemd van Hellebaard klinken erg goed! Ben benieuwd wat het gaat worden. Opdat we ons allen in de grote hallen weerzien |
|
quote: Dat is idd een goede tip! |
|
Hallo daar, Op enkele buitenlandse underground distro's zie ik een MC "Wodan's Lof Gewijden" staan, met daarop twee nummers: - Wodan's Lof Gewijden - De Valsche List Nu heb ik zelf nogal slechte ervaringen met het bestellen bij buitenlandse underground distro's, dus ik vroeg me af of deze ook ergens in Nederland te bestellen is. Kan iemand me daar even over informeren? Heidense groeten. |
|
Nou, da's nog eens een verhaal op de late zondagavond De Wodans Lof Gewijden tape is in 2003 uitgebracht door ons toenmalige label, Wandalen Distro Germanien. Dit is/was een duits label met voornamelijk distributie in Duitsland, dus je zult hem waarschijnlijk nog alleen op duitse underground distro's tegenkomen. Wandalen Distro Germanien bestaat niet meer, dus daar is-ie niet meer te bestellen. Als je 'm echt wil hebben dan kan je een mailtje sturen met je adresgegevens naar hellebaard@hotmail.com, dan kijken we daarna wel ff verder. Overigens staan de twee nummers van deze tape ook op onze cd, die je heel makkelijk in Nederland kunt bestellen via de bekende distro's of gewoon bij de platenzaak om de hoek. Het verschil tussen de twee nummers op de tape en die op de cd is minimaal; de nummers zijn gelijk, maar zijn opnieuw opgenomen waardoor ze beter klinken. Anyway, laat maar ff weten. En natuurlijk ook de heidense groeten terug, Volmorth |
|
quote: [kommaneuker modus] Ja, pak je naaimachine en sew them! (het is "Sue them") [/kommaneuker modus] Zenial |
|
maaar, wie was nou eerst? Ik blijf het een raar verhaal vinden. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
mijn volgende band ga ik kaasschaaf noemen sterker nog ik ga gelijk ff fotosoepen, ben over uurtje terug Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
zoals ik al eerder heb gezegd, ik weet 100% zeker dat de tekst van Heidevolk origineel is edit: maarrr ik zal me er niet meer mee bemoeien, dit is iets tussen hellebaard en heidevolk [Dit bericht is gewijzigd door Noctiis op 20-06-2005 9:34] |
|
Hallo, Ik ben in het bezit van de cd Strijdkracht en al met al vind ik het een goede cd waarnaar ik nog regelmatig met veel plezier luister. Wel jammer vind ik het om te lezen dat er tekst is gebruikt van een ander, dat doet toch een beetje afbreuk. Ondanks dat, Hellebaard, keigoede cd maar voor volgende zilveren schijfje , mits jullie die gaan uitbrengen, wel graag orginele teksten. Groet, Heavybill En hoe verder hij ging des te langer was zijn terugweg |
|
Hallo Heidevolk mannen en andere heidenen, Hier een laatste en afsluitende reactie op het tekstverhaal; toen de tekst voor Strijdkracht werd geschreven hadden wij een vroege-middeleeuwen hobbyist ingeschakeld om wat middeleeuwse inspiratie van het wereldwijde web voor ons te verzamelen. Daarbij zijn er misschien wat dingen ingeslopen die hier niet in thuis hoorden, waar we nogal van geschrokken zijn (de hobbyist zal worden gevierendeeld ). Uiteraard was het niet de bedoeling dat er enkele woorden in kwamen te staan die ook door andere bands gebruikt worden. Volmorth P.S. Het is inderdaad een heerschend stukje tekst wat best gezongen mag worden |
|
en voor de muziek schakelen jullie ook een ander persoon in??? lijkt wel een hededaags boyband gebeuren haha. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Is OK "imitatie is de grootse vlijereij" Ik vind jullie album echt gaaf! en jullie moeten echt zo doorgaan! Ik zou het gaarne nog orgineel hebben...kan je me iets sturen? Opdat we ons allen in de grote hallen weerzien |
|
Bloeddorst, stuur even een mailtje met je adresgegevens naar hellebaard@hotmail.com en wij sturen je een orgineel plaatje toe. Groeten, Volmorth |
|
een originele heidevolk cd zou ook zeer welkom zijn *hint hint* moet tot mijn schande bekennen dat ik het nog niet beluisterd heb Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen |
|
Hoi Hellebaard, Wanneer kunnen we jullie nieuwe cd verwachten? Groet! En hoe verder hij ging des te langer was zijn terugweg |
|
quote: Januari 2006 de opnames vorderen, we hopen al snel een sampeltje op de site te kunnen zetten!! Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen |
|
Super! Dus nog een paar maandjes wachten, kijk er naar uit. Bedankt voor de info. Groet! En hoe verder hij ging des te langer was zijn terugweg |
|
..................................................................... [Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 11-11-2005 21:39] |
|
Ik heb ook die cd, zo af en toe wel eens leuk. Niet geweldig. I am the 1%. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |